1-Aşağıda verilen Kuran ile ilgili bilgilerden hangisi yanlıştır? A)Ayetler muhtevasına ilişkin olarak taabbudi ve akli içerikli olmak üzere ikiye ayrılır. B)Kur'an’da akıllı ve yükümlü insan ve topluluklar muhatap alınır. C)Kur'an’da konular genelde insan merkezi olarak işlenir. D)Kur'an-ı Kerim’de Medine döneminde inen ayetlerde geçen din kelimesiyle daha çok İslam’ın diğer dinlere karşı denkliği anlamına vurgu yapılmıştır. E)Hz. Ebubekir genel şura yolu ile halife olmuştur.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2-Aşağıdaki seçeneklerden hangisi İhlas Suresi’nde geçmemektedir?
A)Allah’ın bir olduğu
B))Hiçbir şeye muhtaç olmadığı
C)O’nun denginin olmadığı
D)Doğurmadığı ve doğurulmadığı
E))Ancak O'na ibadet edildiği
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1-İki Nebinin adı ile biten süre
Ala suresidir
2-Bedir gavzesi’ni anlatan süre
Enfal suresidir
3-Mirac hadisesini anlatan süre
Necm suresidir
4-Zülkarneyn’den bahseden sure
Kehf suresidir.
5-Kur'an’da zikredilen en büyük rakam
100 bin’dir.
6-Hendek gavzesi’ni anlatan süre
Ahzab suresidir
7-Ahmet ismi kendisine zikredilen sure
Saff suresidir
8-Talat-Calut kıssasını anlatan sure
Bakara suresidir.
9-Kur'an-ı Kerim’de
25 tane Nebinin ismi zikredilmiştir.
10-Her ayetinde Allah(c.c) lafzı olan sure
Mecadele suresidir.
11-Resulullah’ın Kur'an’ın zirvesi dediği sure
Bakara suresidir.
12-Hz. Musa(a.s) ile Hz. Hızır(a.s) kıssasını anlatan süre
Kehf suresidir.
13-Zekâtın kimlere verileceğini tek tek sayan ayeti kerime
Tevbe suresindedir.
3-Kur’an-ı Kerim ile ilgili yukarıda verilen bilgilerden kaç tanesi doğrudur?
A)13 tanesi doğrudur.
B)12 tanesi doğrudur.
C)11 tanesi doğrudur.
D)10 tanesi doğrudur.
E)9 tanesi doğrudur.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4-"Hilafet-Halife" tabirleri ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır?
A)İmamet-i Suğra: Namazdaki imamet anlamındadır.
B)İmamet-i Kübra: Hilafet ile eş anlamlıdır.
C)İmamet-i Uzma: Hilafet ile eş anlamlıdır.
D)Hilafet: Bir kimsenin yerine geçen kimse demektir.
E)Hz. Ebubekir genel şura yolu ile halife olmuştur.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I-Gerçekten onu hak edenleri araştırıp bularak vermelidir.
II-Mükellef bu konuda gereken titizliği göstermez ve zekâtını ehil olmayana verirse borcundan kurtulmuş olmaz, zekâtını yeniden vermesi gerekir.
III-Zekât mükellefi, gereken araştırmayı yapar, fakat fakir zannederek zekat verdiği kişinin zengin veya gayrimüslim olduğu ortaya çıkarsa Ebu Hanife ve İmam Muhammed'e göre onun yeniden zekat vermesi gerekmez. Ebu Yusuf'a göre zekâtını yeniden vermesi gerekir.
5-Zekâtı verme hususunda yukarıdakilerden hangileri doğrudur?
A)Sadece III
B)Sadece I
C)Sadece II
D)Sadece II ve III
E)Hepsi
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ayşe Naz: Kuyruk sokumu kemiğine ‘
’Acbü'z-Zeneb’’ denir.
Sultan: Duman, Deccal ve Dabbetü'l-arz kıyametin büyük alametlerindendir.
Fatih: Yüce Allah'ın insanları hesaba çekmek üzere tekrar dirilişten sonra bir araya toplanmasına
Haşir adı verilir.
Mustafa: "Kıyametin kopuşunu belirtmek ve kıyamet koptuktan sonra bütün insanların mahşer yerinde toplanmak üzere dirilmelerini sağlamak için İsrafil(a.s) tarafından üfürülecek olan boru"ya
sur verilir.
Menekşe: İnsandaki adalet duygusu, İnsandaki sorumluluk duygusu ve İnsandaki sonsuzluk ve ebedilik duygusu
ahirete inanmayı gerektirir. 6-Yukarıda sohbet esnasındaki konuşmalardan hangisi yanlıştır?
A)Ayşe Naz
B)Sultan
C)Hicbiri
D)Fatih ve Menekşe
E)Mustafa
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I-Erkek, iddet beklemeyeceği için
aralarındaki nikah sona erdiğinden koca karısını yıkayamaz.
II-Yıkayacak kimse bulunamadığı taktirde koca karısına teyemmüm verir.
III-Hanifilerin dışındaki
üç mezhebe göre koca karısını yıkayabilir.
