Alıntı:
Abdulbakii Üyemizden Alıntı
“Celâbib” kelimesi “Cilbab” kelimesinin çoğuludur.
Kamus’da Cilbâb;
a- Gömlek,
b- Kadınlara mahsus bir çeşit geniş elbise, çardan küçüktür ve Türkçe’de üstlük diye de tabir edilir.
c- Bazılarına göre çar ki bizim memleketimizde ferace karşılığıdır.
d- Bazı lügatçilere göre kadın baş örtüsü manalarına gelir.
Bunagöre Kur’an-ı Kerim’de geçen “Celâbib” kelimesinin örtünme gayesinitemine elverişli herhangi bir dış elbise olarak kabul edilmesi uygunolacaktır. Bunlarla birlikte çarşaf en iyi dış elbise olarak kabuledilebilir. Ama çarşaf giymeyip de başka elbiselerle örtünen kadınlarda Allah’ın emrini yerine getirmiş olurlar. Çarşaf vebenzerleri dışında kalan manto vs. gibi kadın dış giyimleri için de “Nekadar bol olursa olsun yahudi ve hırıstiyanların modası olduğu içinörtü sayılmaz” denmektedir. Halbuki İslam’da belli bir model elbiseyoktur. Örtünmeye elverişli olduktan sonra hırıstiyan modası da olsatesettüre kafi gelir. Ancak İslam geleneğine göre giyinmek elbettedaha güzel olur. Netice olarak İslam’da belli bir elbise modeliyoktur. Önemli olan kadının, dinimizin emirlerine uygun bir şekildeörtünmesidir. |
tabiki önemli olan dinin emirlerini yerine getirmek bu zamnda da en uygunu cilbab olduğunu düşünüyorum
çünkü artık tesettür kelimesinin çok dışında kaldık örtünme gayesi olan pardüse bile şu anda amacını aşıyor