25 Ağustos 2015, 01:34
|
Mesaj No:65 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 Arkadaşları:60 Cinsiyet:Bayan | Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız Alıntı: Medineweb Üyemizden Alıntı
3.ÜNİTE SORU-CEVAPLARI 1.inanma eylemi dini metinlerin.......bağlı iken,düşünme eylemisebep sonuç ilişkilerini dikkate alarak olayları.........amaçlar a.itaat-bireysel algı b.anlaşılması-açıklama 2.hangisi inanma eyleminin amacıdır a.olup biten b.yatay algı c.açıklama d.soru sorma e.dikey algı 3.hangisi düşünme eylemi içindedir a.anlama b.değer ve semboller c.mutlak ve tarihsel nedenler d.metin 4.kainattaa olan biten herşeyi allah ezelde yaratmıştır,insan rüzgarın önündeki yaprak gibidir bu hangi eylemdir a.değer semboller-yorum b.inanma-açıklama 5.bilinçli itaate genelde ne denmiştir? a.taklidi iman b.taassup c.ilmel yakin. 6.dilleri dünyaya ve varlığa yönelik perspektifler olarak ele almak a.w.humbolt b.w.jung 7.İslam düşüncesi kültürel gelenklerin aracılığı ile varlık kazanmıştır Bunların en başında ....gelmektedir? a-Glenekgörenek b-Dil c-Yabancı kültürler 8.kuranın arapçanın söyleme imkan ve gücünü en üst seviyeye çıkarması hangi özelliğinden kaynaklanır a.nass olması b.tarihi olması c.edebi bir mucize olması 9.birşeyi bizim görüş alanımıza getiren şeye işaret eder? a. ön yargı b.ön sezgi c.islam düşüncesi 10.Aşağıdakilerden hangisi dillerin önyargılarından değildir? a-Mitolojiler b-Tarihsel tecrübeler c-Tercümeler d-Entellektüel bilimsel birikimler e-Kıssalar 11.eski kültürler içinde yeralan ön yargılardan hangisi doğrudur a.kıssalar b.mitolojiler c.entellektüel birikimler d.bilimsel birikimler e.tarihsel tecrübeler f.hepsi 12.dini düşünce din diline göre varlık ve şekil kazanır diyerek nassların zahiriyle ilgilenmiştir a.ibn hazm b.farabi c.mutezili 13.Hanefimaliki ve şafi gib mezheplerin kıyas fikrine tepki veren Zahiri mezhebin mensubu? a-İbn Hazm b-Gazali c-İmam Maturidi 14.ibn hazm ve gazzalinin düşünceleri nasıl bir düşünme eylemini doğurmuş a.dinden düşünceye eylemi b.düşünceden dine eylemi 15.hüküm yalnızca allahındır a.zahiriler b.hariciler c.batıniler 16.kuranın insan aklına uygunluğu ve rasyonaliteyi savunmuşlardır a.mutezili-maturidi-maliki b.maturidi-mutezili-eşari 17.Farabi ve İbn Sinaya yönelttiği eleştirilerde Gazalinin düşüncesi? a-Yabancı dillerden çevrilen metinler ile dini metinler arasındaki fark b-Zahiri anlama göre düşünmeleri c-Düşünceden Dine yönelimleri 18.İslamın hristiyanlıktan ayrıldığı en önemli nokta? a-Fıtrat b-Vahiy 19.ludwing witgwnstein geliştirmiştir a.akıl oyunları b.dil oyunları 20.Hayy b. Yakzan kimin eseridir? a-ibn tufeyl b-farabi 21.Sokrat ve Platon a göre Şehir Diyolojik bir ortamdır a-doğru b-yanlış 22.hakikat hakikate zıt olamaz,hakikatler yabancı kültür etrafında keşfedilmiş olsa bile alınmalıdır a. ibn hazm b.ibn rüşd 23......kavramı daha çok Kur an metnini dilsel ve tarihsel boyutlarıyla anlamayı ifade eder a-tefsir b-yorum 24.Gazzalinin el-Munkiz mined dalal adlı eserinde yazdığına göre Kuran ı anlamak nasıl olur ? Tefsirden ziyade yorumlamakla.. 25.bazı ayetleri felsefi kavramlarla tefsir etmişlerdir a.gazali-inb sina b.farabi-ibn rüşd 26.......gelişim bir bakıma ormana üstten bakıştır.Basiret sezgi ince düşünce öngörüile yaklaşım önerilir..tanımı hangisine aittir a-Kuramsal gelişim b-Pratik gelişim 27.kimin Şifa adlı eserinin “Peygamberliğin kanıtlanması’’ kısmında kutsal metinlerin ancak felsefi düşünmeye meyilli insanların fark edebileceği bir takım işaretler sunduğunu belirtir. a-farabi b-ibn tufeyl c-ibn sina 28.Kuran vahyinin insanlığa gönderilme amacı...düzeyinde cerayan eden haksızlıkların giderilerek ....tecelli etmesidir? a-hak-hakikat b-Hakikat-hak makbergülünden alıntı Allah razı olsun | *
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
| |