IV-Erkek mi kadın mı anlaşılmayan ve bu bakımdan kendisine
‘’hün-sa-i müşkil’’ denilen kimse ölünce;
Yıkanmaz, sadece teyemmüm ettirilir. Kefenleme hususunda kadın sayılır ve ona göre kefenlenir. 7-Yukarıdaki cenaze yıkama ile ilgili verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
A)Sadece III ve IV
B)Sadece I, III ve IV
C)Sadece II, III ve IV
D)Sadece II ve III
E)Hepsi
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1-Müftü:; Niyetin iftitah tekbiri ile birlikte yapılması eftaldır. Tekbirden önce de niyet edilebilir. Tekbir alındıktan sonra yapılan niyet geçerli olmaz. Ve Şafii mezhebinde niyetin hemen her tekbirden önce veya tekbirle birlikte yapılması gerekir. Niyetin zamanı ile ilgili bu ifade doğru mudur?
Muhammed: Niyetin zamanı ile ilgili bu ifadeler doğrudur. 2-Müftü; Kadın iki yanındaki birer erkeğin namazı bozulur. Kadının arkasındaki erkeğin namazı bozulur Ve Kadının önündeki erkeğin namazı bozulmaz. Cemaatle namazda saf düzeni ile ilgili bu ifade doğru mudur?
Burak; Cemaatle namazda saf düzeni ile ilgili bu ifadeler doğrudur 3-Müftü; Farz ve vacip olan oruçların dışında tutulan oruçlar Nafile olarak isimlendirilir. Mütat orucu, Davud orucu, Şevval orucu ve Aşure orucu gibi oruçlar nafile oruç türlerindendir. Bozulan nafile orucun kazası vaciptir. İhtilam olmak orucu bozmaz. Oruç ile ilgili verilen bu ifade doğru mudur?
Hasan; Oruç ile ilgili verilen bu bilgiler doğrudur. 4-Müftü; Müslüman zekâtını Allah’ın rızasına kavuşmak için vermelidir. Müslüman mükellef temiz ve helal kazancından zekât vermelidir. Bu farizayı ''Başa kalkmadan" ve "Eza vermeden" yerine getirmelidir. Zekât ibadetini eda etmeden acele davranmalı, onu meşru bir mazeret olmaksızın geciktirmemelidirler. Zekat ile ilgili verilen bu ifade doğru mudur?
Sibel; Zekat ile ilgili verilen bu bilgiler doğrudur. 5-Müftü; Ebu Hanife ve İmam Malik'e göre, bayramın 3.günü güneş batıncaya kadar ki süre içinde yapılması vaciptir. Geciktirilmesi durumunda ceza gerekir. Mezheplerin her birinde başın tıraş edilecek miktarı, abdeste meshi gereken miktarı aynıdır. Saçların tıraş edilmesi ve kısaltılmasıyla ilgili bu ifade doğru mudur?
Zahide; Saçların tıraş edilmesi ve kısaltılmasıyla ilgili bu bilgiler doğrudur. 8-Müftü beyin ‘’Bu ifadeler doğru mudur’’ sorusuna verilen cevaplardan kaç tanesi doğru cevap vermiştir?
A)5 tanesi doğru cevap vermiştir.
B)4 tanesi doğru cevap vermiştir.
C)3 tanesi doğru cevap vermiştir.
D)2 tanesi doğru cevap vermiştir.
E)1 tanesi doğru cevap vermiştir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9-Aşağıdaki temizlik ile ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A)Yüzü yıkamak, Başı meshetmek etmek, Ayakları yıkamak ve Kolları yıkamak
abdestin farzlarındandır.
B)Mestin ayaktan çıkması, Mesh süresinin bitmesi ve Mest içine giren suyun bir ayağın yarıdan fazla ıslatması;
mest üzerine meshi bozar.
C)Aşağıdakilerden hangisi cinsi münasebet veya şehvetle meninin gelmesi (inzal) sebepleriyle meydana gelen ve belirli ibadetlerin yapılmasına engel olan hükmi kirlilik halinin adı
Cünüplüktür.
D)Cuma ve bayram namazları öncesinde gusletmek, Hac ve umre niyetiyle ihrama girerken gusletmek ve Arafat'ta vakfe için gusletmek
müstehap olarak görülmüştür. E)Deri ve benzeri maddelerden ayaklara giymek maksadıyla yapılan, ayakları topuklarla birlikte örten, içine su geçirmeyecek veya yere konduğunda kendi kendine dik durabilecek veya yere konduğunda kendi kendine dik durabilecek bir ayakkabı çeşidine
Mest denir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I-Zekât da vergi de toplumsal yaşamın gereklerindendir.
II-Zekâtı kaide olarak devlet tahsil etmez ve vergiyi devlet tahsil ederek ilgili yerlere sarf eder.
III-Mükellef, zekât farizasını yerine getirirken kendisi için özel bir menfaat gözetmez. Vergi mükellefi de vergisi karşılığında doğrudan kendisine bir menfaat beklemez
IV-Hem zekâtın hem verginin malı hedefleri yanında iktisadi, içtimai hedefleri de vardır
10-Yukarıdaki zekât ve vergi ile ilgili verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
A)Hepsi
B)Sadece I, III ve IV
C)Sadece II, III ve IV
D)Sadece II ve III
E)Sadece III ve IV
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1-Abdestin dört farzının ara verilmeden yapılması
Muvâlât ile ifade edilir.
2-Niyet etmek, Besmele ile başlamak ve Uzuvları üçer kere yıkamak
abdestin sünnetlerindendir.
3-Namaz kılmak, Kâbe’yi tavaf etmek ve Tilavet secdesi yapmak için
abdestli olmak gerekir.
4-Suyu temin etme veya kullanma imkânı bulunmadığı durumlarda hadesi yani büyük ve küçük hükmî kirliliği gidermek maksadıyla, temiz toprağa veya yer kabuğundan sayılan bir maddeye sürülen ellerle yüzü ve iki kolu mesh etmekten ibaret hükmî temizlik
Teyemmüm’dür.
5-Doğumdan hemen sonra kadının cinsel organından gelen kan veya bu şekilde kan gelmesinin sebep olduğu hükmî kirlilik(hades) halinin adına
Nifas denir.
11-Yukarıdaki temizlik ile ilgili verilen bilgilerden hangileri doğrudur?
A)Sadece 1, 2, 3 ve 5 doğrudur
B)Sadece 2 ve 1 doğrudur
C)Sadece 3 ve 2 doğrudur
D)Sadece 4 ve 3 doğrudur
E)Hepsi doğrudur
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1-Afakiler için yol üzerinde mikat yeri yoksa ihrama en son
Kendilerine en yakın mikatın hizasını geçmeden girmelidirler.
2-Tırnakları kesmek, Her fırsatta telbiye söylemek ve Temizlik için gusletmek;
ihramın sünnetlerindendir.
3-‘’Belden aşağıya sarılan havlu’’ anlamına gelen kavram
İzar’dır.
4-Hacerü’l-Esved'in bulunduğu köşeden veya hizasından başlayıp, Kâbe’nin etrafında yedi defa dönmeye
Tavaf denir.
5-Kabe'yi sol tarafına alıp kendisi Kabe'nin sağında olacak şekilde yürümeye
Teyamün denir.
6-Zilhiccenin 10. günü tan yerinin ağarmaya başlamasından güneşin doğmasına kadar olan süre
Müzdelife Vakfesinin zamanıdır.
7-Cemre mahalinde biriken taşlardan alıp atmak, Büyükçe bir taşı olduğu gibi veya kırıp bir kaç parça yaparak atmak ve Bir cemreye aynı gün yediden çok taş atmak;
şeytan taşlamalarının mekruhlarındandır.
8-Hacceden kişi Afaki olmalıdır. Umre ve Hac, her ikisi aynı yılın hac aylarında yapılmalıdır. Hac aylarında yapılan umreden sonra "Salih İlmam" olmamalıdır. Bu şartlar
temettu've kıran haccının şartlarındandır.
9-Hanefilere göre, umre ile hac arasında herhangi bir sebeple memlekete dönmekle kişi
Sahih ilmam yapmış olur.
12-Yukarıdaki hacla ilgili ifadelerden kaç tanesi doğrudur?
A)5 tanesi doğrudur.
B)6 tanesi doğrudur.
C)7 tanesi doğrudur.
D)8 tanesi doğrudur.
E)9 tanesi doğrudur.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13-Arafat vakfesiyle ilgili hangisi yanlıştır?
A)Arife günü gündüz Arafat'ta bulunanların, mazeretsiz olarak güneş batmadan önce Arafat'tan ayrılmamaları vaciptir.
B)Mazeretsiz olarak Arafat'tan ayrılan kimse, henüz güneş batmadan bu bölgeye tekrar dönerse, bir şey yapmak gerekmez.
C)Mazeretsiz olarak Arafat'tan ayrılan kimse, güneş batmadan bu bölgeye tekrar dönmezse ceza (dem) gerekir
D)Gündüz Arafat'ta bulunmayıp güneş battıktan sonra gelenlere ceza(dem) gerekir.
E)Arafat vakfesi farzdır.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1-"İtaat, teslimiyet ve tevazu içinde eğilmek, yere kapanmak, yüzü yere sürmek" anlamların gelen kavram
Secde’dir.
2-Farz namazlarının ilk iki rek'atında Fatiha suresini okumak, Namaza Allahü ekber sözüyle başlamak ve Farz olan kıraati ilk iki rek'atta yerine getirmek
namazın vaciplerindendir.
3-Kur'an’ı daha güzel okuyan, Daha muttaki olan ve Yaşça daha büyük olan imamlığa ehil kişlerin özellikleriidir.
4-Namaz esasında, açılan yer bir rükün eda edilecek bir süre açık kalmış ise kişinin namazı bozulur.
5-İmamın namazının bozulması durumunda cemaatin namazı da bozulur
6-Muktedinin fiillerinden dolayı imamın namazı bozulmaz
7-İmamın okuması cemaatin okuması yerine geçer
8-Namaz kılarken kıbleye yönelmeye ‘’
İstikbal-i kıble’’ denir.
9-Nafile namaz kılana ‘’Müteneffil’’ denir.
14-Yukarıdaki namaz ile ilgili ifadelerden kaç tanesi doğrudur?
A)5 tanesi doğrudur.
B)6 tanesi doğrudur.
C)7 tanesi doğrudur.
D)8 tanesi doğrudur.
E)9 tanesi doğrudur.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I-İman esasları ilmihal kitaplarında
Amentü ile ifade edilir.
II-Rum suresi 30. ayette geçen ‘’
fitratullah’’
Allah’ın dini demektir.
III-Kur'an-ı Kerim’de geçen
Dinül-hak ifadesi ile yeni dinin bütün dinlerce üstün kılınacağı müjdelenmiştir.
IV-İlahi vahye dayanmakla birlikte asli şeklini koruyamamış dinlere
Muharref dinler denir.
V-Dinler;
Hak din, Batıl din ve Muharref din olmak üzere 3 grupta tasnif edilirler.
