iki 12. sınıfımda münazara tekniği ile konumuzu işledik
okulun konferans salonuna indik iki öğrencim kapıda hoşgeldin diye karşıladı evden şeker götürdüm
birbirine zıt iki grup fikirlerini araştırmalarını sundu jüri üyelerimiz vardı kazanan grubun her üyesine küçük poşetle hurma hediyesi verdim
bu uygulamaların artı ve eksi tarafı da oluyor ben hakimiyeti sağlayabileceğimi düşündüm ama organize edemezsem diye de kaygı çektim
iki sınıfımda da öyle olmadı çok güzel konuştular araştırma yapmışlar
o kadar çok cevherler var ki
bir münazara yaptırdığım sınıfım sürekli bu tekniği istediler aslında onların isteği forum tekniği yani yine iki zıt grup var bir yönetici var söz hakkı veren ve seyirci soru sorabiliyor görüş belirtebiliyor
hala bazı sınıflarım böyle aktifleşmek istemiyor
hiç sorun değil onlara da sınıf içi dersi aktif hale getiren teknikler kullanırım
mesela pazar yeri tekniği var çocuklar, konumuz neyse duygularını düşüncelerini veya sorularını küçük kağıda yazıp üstüne takıyor tüm sınıf sanki pazardaymış gibi o yazıları okuyup o kişiyle konuşabiliyor fikir alışverişi yapıyor
bu tekniği öğrenci sayım fazla olduğu için bir kısmını pazarcı yapacağım bir kısmı pazar müşterisi olup yazıları okusun diye düşünüyorum
amaç öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek