Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06 Ocak 2015, 19:48   Mesaj No:3

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 3.048
Konular: 340
Beğenildi:1446
Beğendi:482
Takdirleri:10672
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Ankara İlitam Kuranı Kerim 1( Ünite özetleri)

Alimlerin çoğunluğuna göre kırâattan önce istiâze çekmenin hükmü nedir?



A)
Farz


B)
Vacip


C)
Sünnet


D)
Müstehap


E)
Mendup
2-
Sâkin olan “bâ” harfinden sonra harekeli bir “mîm” harfi geldiğinde aşağıdaki tecvîd kurallarından hangisi gerçekleşir?



A)
İklâb


B)
İdğâm bilâğunne


C)
İhfâ-i şefevî


D)
Tam idğâm-ı mütecaniseyn


E)
Nâkıs idğâm-ı mütecâniseyn
3-
اَلَمْ نَخْلُقْكُمْkelimesinde tercih edilen okuyuş aşağıdakilerden hangisidir?



A)
Tam idğâm şeklinde okumak


B)
Nâkıs idğâm şeklinde okumak


C)
Kalkale şeklinde okumak


D)
İdğâm-ı mütecâniseyn şeklinde okumak


E)
Hiçbiri
4-
Aşağıdaki kelimelerden hangisi tam idğâm şeklinde okunmaz?



A)
صِنْواَنٌ


B)
مِنْ رَبِّهِ


C)
عَبَدْتُمْ


D)
اِذْظَلَمُوا


E)
فَرَّطْتُمْ
5-
Aşağıdaki kelimelerden hangisinde medd-i tabîî şeklinde vakfedilmez?



A)
اَناَ


B)
لَكِنَّا


C)
ماَءً


D)
هُوَ


E)
هَذِهِ
6-
Yapıldığı takdirde aşağıdakilerden hangi lahn-ı celî değildir?



A)
Medd-i tabîî yapmamak


B)
Kur’ân okumaya başlarken eûzü – besmele çekmemek


C)
صٍراَطَ kelimesini صِراَد şeklinde okumak


D)
Aslî meddi fazla çekmek


E)
اَمِ ارْتاَبوُا kelimesindeki “râ” harfini ince okumak
7-
Sekte ile okumanın vakf ile okumaktan daha evlâ olduğu kelime aşağıdakilerden hangisidir?



A)
عِوَجاً قَيٍّماً


B)
وَقِيلَ مَنْ راَقٍ


C)
مِنْ مَرْقَدِناَ هَذَا


D)
فيِهِ مُهاَناً


E)
حم عسق
8-
Vakf-ı câiz secâvendi aşağıdakilerden hangisidir?



A)
Kaaf (ق) harfi


B)
Tâ (ط) harfi


C)
Cîm (ج) harfi


D)
Lâm elif (لا) harfi


E)
Mîm (م)harfi
9-
Tecvîd ilminde iki harften birincisini ikinci harfe katıp okumaya ne ad verilir?



A)
İklâb


B)
İbtidâ


C)
İzhâr-ı kelime-i vahide


D)
İdğâm


E)
İstitâle
10-
Kurrâ’nın tercih ettiği istiâze sîgası aşağıdakilerden hangisidir?



A)
اعوذ بالله من الشيطا ن الرجيم


B)
اعوذ بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم


C)
اعوذ با الله العظيم من الشيطان الرجيم


D)
عوذ بالله العظيم السميع العليم من الشيطانالرجيم


E)
استعيذ بالله من الشيطان الرجيم
11-
Aşağıdaki kelimelerden hangisi izhâr-ı kameriyye olmaz?



A)
والفجر


B)
الوانُكُم


C)
اَلْقَمَرُ


D)
اَلْحَجُّ


E)
اَلْمُؤْمِنُ
12-
Okumaya tekrar başlamak niyetiyle nefes alacak zaman kadar, sesi kesmeye ne ad verilir?



A)
Sekte


B)
İbtidâ


C)
Vakf


D)
İstifâle


E)
Iskât
13-
Zâtları (mahrecleri) aynı fakat sıfatları farklı olan iki harfin idğâmına ne ad verilir?



A)
İdğâm maa’l-ğunne


B)
İdğâm bilâğunne


C)
İdğâm-ı mütecâniseyn


D)
İdğam-ı misleyn


E)
İdğâm-ı mütekâribeyn
14-
Temsili okumanın üç temel esasından biri olan raf’i savt, sesi yükseltmek anlamına gelir. Aşağıdakilerden hangisinde raf’i savt yapılmaz?



A)
Okunan yerin hak ve hakikati açıklaması


B)
Hakk’ın ve haklının sözleri okunurken


C)
Yüce Allah’ın emir ve yasakları okunurken


D)
Müjde, mükâfat, rahmet ayetleri okunurken


E)
İstiğfar, azap ayetleri ve dua cümleleri okunurken
15-
Ses vurgusu, temsili okuma esaslarındandır. Buna göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?