VI-
Galiye, Yezidiyye ve Batiniyye gib mezhepler Ehl-i Bid'at mezheplerindendir.
15-Dinler Tarihi ile ilgili yukarıda verilen bilgilerden hangileri doğrudur.
A)Sadece I, II, IV ve V
B)Sadece II, IV, V ve VI
C)Sadece I, II, III, IV ve V
D)Sadece II, III, IV, V ve VI
E)Hepsi
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16-Aşağıdaki kavramlardan hangisi yanlıştır?
A)Teşvik edilen, yapılması keskin olmayan bir tarzda istenen, yani farz ve vacip olmayan davranışların genel adına
Mubah denir.
B)Hz. Peygamberin (a.s) bazen işleyip bazen terk ettiği âlimlerin ve sâlih kulların öteden beri yapageldikleri ve tavsiye ettikleri fiil ve davranışlara
Müstahap denir.
C)Şâiirin yapılmamasını kesin ve bağlayıcı tarzda istediği bir fiil olmakla birlikte, bu talep haber-i vâhid gibi zannlî bir delil ile sabit olmuş olan fiil
Tahrimen mekruh’tur.
D)Şâiirin yapılmamasını kesin ve bağlayıcı olmayan bir tarzda istediği fiil
Tenzihen mekruh’tur.
E)Şâiirin mükellefi yapıp yapmamakta serbest bıraktığı fiilleri
Mubah denir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tayyip-Dinka dini geleneksel bir dindir.
Tayyip -On Emir Hz.
Musa’ya gönderilmiştir.
Tayyip -"Kilise" kelimesinin anlamı
Cemaat’tır.
Abdullah-Japonların geleneksel dinlerine verilen ad
Şintoizm’dir.
Abdullah -Kur'an-ı Kerim'de Hz. Yakup için kullanılan isim
İsrail’dir.
Abdullah -Dinde ahlaki öğretileri ön plana çıkaran Çin dini Konfüçyüsçülük’tür.
Davut-Hz. Yakup'a verilen ve "Tanrı'yla uğraşan anlamına gelen unvan
İsrail’dir.
Davut -İbrani, İsrailli, Musevi ve Yahudi;
Yahudiler için kullanılan isimlerdendir.
Davut -Hz. İbrahim'e "Eber'in Neslinden" olması dolasıyla verilen bir isim
İbrani’dir.
Kemal-Günümüzde yaşayan dinlerin nüfus bakımından en yaygın olanı
Hıritiyanlık’tır
Kemal -Tabiattaki düzeni takip etmeyi en temel felsefe olarak ela alan Çin dini Taoizm’dir.
Kemal -Asli Günah, Kurtuluş, Teslis ve Misyonerlik;
Hıristiyanlığın temel özelliklerindendir.
Süleyman -Yahudilerin en önemli atası olan ve Yahudiliğin tarihini başlatan isim
Hz. İbrahim’dir. 17-Yaşayan dinler ile ilgili yukarıda yapılan sohbetlerden hangileri doğru konuşmuştur?
A)Tayyip, Abdullah, Davut ve Kemal
B)Hepsi
C)Tayyip, Davut ve Kemal
D)Tayyip, Abdullah, Süleyman ve Kemal
E)Tayyip, Abdullah, Davut ve Kemal
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
18-Aşağıdaki hac ile ilgili kavramlardan hangisi yanlıştır?
A)Hacda halk veya taksir ile cinsel ilişki haricinde bütün ihram yasaklarının kalkması
Tehallül ile ifade edilir.
B)Safa'dan başlanıp Merve'de tamamlanmak üzere yedi defa gidip gelmeyi ifade eden kavram
Sa'y’dır.
C)Haccetmek üzere ihrama giren kişinin Arafat vakfesine yetişememesi vakfe süresi içinde bir an olsun Arafat'ta bulunmamasına
Fevat denir.
D)Kâbe’nin etrafında yedi defa dönmek suretiyle yapılan ibadete
Şaft denir.
E)Mekkeli olmayan ve Mekkeli hükmünde sayılmayan uzak bölgelerden gelmiş hacıların Mekke'den ayrılmadan yapmaları gereken son tavaf
Sader tavafıdır.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
19-Aşağıdaki hac ile ilgili hükümlerden hangisi yanlıştır?
A)İhram, Tavaf ve Vakfe
haccın farzlarındandır.
B)Dikişli elbise ve iç çamaşırı türlü giysi giymek, Başa sarık sarmak ve Eldiven çorap ve topukları kapatan ayakkabı giymek
ihramlıya yasak olan şeylerdir.
C)Sa'y, Remy-i cimar ve Taksir
haccın vaciplerindendir.
D)Taşları üç-beş metre mesafeden atmak, Yedi taşı peş peşe atmak ve Atılan taşların nohuttan büyük fındıktan küçük olması
şeytan taşlamanın sünetlerindendir.
E)Arafat vakfesini yapmadan cinsel ilişkide bulunmak
haccı bozmaz.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Müfettiş; Faiz yasağının amacını 3 maddeyle özetler misiniz?
A gurubu: a)Servetin atıl bırakılmamasını sağlamak.
A gurubu: b)Ticaretin üretken olup sermayenin dağılmasını sağlamak.
A gurubu: c)Dar durumda kalan üreticinin sömürülmesini önlemek .
Müfettiş;Miras hukukunu 3 maddeyle özetler misiniz?
B gurubu: a)Miras hukukunun klasik İslam hukuk literatüründeki adı ‘’feraiz’’ ilmidir.
B gurubu: b)İslam miras hukukunun temel ölçü ve esaslarını ayetler belirlemiştir.
B gurubu: c)Gayri mislimin Müslümana mirasçı olamayacağında görüş birliği vardır.
Müfettiş; Hz. Peygambere(a.s) göre sorumlulukları kaldırılanlar nelerdir? 3 maddeyle özetler misiniz?
C gurubu: a:)Uyanıncaya kadar uyanan kişiden.
C gurubu: c:)Buluğa erinceye kadar çocuktan.
C gurubu: d:)Akli dengesine kavuşuncaya kadar deliden.
Müfettiş; Hutbenin mekruhlarından 3 maddeyi söyler misin?
D gurubu: a:)Hutbenin sünnetlerini terk etmek.
D gurubu: b:)Hutbe okunurken konuşmak.
D gurubu: d:)Hutbe okunurken selam alıp vermek.
Müfettiş; Namazda kıraatle ilgili 3 maddeyi söyler misin?
E gurubu: a:)Kıraat namazın zaid rüknü olarak kabul edilir.
E gurubu: b:)Kıraatin ilk iki rekatta olması vaciptir.
E gurubu: c:)Kıraat imama uyan kişiden düşer.
20-Müfettişin gruplara sorduğu sorulardan hangi gruplar doğru cevap vermişlerdir?
A)A, B, C ve E grupları doğru cevap vermişlerdir?
B)Hepsi
C)B, C ve E grupları doğru cevap vermişlerdir?
D)A, B, C ve D grupları doğru cevap vermişlerdir?
E)B, C, D ve E grupları doğru cevap vermişlerdir?
1-Ramazan bayramının ilk günü ve Kurban bayramının 1ve 4. günü
oruç tutmak haramdır.
2-Zilliciye, Şaban ve Pazartesi-Perşembe günleri oruç tutmak
mubah’tır
3-Oruç süresince yeme içme ve cinsi ilişkiden uzak durmak
Rükündur.
4-Zıhar yemini yapan bir kimsenin kefaret olarak; Köle azad etmesi, Aralıksız olarak iki ay oruç tutması ve Altmış fakiri doyurması gerekir.
5-
10 fakiri giydirmek, 10 fakiri doyurmak ve Köle azat etmek gibi şartlar yemin kefaretlerinin miktarlarındandır.
6-Yanlışlıkla bir mü'mini öldüren kimsenin kefaret olarak
Mü'min bir köle azad etmesi ve ölenin varislerine
diyet ödemesi gerekir.
7-Hacda ihrama girip de bir mazeret sebebiyle vaktinden önce tıraş olmak zorunda kalan kimsenin kefaret olarak
Üç gün oruç tutması, Altı fakiri doyurması veya Bir koyun kurban etmesi gerekir.
21-Oruç ile ilgili yukarıdaki ifadelerden kaç tanesi doğrudur?
A)3 tanesi doğrudur.
B)4 tanesi doğrudur.
C)5 tanesi doğrudur.
D)6 tanesi doğrudur.
E)7 tanesi doğrudur.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
22-Aşağıdakilerden hangisi konusu bakımından farklıdır?
A)Ehl-i kitap olarak bilinen;
Hristiyanlar ve Yahudiler’dir.
B)
Kitap, Sünnet ve İcma asli delillerdendir.
C)
İstihsan, İstishab ve İstislah fer'i delillerdendir.
D)
Sebep, Rükün ve Şart vaz'i hükmün çeşitlerindendir.
E)Mutlak suyun özellikleri;
Rengi, Kokusu ve Tadı’dır.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
23-Aşağıdakilerden hangisi konusu bakımından diğerlerinden farklıdır?
A)İslam kaynaklarında ‘’
Minel’’ vahye dayanan dinler için kullanılır.
B)İslam kaynaklarında
‘’Nihal’’ batıl dinler dinler için kullanılır.
C)Ehl-i Bid'at’a verilen isimler; Ehl-i ehva, Fırka-ı dalle ve Ehl-i dalal’dır.
D)
Mecusilik; Zerdüştün getirdiği dinin bozulmuş şekli ve iki tanrı inancına dönüşerek ateş kültünün yüceltildiği dindir.
E)Sözlükte selef; önceki nesil ve selefiye ise bu nesle mensup alanlar anlamına gelir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I-Sabaha karşı doğuda tan yerinde ufuktan göğe doğru dikey olarak yükselen, pramit şeklinde, akçıl ve donuk bir beyazlık
Beyaz-ı Müstatil(Fecr-i Kâzib) ile ifade edilir.
II-Her şeyin gölgesi doğudan batıya doğru düşmekte iken, bundan sonra batıdan doğuya doğru düşmeye başlar. İşte güneşin tam bu yarı yola geldiği anda yere düşen gölgesine
Fey-i zeval adı verilir.
III-Fıkıh literatöründe ikinci fecir vakti olarak isimlendirilen
Beyaz-ı Musta’razî(Fecr-i Sadık) kavramıdır.
IV-Akşamleyin ufuktaki kızıllıktan/kızartıdan sonra meydana gelen beyazlık
Şafak’ı ifade eder.
24-Yukarıdaki tariflerden hangileri doğrudur?
