6. Ünite
* Bilgi Toplum Stratejisi : Ülkemizin son dönemdeki e-Devlet çalışmalarının şekillendirilmesinde önemli bir rol oynamıştır.
* e- Devlet tanımları ;
a. Daha etkin, verimli ve kaliteli kamu hizmeti için bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılmasıdır.
b. Devletin kendi iç işleyişinde ve sunduğu hizmetlerde bilişim teknolojilerinin kullanılmasıdır
c. Kamu yönetiminde her türlü faaliyetin vatandaşlar , özel sektör , kamu görevlileri ve devletin diğer fonksiyonlarıyla ilgili etkileşimlerin elektronik ortam üzerine taşınması birebir aracısız olarak kullanılabilmesidir.
d. Çağdaş toplumlarda devlet ve birey ilişkilerinde devletin vatandaşa karşı yerine getirmekle yükümlü olduğu görev ve hizmetlerin karşılıklı olarak elektronik iletişim ve işlem ortamlarında kesintisiz ve güvenli olarak yürütülmesidir.
* e- Devlet kavramı, e-Hükümet , e-Toplum, e-Sağlık ve Bilgi Toplum ile ilişkilendirilebilir.
* e- Dönüşüm; e- Devlet esasen bir kamusal dönüşüm projesidir. Sadece yeni teknolojilerin kullanımı ile ilgili olarak görülmemeli, yönetimsel boyutlar ile de birlikte ele alınmalı , toplumsal değişimler bireylerdeki zihinsel algının , farkındalığın ve kabul edilebilirliğin artırılması ile ilgili etkileşimde göz önünde bulundurulmalıdır.
* 2006 yılında ortaya konulan Bilgi Toplumu Stratejisi kapsamında olanlar ;
a. Vatandaş Odaklı Hizmet Dönüşümü
b. Kamu Yönetiminde Modernizasyon
c. e-Devlet Hizmetlerinin Gelişimi
* e- Develet Kapısı ; Kamu internet sitelerinde sunulan içerik ve hizmetleri tek bir noktada toplamak ve farklı kanallardan entegre sunmak üzere 2008 tarihinde faaliyete geçmiştir. Böylece kurum yatırımlarında mükerrerliğinin engellenmesi , kullanıcıların farklı farklı sitelerdeki içerik ve hizmetlere ulaşmalarının kolaylaştırılması, öte yandan birlikte çalışabilirlik , bilgi paylaşımı ve güvenliği gibi konulara gereken önemin verilmesini sağlamıştır.
* e-Devlet İcra Kurulu Üyeleri ;
a. Ulaştırma Bakanı
b. Sanayi ve Ticaret Bakanı
c. Sivil Toplum Temsilcisi
d. DPT Müsteşarı
* D- Devletin gerçekleşmesi için ana etkenler; e- Katılımcılık , Profesyonellik , Ortak Hizmet Kültürü
* E- Devlet hizmetlerinde kurumlar arası eşgüdüm ve işbirliği önemlidir.
* E- Devlet , vatandaş odaklılık ve kamusal dönüşüm sunulan hizmetlerin kavramsal çevresini açıklamaktadır.
* Tek noktadan güvenli ve kesintisiz hizmet e-Devlet Kapısı'nın çalışma prensibini ortaya koymaktadır.
* e- Devlet hizmet sunumu ile ilgili , kişinin şahsen başvurusunu gerektiren hizmetlerin bulunması, A kurumundan alınan belgeyi B kurumuna taşımayı gerektiren hizmetler bulunması , X belgesi elden verilir ifadelerin yer alması ve kimi devlet süreçlerinin güncel projeler kapsamında sahipliğinin mevcut mevzuat içerisinde yer almaması, mevzuat engellerini en iyi ifade eder.
* e- Devletin öünüde yer alan sorunlar;
a. Mevzuat sorunları
b. Mali personel sorunları
c. Kurumlar arası koordinasyon sorunları
d. Kurum içi koordinasyon sorunları
* Kişiselleştirme , Büyük Veri , Dönüşüm ve Mobil Devlet gelecekte önem taşıyan konulardır.
* Vatandaşlıkla ilgili kavramlar ;
a. Vatandaş beklenti ve taleplerine öncelik verilmesi
b. Vatandaşların devlet süreçlerine katılımının sağlanması
c. Kişisel bilgilerin mahremiyetine özen gösterilmesi
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
nurşen35...