Tekil Mesaj gösterimi
Alt 12 Ekim 2017, 15:21   Mesaj No:2

fatmabalci19

Medineweb Üyesi
fatmabalci19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:fatmabalci19 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 57235
Üyelik T.: 10 Mart 2017
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 72
Konular: 1
Beğenildi:47
Beğendi:421
Takdirleri:91
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
EyMeN&TaLhA Üyemizden Alıntı Mesajı göster
1. Gazzali’nin ilim tasnifinde Kelam ilmi hangi grupta yer alır?

A) Akli İlimler
B) Nakli İlimler
C) Tabii İlimler
D) Külli İlimler
E) Fer’i İlimler

2. Metodolojik anlamda kelam ilmi felsefeden han-gi yönüyle ayrılır?

A) Akıl-Nakil metodunu kullanması
B) Alemin oluşumundan bahsetmesi
C) Evrenin düzeninden bahsetmesi
D) Sadece akıldan faydalanması
E) Meadden bahsetmesi

3. Aşağıdakilerden hangisi kelam ilmine verilen isimlerden biridir?

A) Usulu’l fıkh
B) Usulu’l Hadis
C) İlmi Tabiat
D) Usulu’d-din
E) İlmi muamelat

4. Gönülden bağlanılan, kesinlikle karar verilen, düğümlenmişçesine sağlam şekilde katiyetle inanılan şey, itikad ve iman anlamına gelen Ke-lam ilmine verilen isimlerden biri olan kavram aşağıdakilerden hangisidir?

A) Tevhid
B) Vesail
C) Mekasid
D) Akaid
E) Mesail

5. Kelam ilminin en üstün ilim olduğunu söyleyen İslam alimleri hangi seçenekte doğru olarak ve-rilmiştir?

A) Fahreddin Razi-İmam Şafi
B) Adudiddin el-İci-Sadüddin et-Taftazani
C) Ebu Hanife-İmam Maturidi
D) Bakıllani-İmam Eş’ari
E) İbn Huzeyme-Abdulkadir el-Bağdadı


6. Mu’tezile ekolunun ilk fikir önderi ve imamı ka-bul edilen şahıs aşağıdakilerden hangisidir?

A) Vasıl b. Ata
B) Bakıllani
C) Cüveyni
D) Farabi
E) Hasan Basri


7. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber döne-minde bugünkü anlam ve çerçevede bir kelam ilminin bulunmama sebeplerinden biri değildir?

A) Müslümanların ihtilafa düşeceği farklı fikir ve düşünce akımlarının çokça ileri sürülmemiş ol-ması
B) Hz. Peygamberin hayatta olması
C) Vahyin devam etmesi
D) İlk müslümanların düşünmeden, tefekkür etme-den her şeyi kabul etmesi
E) Felsefi akımların henüz müslümanlar arasında yayılmaması


8. Aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin geçirdiği dönemlerden değildir?

A) Hz. Peygamber dönemi
B) İlk fikri hareketler ve ihtilaflar dönemi
C) Aydınlanma dönemi
D) Mu’tezile mezhebinin ortaya çıkışı
E) Ehli sünnet kelam ekollerinin ortaya çıkışı

9. Aşağıdakilerden hangisi ilk kelam ekolüdür?

A) Cebriyye
B) Mu’tezile
C) Eş’ariyye
D) Maturidiyye
E) Mürcie


10. Büyük günah işleyen kimse dinden çıksada kafir olmaz, iman ile küfür arasında kalır. Ne mümin ne de kafir sayılır.

Yukarıdaki görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisi savunur?

A) Ehl-i Sünnet
B) Mürcie
C) Cebriyye
D) Cehmiyye
E) Mu’tezile


11. Aşağıdakilerden hangisi Ma’bed el-Cüheni’nin kaderi yok saymasının sebeplerinden biri değil-dir?

A) İnsanların yaptıklarından kader değil yine ken-dileri sorumlu olacağı inancı
B) Emevilerin zulümlerini meşru göstermek için kaderi kullanmaları
C) Devletin şekli ve haksız uygulamalarını kadere yüklemesi
D) Kaderin önceden takdir edildiği ve insanların bunu değiştiremeyeceği inancı
E) Kaderin insanların fiilleri üzerinde etkisinin ol-madığı inancı



12. İlk dönem kelamcılarından Ma’bed el-Cüheni aşağıdaki meselelerden hangisiyle özdeşmiştir?

A) Adalet prensipleri
B) Kaza ve kader meselesi
C) Sıfatların inkarı meselesi
D) Halkul Kur’an meselesi
E) Allah’ın görülmesi meselesi



13. Cennet ve cehennemin fani olduğu görüşü ilk kelamcılardan kime aittir?

A) İmam Ebu Hanife
B) İmam Eş’ari
C) Hasan-i Basri
D) İmam Gazzali
E) Cehm b. Safvan


14. Kelamı öğrenmeyi öğrencilerine yasaklayan ve kelamın öğrenilmesinin caiz olmadığını ifade etmesine rağmen Kelam ilmi ile ilgili eser yazan ilk dönem kelamcılarından olan İslam alimi aşa-ğıdakilerden hangisidir?

A) Bakıllani
B) Gazzali
C) Cad b. Dirhem
D) Mabed el-Cüheni
E) Ebu Hanife


15. Aşağıdakilerden hangisinde Ehl-i Sünnet’in ön-cü ve makbul kabul ettiği şahsiyetler doğru ola-rak verilmiştir?

A) Hasan-i Basri-Ebu Hanife
B) Hasan-i Basri-Mabed el-Cüheni
C) Ebu Hanife-Cehm b. Safvan
D) Ebu Hanife-Gaylan ed-Dimeşki
E) Mabed el-Cüheni-Cehm b Safvan


16. Kelam ilmini ilk defa sistemleştiren ekol aşağı-dakilerden hangisidir?

A) Ehl-i Sünnet
B) Mu’tezile
C) Havaric
D) Şia
E) Eş’ariye


17. Aşağıdaki ilim adamlarından hangisi Mu’tezile mezhebine mensuptur?

A) Cürcani
B) Şehristani
C) Kadı Abdulcebbar
D) Nureddin Sabuni
E) Taftazani


18. Aşağıdaki ifadelerden hangisi Mu’tezile’nin in-san hürriyeti konusundaki yaklaşımlarından biri değildir?

A) Allah kullarını fiillerini yaratmasa da ezelde ira-de eder.
B) Kul kendi fiilini kendi yaratır.
C) Fiil kula ait olursa hesaba çekilmesi adil olur.
D) Kula fiil işleme kudretini allah verir.
E) Fiil işleme anında kulda bulunan kudret Allah tarafından yaratılmış değildir.


19. Kulunun menfaatine en uygun olanı yapması Al-lah için vaciptir anlayışı aşağıdaki kavramlardan hangisi ile ifade edilir?

A) Va’d-Va’id
B) Emri bil maruf nehyi ani’l münker
C) Tevhid
D) Adalet
E) Salah-aslah



20. Aşağıdakilerden hangisi Allah’tan başka birçok kadim varlığın mevcudiyetinin kabul edilmesine verilen addır?

A) Salah-aslah
B) Mihne
C) Kebire
D) Va’d-Va’id
E) Teaddüd-i Kudema



CEVAP ANAHTARI
1D
2A
3D
4D
5B
6A
7D
8C
9B
10E
11D
12B
13E
14E
15A
16B
17C
18A
19E
20E

ALINTIDIR

Teşekkür ederim hcm

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Alıntı ile Cevapla