A)Hepsi
B)Sadece I, III ve IV
C)Sadece II, III ve IV
D)Sadece II ve III
E)Sadece III ve IV
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
25-Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A)İlk dönem selefiye anlayışının müteşabih ayetler konusundaki görüşleri;
bu ayetleri yorumlamadan Allah’a havale etmeleridir.
B)Bakıllani, İbn-i Furek, Cüveyni, Gazali, Şehristani, Amid i Fahreddin er Razı gibi isimler
Maturidi mezhebin en meşhur kelam bilginleridir.
C)Mu'tezilenin kelime anlamına ‘’
bir araya gelenler’’ demektir.
D)Suriye'de kurulan ilk tasavvufi kurum
Hankah’tır.
E)Miladi 7. asırda Vahdet-i Vücud terimi ile ifade edilen bir görüş ortaya atan, el-fütühatül-Mekkiye Fesulü'l Hikem gibi eserlerden bu konuda düşüncelerini genişçe açıklayan tasavvuf bilgini
İbn Arabi’dir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1-"Müçtehidin bir meselede, özel bir delil sebebiyle meselenin benzerlerinde verdiği hükümde vaz geçip başka bir çözümü benimsemesi, yada iki farklı kıyas imkanı bulunduğunda, ilk bakışta dikkat çekmeyen kıyası(kapalı kıyası) gerekçe birliği açısından daha güçlü bulduğu için açık kıyasa tercih etmesi" diye tarif edilen kavram
İstihsan’dır.
2-Yorum yoluyla da olsa nasların kapsamına girmeyen yada "illet" bağ kurularak (kıyas yoluyla) nasta düzenlenmiş bir olaya bağlanmayan fıkhı bir meselenin hükmünü İslam fıkhının genel ilkelerine göre belirleme yöntemine
İstislah denir.
3-İslam dininin, insanların dünya ve ahiret mutluluğunu sağlamak üzere getirdiği kuralların bütünü için kullanılan ifadeler;
Şer'i hükümler, Ahkam-ı şer 'iyye ve İlahi hükümlerdir.
4-Allah ve Resul'ünün mükelleften yapılmasını kesin ve bağlayıcı tarzda istediği zanni delille sabit olan fiile
vacip denir.
5-Dinen veya hukuken yapılmasına müsaade edilen fiilleri ifade eden kavram
cevaz’dır.
6-Şer'an izin verilmiş, hakkında şer'i bir yasaklama ve kısıtlama bulunmayan davranış ve onun dini-hukuki hükmüne
Helal denir.
7-Şariin yapılmamasını kesin ve bağlayıcı olmayan tarzda istediği fiil ve davranışlara
Mekruh denir.
8-Yatmadan önce abdest almak, Vakit namazları için ayrı ayrı abdest almak ve Ezan okumak için abdest almak
menduptur.
9-Vaktinde kılınmayan namaza
Faite adı verilir.
10-Vitir namazının kaza etmenin hükmü
Vacip’dir.
11-O zamana kadar altı vakit namazı kazaya kalmamış bir kimseye
Tertip sahibi denir.
26-İslam hukuku ile ilgili yukarıdaki ifadelerden(kavramlardan) kaç tanesi doğrudur?
A)11 tanesi doğrudur.
B)10 tanesi doğrudur.
C)9 tanesi doğrudur.
D)8 tanesi doğrudur.
E)7 tanesi doğrudur.
-Büyük abdest bozulduktan sonra dışkı ve idrar yollarında yapılacak dışkı, idrar vb. temizliği ……. denir. Belli uzuvları usulüne uygun olarak su ile yıkamak ve bazılarını da eldeki su ıslaklığı ile meshetmek" şeklindeki ibadet temizliğine …….. denir.Bir nevi hükmü temizlik işlemi olup abdestte elin ıslaklığıyla bir uzuv, mest veya sargı üzerinde, teyemmümde ise yüz ve kollar üzerinde toprakla yapılan sembolik temizliğe …….. denir. Rahim içi damarlardan hayız ve nisaf hali dışında ve bir hastalık veya yapısal bozukluk sebebiyle gelen kana ….. adı verilir. Abdestte uzuvları üçer defa yıkamak ve su ile iyice ovmaya …….. denir.’’ 27-Yukarıdaki boşluklara aşağıdakilerden hangisi getirilemez? A)İstinka
B)Abdest
C)Mesh
D)İstihaze
E)Delk
28-Hristiyanlıkla ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır? A)Süryani, Ermeni, Kıpti ve Habeş gibi kiliseler
monofizit’tir.
B)Bedeni dua, Sessiz tövbede bulunma, Su kullanma ve Ayak egzersizlerini çoğaltma gibi bilgiler
Hristiyan hac ibadeti ile ilgilidir.
C)İman ve kurtuluşu gerçekleştirmek, Asli günahı silmek, İnsanı aydınlatmak, Tevbe ve ihtidayı sağlamak gibi ifadeler
vaftizin gayelerindendir.
D)Hristiyanlıkta asil günahtan kurtuluşu ve kiliseye girişi ifede eden kavram
evharistiya’dır.
E)Baptisler, Medotistler, Mormonlar ve Adventistler gibi akımlar
Hristiyanlıktaki yeni dini akımlardandır.
I-Sadece
nafile namazlar özür bulunmaksızın oturularak kılınabilir.
II-
Mukim olmak, Sağlıklı olmak ve Erkek olmak gibi şartlar cuma namazının farz olmasının şartlarındandır.
III-
Akıllı olmak orucun farz olmasının şartlarındandır.
IV-
Havelanı havl, Malın nami olması ve Malın nisab miktarına ulaşması gibi zekâtın farz olmasının şartlarındandır.
V-
İsfar, Tekbir ve Celse gibi kavramlar namazla ilgili birer terimdir.
29-Yukarıdaki hükümlerden hangisi veya hangileri doğrudur?
A)Sadece I, III ve IV doğrudur.
B)Sadece II, III ve IV doğrudur.
C)Sadece I, III ve V doğrudur.
D)Sadece III ve V doğrudur.
E)Hepsi doğrudur.
Ramazan orucu farz kılınmıştır., Hz. Fatıma annemiz Hz. Ali ile evlenmiştir., Ramazan ve Kurban namazları meşru olmuştur. Gibi olaylar
………… gerçekleşmemiştir.
30-Yukarıdaki boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir? A)Hicri 1. yılda
B)Hicri 2. yılda
C)Hicri 3. yılda
D)Hicri 4. yılda
E)Hicri 5. yılda
Kadınlardaki Hayız hali genelde …… yaşından …… yaşlarına kadar sürer. Hanefilerde Hayız süresi en az ….. en fazla …. gündür. Şafilerde Hayız süresi en az 1 gün ……. gece en fazla 15’dir.
31-Yukarıdaki boşluklara aşağıdakilerden hangisi gelmemelidir? A)9
B)60
C)3
D)10
E)1
I-Bir kimse 15 günden az süreyle başka bir şehre giderse ve 90 km mesafeyi geçerse gittiği mekân Vatan-ı sükna hükmündedir.
II-Bir kimse iş için 13 gün kalmak niyetiyle 90 km mesafeyi geçen başka bir şehre gittikten sonra, bazı mazeretlerden dolayı bu süre 20 günü bulursa bu kimsenin bulunduğu mekân Vatan-ı İkamet hükmüne geçer.
III-Seferi olan bir kişi mukim olan bir imama uyarsa rekâtların tamamını imamla beraber kılmak zorundadır.
IV-Hanefilere göre seferilikte dört rekâtlı namazları iki rekât kılması ruhsat değil azimettir.
32-Yukarıda verilen seferilik ile ilgili bilgilerden hangisi yanlıştır?
A)Sadece III ve IV
B)Sadece II ve IV
C)Sadece I
D)Sadece III
E)Sadece II
I-Kur’an’ın Hz. Peygambere ilk nüzulü günlerden
Pazartesi gününe denk gelir.
II-Kur’an-ı Kerim, Fatiha suresi ve Muhkem ayetler gibi isimler “
Ummu’l-Kitap”a verilen isimlerdir.
III-‘’Hamd, Seb’ul-Mesani ve Ümmü’l-Kur’an’’ gibi isimler
Fatiha suresi için kullanılmıştır.
IV-Ayet ve sureler arasında var olan gizli, açık ve iç içe anlam ilişkilerini ve mana bütünlüğünü inceleyen bir ilim dalına
Münasebetü’l Kur’an adı verilir.
V-‘’Sabit bin Kays, Amr bin As ve Muaz bin Cebel’’ bu üç sahabenin ortak özelliği
vahiy katipliği yapmalarıdır.
33-Yukarıdaki ifadelerden hangisi veya hangileri doğrudur? A)Sadece I, II, IV ve V doğru
B)Sadece II, IV ve V doğru
C)Sadece I, II ve V doğru
D)Sadece III, IV ve V doğru
E)Hepsi doğru
I-Ebu Leheb, Calut ve Haman gibi küffar isimlerinin hepsi Kur’an’da geçer.
II-Kur’an’da geçen ilahi vahiy çeşitleri:
Havariler, Yer, göğ ve Bal arısıdır.
III-Yemin, Te’kid ve Soru-cevap gibi özellikler Kur’an-ı Kerim’in uslubunda olan bir özelliktir.
IV-Şura, Yardımlaşma ve Koruma gibi ilkeler Kur’an’a göre idare edenlerle idare edilenler arasında olan ilkelerdir.
V-Ayetlerde mana ve lafız dengesinin bulunması, Avam ve hassa hitap etmesi ve Tekrarın bulunması Kur’ân üslubunun özelliklerindendir.
34-Yukarıdaki ifadelerden hangisi veya hangileri doğrudur? A)Sadece I, II, III ve IV doğru
B)Sadece II, III, IV ve V doğru
C)Sadece III, IV ve V doğru
D)Hepsi doğru
E)Sadece I, II, IV ve V doğru
1-Tecvidi Kuranı yanlış okumayacak derecede bilmek
Farzı Ayn’dır
2-Tecvid ilmini araştırmak ve derinlemesine öğrenmek
Farzı Kifaye’dir
3-
Cevf takdiri mahreç bölgesindendir.
4-Cerh, Hems, İstila, Şiddet, Rehavet, Beyniyye, Gunne, Kalkale ve Lin gibi sıfatlar
Lazımi Sıfatlar arasında yer alır.
5-Harfler yapısına göre ve Çıkış yerine göre iki kısma ayrılır.
6-Yapısına göre harfler
İnce-Kalın harfler’dir.
7-Fussilet suresinde geçen
أَأَعْجَمِيٌّ ibaresi tecvid ilminde
Teshil diye adlandırılır.
8-Hud suresinde geçen
مَعْزِلٍ يَا بُنَيَّ ارْكَبْۭۗ مَعَنَا وَلَا تَكُنْ ibaresi tecvid ilminde
İdğam diye adlandırılır.