A)
Kelimelerin bütünlüğünü korumak amacıyla yapılır.


B)
Dinleyicilerin manayı doğru anlamasını sağlar.


C)
Lem, len, la gibi olumsuzluk edatlarında yapılır.


D)
Ta’lil, tahsis ve te’kid belirten harflerde yapılır.


E)
Kelimelerin ilk harflerinde, soru ve nida edatlarında yapılmaz.
16-
Harflerin hakkını tam vererek, mahreçlerinden çıkararak, sıfatlarına, harekelerine, medlerine, ihfa, izhar, iklab gibi tecvid kurallarına riayet ederek, okuyuş hassasiyetinin en son imkanını kullanarak Kur’an’ ı okumaya …………… tarzı okuyuş denir.
Yukarıdaki boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?



A)
Terci


B)
Tatrib


C)
Tahkik


D)
Tedvir


E)
E) Hadr
17-
Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?



A)
Fetha, sese doğrultu vermek için alt çeneyi biraz öne kırmaktır.


B)
Damme, sese doğrultu vermek için dudakları, nohut kadar boşluk bırakarak yummaktır.


C)
İdğam ve şeddeli kelimelerde, dudaklar daima müdğamın harekesine tabi olur.


D)
Kesra sese doğrultu vermek için alt çenenin biraz düşmesidir.


E)
Harf sakin halde ise dudaklar daima mabadindeki harfin harekesine göre şekil alır.
18-
Aşağıda verilen harflerin hangisi sırasıyla; edne’l-halk, cevf, şefeteyn, lisan(dil ortası ve üst damak ortası) mahreçlerinden çıkarılan harflerdir?



A)
ش ف ى غ


B)
ى م و ح


C)
ل ب ا ع


D)
ج م ى ه


E)
ح ف و ء
19-
Aşağıdakilerden hangisinde damme ile ilgili dudak hareketi farklıdır?



A)
لَكُمْ دِينُكُمْ


B)
مِّن بُطُونِ


C)
يَوْمَ هُم بَارِزُونَ


D)
ِي عَمَدٍ مُمَدَّدَةٍ


E)
صُمٌّ بُكْمٌ
20-
Aşağıdakilerden hangisi tecvid ilmi için yapılan en doğru tanımdır?



A)
Tecvid, Kur’an’ın doğru okunması bakımından değerli ve gerekli bir bilim dalıdır.


B)
Tecvid, teorik yönünün yanı sıra uygulama yönü olması ile de aynı zamanda bir sanattır.


C)
Tecvid, Kur’an’ı Kerim’in harflerinin mahreç ve sıfatlarının konu edildiği bir ilimdir.


D)
Tecvid, Peygamber’in (as) öğütleri ile desteklenmiş, ayetle farz kılınmış, öğrenilmesi ile sevap kazanılan bir ibadettir.


E)
Tecvid Kur’an-ı Kerim’i kurallarına göre okumayı öğreten bir ilimdir.
21-
Aşağıdakilerden hangisi tenvin ve sakin ile ilgili tecvid kurallarından değildir?



A)
İdğam-ı bila ğunne


B)
İzhar-ı lisani


C)
İhfa-i lisani


D)
İklab


E)
İzhar-ı şefevi
22-
Aşağıdakilerden hangisinin bütün harfleri itibariyle hükmü vaciptir?



A)
İhfa


B)
İdğam-ı meal ğunne


C)
İklab


D)
İzhar


E)
İzhar-ı Lisani
23-
Aşağıdakilerden hangisi harfler cezimli iken ortaya çıkan lazımi sıfatlardan değildir?



A)
Şiddet


B)
Hems


C)
Rihvet


D)
Beyniyye


E)
Tertil
24-
Aşağıdaki harf gruplarından hangisi isti’la, itbak ve tefhim sıfatlarını birlikte içerir?



A)
ض ص ط ظ


B)
ض ق ظ غ


C)
ط خ ظ ق


D)
خ غ ض ق


E)
ق ض ظ غ
25-
Meddin karşılığı olan kasr kelimesi hiç çekmemek anlamına geldiği gibi 1 elif miktarı çekmek anlamına da gelir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi kasrın karşılığı olan üç anlamdan biri değildir?



A)
Med harfinin bulunduğu bazı yerlerde kasr, hiç uzatmadan okumaktır.


B)
Meddi arızlarda kasr sadece 1 elif miktarı uzatma demektir.


C)
Meddi lazımlarda kasr sadece 1,5 eilf miktarı uzatma demektir.


D)
Meddi linlerde kasr, 1 elif çekme anlamına geldiği gibi hiç çekmeme anlamına da gelir.


E)
Med harfinin hakkı olan 1 elif miktarı uzatmaya aynı zamanda kasr da denilir.

1.D
2.D
3.A
4.A
5.E
6.B
7.B
8.C
9.D
10.A
11.B
12.C
13.C
14.E
15.E
16.C
17.E
18.A
19.E
20.C
21.E
22.C
23.B
24.A
25.C
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla