Tekil Mesaj gösterimi
Alt 17 Mart 2015, 22:13   Mesaj No:69

EyMeN&TaLhA

Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:35
Cinsiyet:
Mesaj: 3.297
Konular: 784
Beğenildi:132
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Medineweb ''Adem Güneş'ten çocuk terbiyesi ile ilgili sözler'' arşivi




Çocuğum okula gitmek istemiyor...

6 yaşındaki çocuğum okulu ve öğretmeni sevmediğini, arkadaşlarıyla oynamak istemediğini söylüyor. Okula gitmesi için zorluyorum, bu sefer "gitmeyeceğim" diye ağlıyor. Ne yapmalıyım?

4 yaş öncesindeki bir çocuk duyguları incitildiğinde birden sinirlenir, kendisini savunmak için kendisine ve etrafına zarar verir. Kendini bir yerlere atar ya da anne//babaya vurmaya başlar.

4 yaştan sonra ise çocukta duygusal savunma yavaş yavaş azalıp, zihinsel savunmaya yönelme başlar. Ancak 9 yaşına kadar tam olarak zihinsel savunma gelişmiş değildir.

6 yaşındaki bir çocuk çevresinden olumsuz tesirler aldığında kendisini kapatır.

6-9 yaş arasında çocukların çok aktif duygusal savunma mekanizmaları vardır, zihinsel mekanizmaları aktif değildir.

Bu dönemde “Sen manyaksın.” denilirse çocuk bunu söyleyen kişiye kızdığı için değil, gerçekten öyle olduğuna inandığı için üzülür.

10 yaşındaki bir çocuğa “Sen gerizekalısın.” denildiğinde, bazen içinden de olsa “Sensin gerizakalı!” der. Kendisinin öyle olmadığı ve karşısındaki kişinin onu aşağılamak için kötü sözler söylediğinin farkındadır, bunu düşünebilecek bilgi birikimine ve yaşam deneyimine sahiptir.
Oysa 5-6 yaşlarındaki bir çocuk bu durumu yaşarsa ağlamaya başlar.

6-9 yaşındaki bir çocuk, yeterli yaşam deneyimine ve bilgiye sahip olmadığı için çevreyi duygularıyla tanır ve incinmeye çok açıktır.
Bu dönemde çocuğun verdiği duygusal tepkiler aile ve öğretmen tarafından kabul edilişle karşılanmalıdır; çocuğa karşı onarıcı davranılmalıdır.
Öğretmen bakışı ve cezalarıyla çocuğu duygusal tepki verecek hale getirmemeli, onarılacak davranış oluşturmayacak şekilde öğretmenlik yapmalıdır.

Okulda duyguları incinen ve kabul edilişle karşılanmayan çocuklar, okula gitmek istemezler.

Çocuğunuz okula gitmek istemiyorum dediğinde, “Acaba neler oluyor, çocuğum okulda neler yaşıyor?” diye düşünmeli.
Öğretmen ile görüşüp, ters giden durumu tespit etmeli ve çocuğun uyumsuzluk yaşadığı durum çözülmeden çocuğa okula gitmesi için baskı yapılmamalıdır.
Alıntı ile Cevapla