9-Yusuf suresinde geçen
مَا لَكَ لَا تَأْمَنَّۭۖا عَلٰى يُوسُفَ ibaresi tecvid ilminde
Müşemme(işmam) diye adlandırılır.
10-Ha-i Sekte Kur’an-ı Kerim’de
7 yerde geçer.
35-Tecvid ilmiyle ilgili yukarıdaki ifadelerden(kavramlardan) kaç tanesi doğrudur?
A)10 tanesi doğrudur.
B)9 tanesi doğrudur.
C)8 tanesi doğrudur.
D)7 tanesi doğrudur.
E)6 tanesi doğrudur.
36-Tebbet(Mesed) suresinde geçen حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ kelimesinde hangi tecvid kaidesi vardır?
A)İdgam-ı Bilagunne
B)İdgam-ı Misleyn Mealgunne
C)İdgam-ı Mealgunne
D)İdgam-ı Mütecaniseyn
E)İdgam-ı Misleyn
37-İslam Tarihine ilişkin aşağıdaki olgulardan hangisi hicretten sonra meydana gelmiştir?
A)Müşriklerin zulmü sonucu Habeşistan’a hicret etmek zorunda kalması
B)Biatlar nedeniyle Önde gelen bazı müşriklerin Müslüman olması
C)’’Sana emrolunanı açıkça söyle ve ortak koşanlardan yüz çevir.’’ ayeti gereğince İslam’a davetin açıkça başlaması
D)Hudeybiye antlaşmasından sonra oluşan barış ortamında İslam’ın davetin açıkça başlaması
E)Hz. Peygamberimizin üzerine pisliklerin atılması
Kur’an’da “Doğrusu biz sorum*luluğu göklere, yere, dağlara sunmuşuzdur da onlar bunu yüklenmekten çekindiler. Pek zalim ve çok cahil olan insan ise onu yüklenmiştir.” (Ahzab/72) buyurulmaktadır. 38-Bu ayetten aşağıdaki sonuçlar*dan hangisi çıkarılabilir?
A)Gökler, yer ve dağlar insan gibi ibadetle sorumludur.
B)Gökler, yer ve dağlar daima so*rumluluktan kaçarlar.
C)Allah’ın insana sorumluluk yük*lemesinin sebebi insanın çok zalim ve cahil oluşudur.
D)İnsan Allah’a kulluk etmekle so*rumlu tutulan bir varlıktır.
E)İnsan yükümlülükten kaçmamlıdır.
Müslüman; Utanılacak şeylerden insanı koruyan hale gelecek, güzel huylarla vasıflanacak ve güzel huylu olacaktır. Müslüman; Herhangi bir iş yada ameli güzel bir niyet, saf bir kalple yapacak ve o işe başka bir şey karıştırmayacaktır. Müslüman; Kendini büyük görmeyece, insanları hakir görmeyecek, kendini olduğundan aşağı sayacaktır. Müslüman; Yiğit, kahraman olacak ve gerektiğinde tehlikelere atılabilme özelliğine sahip olacaktır.
39-Yukarıda Müslümanların özellikleri sayılmaktadır. Aşağıdakilerden hangisine değinilmemektedir?
A)Edep
B)İhlas
C)Suizan
D)Şecaat
E)Tevazu
Hz Muhammed(SAV) Medine’ye hicretten sonra buradaki iç mücadelelere son vermiştir. Burada yaşayan Müslüman, Musevi ve putperest Arapları bir araya getirerek vatandaşlık antlaşması yapmıştır. Bu anlaşma ile bu dini gruplar eşit haklara sahip olmuşlar, ibadet ve törenleride serbestçe gerçekleştirmişlerdir.
Bu bilgilere göre;
I. Medine’de güven ve emniyet sağlanmıştır
II. Farklı inançlara sahip insanlar uzlaşmışlardır.
III. Yahudiler yapılan antlaşmayı ihlâl etmişlerdir.
40-Yargılarından hangilerine ulaşılabilir?
A)I ve II
B)I ve III
C)II ve III
D)Yalnız I
E)Yalnız III
I-İslâmiyet’ten önce Araplar Kâbe’yi ziyaret amacıyla Mekke’ye gelirlerdi. O dönemlerde Mekke’de panayırlar kurulurdu. Bu bilgiler Mekke’nin Din-Ticaret alanında
önemli bir merkez olmasını sağlamıştır.
II-Müslümanların elde ettiği ganimetleri bir plan dahilinde paylaşmışlar ve bu uygulama sonraki İslâm devletlerinde de geçerli olmuştur.
Bu uygulama Bedir savaşı
sonucunda meydana gelmiştir.
III-Cemel Vakası, Sıffin Savaşı, Kerbelâ Olayı ve Puvatya Savaşı
olayların kronolojik sıralaması böyledir.
IV-Ganimetler, Öşür ve Haraç, Cizye ve Zekât
İslâm Devleti’nin gelir kaynakları arasında yer alır.
V-Dört Halife dönemine “Cumhuriyet Devri” de denilmesi bu devrin
Halifelerin seçimle işbaşına gelmesi özelliği ile ilgilidir.
41-Yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur? A)Sadece I, II, III ve V doğru
B)Sadece II, III, IV ve V doğru
C)Sadece III, IV ve V doğru
D)Hepsi doğru
E)Sadece I, II, IV ve V doğru
Cevap Anahtarı ektedir.