Konu Başlıkları: Ali Seriati´nin iddiasi:
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 14 Ocak 2015, 22:15   Mesaj No:6

ali70

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:ali70 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 36490
Üyelik T.: 14 Aralık 2013
Arkadaşları:17
Cinsiyet:
Memleket:karaman
Mesaj: 812
Konular: 38
Beğenildi:237
Beğendi:586
Takdirleri:449
Takdir Et:
Standart Cevap: Ali Seriati´nin iddiasi:

Alıntı:
Allahın kulu_ Üyemizden Alıntı Mesajı göster




Ali Seriati´nin Iddiasi:

“Allah insana kendi ruhundan üfleyerek onu kendi emanetçisi yapmamış mı? O halde insan yeryüzünde Allah’ın halifesi ve onun akrabasıdır.Allah’ın ve insanın ruhu tek bir faziletle beslenmiştir ki bu da irade sahibi olmaktır…Allah ve insan arasındaki ortaklık ya da akrabalık seçme serbestliğinden,iyi ya da kötü şeyi yapmada, tuğyan ve itaat etmedeki özgürlükten gelmektedir.”Sh.19 (Allah insana kendi ruhundan üfleyerek O’nu kendi emanetçisi yapmamış mı?O halde insan yeryüzünde Allah’ın halifesi ve onun akrabasıdır.Allah’ın insanın ruhu tek bir faziletle beslenmiştir ki bu da irade sahibi olmaktır Yani yeryüzünde mutlak irade sahibi olan, istediği her şeyi (evrendeki nizamın ve kanunun hilafına bile olsa)yapan Allah,kendi ruhundan insana üflemiştir.İnsan (bu iradesiyle) yer yüzünde Allah benzeri,O’nun gibi hareket edebilir. Ancak O’nun yeryüzünde kendi fizyolojik ve içgüdüsel kanunlarına, istediğince aykırı hareket edebilmesi itibarıyladır.bu yüzden Allah ve insan arasındaki ortaklık ya da akrabalık, seçme serbestliğinden, iyi ya da kötü şeyi yapmada, tuğyan ve itaat etmedeki özgürlükten gelmektedir.(İnsan,Sh:19)
yorum yazamıyorum pes diyorum
Allah, Allahlığını kimseye vermez. Halife, Asılın aynasıdır. Asla aynısı değildir. Yani bir görüntü, veya belki bir hayaldir. Halife olmasa, Asıl bilinmezdi. O zaten bilinmiyor ki. O kendisini bildiği gibidir. O kendisini nasıl biliyorsa öyledir. Başka da O'nu bilen yoktur.

Allah ile insanın akraba olması fikri şirktir. Akraba yerine benzer desek o da olmaz.
Ama Halifeye Adem(yokluk) dersek mümkün olur. Çünkü Varlığın zuhur edeceği tecelli edeceği bir ayna lazım. İşte bu ayna varlıkta zuhura çıkmaz, yoklukta zuhura çıkar. Çünkü Varlığın zıttı yokluktur. Yok... Olmayan şeyin tarifi nasıl olur ki? Onun içindir ki Adem'e yokluk aynası demişlerdir.

İrade Allahındır. İnsandaki iradeye cüzzi irade demişlerdir. İşte bu cüzzi irade insanı, yaptıklarından dolayı sorumlu kılar. Onun içindir ki, ''Yaptığım tüm kötülükler nefsimdendir'' deriz.
Öte yandan, cüzzi irade de külli iradenin içindedir. Külli irade cüzzi iradeyi kuşatmıştır. Bundan dolayıdır ki, ''Tüm iyilikler Allahtandır'' deriz.

İnsan irade sahibi olmakla asla Allaha akraba olmaz/olamaz. Bu şirktir.
Çünkü, Laaaa dediğimiz zaman kendi benliğimiz de La'nın içine girer. İnsan hiç bir zaman İlla'nın içine girmez/giremez. O makam Allahındır.

Yani, La bize, İlla Allahadır...
__________________
Hay'dan gelir, Hu'ya gideriz.
Alıntı ile Cevapla