[QUOTE=nurşen35;393480
1. Zuhruf suresi hakkında hangisi doğrudur?
a. Mekke döneminde inmiştir. 54. ayetin Medine'de geldiği rivayet edilir.
b. 89 ayettir. Adını 35. ayette geçen Zuhruf kelimesinden almıştır.
c. Zuhruf altın , ziynet ve süs anlamına gelmektedir
[COLOR="Red"]d.hepsi[/COLOR]
2. Zuhruf suresinin başlangıcı hangi şıkta doğru verilmiştir?
a. Kur'anı Allah'ın (cc) tafsil ettiği ve O'nu Hz. Muhammed'in (sav) uydurmadığı ihtar olunarak '' Kitab-ı Mübin'' üzerine yemin edilmektedir
b. Hurufu mukattaa harfleri Kur'anın mucize olduğuna dikkat çekmeektedir
c. Arapça bir Kur'an kıldığına yemin edilmiştir
d. Kuşkusuz Kur'an Levh-i Mahfuz'da katımızda büyük bir makam, şeref ve üstünlüğe sahiptir.
hepsi gibi sanki
3. Allah (cc) Peygamberlere ve kitaplara karşı koyan ve alay eden kafirlerin akıbetini hangi ayette bildirmiştir?
a. Biz bunlardan daha zorba olanları da helak ettik. Nitekim öncekilerde örneği geçmiştir.
b. Siz haddi aşan kimseler oldunuz diye , sizi Kur'anla uyarmaktan vaz m geçelim
c. Daha önceki milletlere nice peygamberler göndermiştik
d. Onlar kendilerine gelen her peygamberi mutlaka alaya alırlardı
e. Hepsi
4. '' Ama onlar kullarından bir kıısmını O'nun bir cüzü kıldılar. Gerçekten insan apaçık bir nankördür''
ayetinde anlatılmak istenen hangisidir?
a. Kızları Allah'dan oğulları kendilerinden saydıkları için kız çocuğunun doğum haberine üzülür ve sinirlenirlerdi. Sonra da kızları diri diri kuma gömerlerdi.
b. Yahudilerden bir bölümünün Uzeyr'i hıristiyanların da Hz. İsa'yı Allah'ın oğlu saydıklarına müşriklerin ise melekleri Allah'ın kızları kabul ettiklerine işaret etmiştir
c. Dünyadaki tüm nimetlerin yaratıcısı Allah'dır (cc) . Buna rağmen onlar başkalarını Allah'a (cc) ortak koşmakta ısrar ediyorlar
d. Hiçbiri
5. Atalarının dinine sırt çevirmiş ve körü körüne taklide karşı çıkmış olan hangi Peygamberdir?
a. Hz. Muhammed (sav)
b. Hz. Musa
c. Hz. İbrahim
d. Hz. İsa
26,27. “İbrahim, babasına ve milletine demişti ki: “Beni yaratan hariç, sizin taptığınız şeylerden uzağım. Beni doğru yola eriştirecek olan şüphesiz O’dur
6.'' Fakat kendilerine hak gelince bu bir büyüdür, biz onu tanımıyoruz'' dediler, ayeti kerimede Peygamber Efendimiz'in (sav) Peygamberliğini neden kabul etmemişlerdir?
a. Hz. Muhammed'i (sav) emin biri olarak görmedikleri için
b. Hz. Muhammed (sav) yetim olduğu için
c. Hz. Muhammed (sav) mal mülk sahibi olmadığı için
d. Hz. Muhammedi'in (sav) geniş bir aileye sahip olmaması
7. '' Ve dediler ki, bu Kur'an iki şehirden bir büyük adama indirilse olmaz mıydı'' ayette geçen '' iki şehir '' ifadesinden hangi şehirler kastedilmiştir?
a. Mekke - Medine
b. Mekke - Taif
c. Mekke - Suriye
d. Medine - Taif
8. Dünyada kimlere şeytan musallat olur?
a. Sadaka vermeyenlere
b. Rahman'ı zikretmekten gafil olanlara
c. Kötü ameller işleyenlere
d. Namaz kılmayanlara
36. “Rahmân olan Allah’ı anmayı görmezlikten gelene, yanından ayrılmayacak bir şeytanı arkadaş veririz
9. Bütün Peygamberlerin tevhid inancında birleşmiş oldukları hangi ayette bahsedilmiştir?
a. 3. ayet
b. 9. ayet
c. 30. ayet
d. 45. ayet
4
5. “Ey Muhammed! Senden önce gönderdiğimiz peygamberlere sor, Biz, Rahmân olan Allah’tan başka, kulluk edilecek tanrılar meşrû kılmış mıyız
10. '' Bunun üzerine dediler ki, ...........sana verdiği ahde göre bizim için Rabbine dua et , çünkü biz artık doğru yola gireceğiz''
Ayetinde boş olan yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?
a. Ey Resul
b. Ya İlahi
c. Ey sihirbaz
d. Ey iman edenler
49. “Ey Sihirbaz! Sana verdiği ahde göre Rabbine bizim için yalvar da doğru yola erişelim” dediler.”
11. Zuhruf suresinde geçen kıssa aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
a. Allah'ü Teala ve kafirler
b. Hz. Muhammed (sav) ve ümmeti
c. Hz. Musa ve Firavun
d. Hz. İsa ve ümmeti
12. Zuhruf suresinin konusu hakkında hangi şık doğrudur?
a. Allah'ın insana sahip olduğu altın ve mücevherle değil, inanç ve davranışlara göre değer verdiği hangisinde anlatılmaktadır
b. Surede Arş'tan, Rahman'dan , Hz. İsa , Hz. Musa , Firavun ve kıyametten bahsedilir.
c. Surede Cehennemlikler ile Cehennem bekçisi olarak bilinen Malik (as) 'in konuşmaları verilmiştir
d.hepsi