Alıntı:
EyMeN&TaLhA Üyemizden Alıntı
1. Gazzali’nin ilim tasnifinde Kelam ilmi hangi grupta yer alır? A) Akli İlimler B) Nakli İlimler C) Tabii İlimler D) Külli İlimler E) Fer’i İlimler 2. Metodolojik anlamda kelam ilmi felsefeden han-gi yönüyle ayrılır? A) Akıl-Nakil metodunu kullanması B) Alemin oluşumundan bahsetmesi C) Evrenin düzeninden bahsetmesi D) Sadece akıldan faydalanması E) Meadden bahsetmesi 3. Aşağıdakilerden hangisi kelam ilmine verilen isimlerden biridir? A) Usulu’l fıkh B) Usulu’l Hadis C) İlmi Tabiat D) Usulu’d-din E) İlmi muamelat 4. Gönülden bağlanılan, kesinlikle karar verilen, düğümlenmişçesine sağlam şekilde katiyetle inanılan şey, itikad ve iman anlamına gelen Ke-lam ilmine verilen isimlerden biri olan kavram aşağıdakilerden hangisidir? A) Tevhid B) Vesail C) Mekasid D) Akaid E) Mesail 5. Kelam ilminin en üstün ilim olduğunu söyleyen İslam alimleri hangi seçenekte doğru olarak ve-rilmiştir? A) Fahreddin Razi-İmam Şafi B) Adudiddin el-İci-Sadüddin et-Taftazani C) Ebu Hanife-İmam Maturidi D) Bakıllani-İmam Eş’ari E) İbn Huzeyme-Abdulkadir el-Bağdadı 6. Mu’tezile ekolunun ilk fikir önderi ve imamı ka-bul edilen şahıs aşağıdakilerden hangisidir? A) Vasıl b. Ata B) Bakıllani C) Cüveyni D) Farabi E) Hasan Basri 7. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber döne-minde bugünkü anlam ve çerçevede bir kelam ilminin bulunmama sebeplerinden biri değildir? A) Müslümanların ihtilafa düşeceği farklı fikir ve düşünce akımlarının çokça ileri sürülmemiş ol-ması B) Hz. Peygamberin hayatta olması C) Vahyin devam etmesi D) İlk müslümanların düşünmeden, tefekkür etme-den her şeyi kabul etmesi E) Felsefi akımların henüz müslümanlar arasında yayılmaması 8. Aşağıdakilerden hangisi kelam ilminin geçirdiği dönemlerden değildir? A) Hz. Peygamber dönemi B) İlk fikri hareketler ve ihtilaflar dönemi C) Aydınlanma dönemi D) Mu’tezile mezhebinin ortaya çıkışı E) Ehli sünnet kelam ekollerinin ortaya çıkışı 9. Aşağıdakilerden hangisi ilk kelam ekolüdür? A) Cebriyye B) Mu’tezile C) Eş’ariyye D) Maturidiyye E) Mürcie 10. Büyük günah işleyen kimse dinden çıksada kafir olmaz, iman ile küfür arasında kalır. Ne mümin ne de kafir sayılır. Yukarıdaki görüşü aşağıdaki fırkalardan hangisi savunur? A) Ehl-i Sünnet B) Mürcie C) Cebriyye D) Cehmiyye E) Mu’tezile 11. Aşağıdakilerden hangisi Ma’bed el-Cüheni’nin kaderi yok saymasının sebeplerinden biri değil-dir? A) İnsanların yaptıklarından kader değil yine ken-dileri sorumlu olacağı inancı B) Emevilerin zulümlerini meşru göstermek için kaderi kullanmaları C) Devletin şekli ve haksız uygulamalarını kadere yüklemesi D) Kaderin önceden takdir edildiği ve insanların bunu değiştiremeyeceği inancı E) Kaderin insanların fiilleri üzerinde etkisinin ol-madığı inancı 12. İlk dönem kelamcılarından Ma’bed el-Cüheni aşağıdaki meselelerden hangisiyle özdeşmiştir? A) Adalet prensipleri B) Kaza ve kader meselesi C) Sıfatların inkarı meselesi D) Halkul Kur’an meselesi E) Allah’ın görülmesi meselesi 13. Cennet ve cehennemin fani olduğu görüşü ilk kelamcılardan kime aittir? A) İmam Ebu Hanife B) İmam Eş’ari C) Hasan-i Basri D) İmam Gazzali E) Cehm b. Safvan 14. Kelamı öğrenmeyi öğrencilerine yasaklayan ve kelamın öğrenilmesinin caiz olmadığını ifade etmesine rağmen Kelam ilmi ile ilgili eser yazan ilk dönem kelamcılarından olan İslam alimi aşa-ğıdakilerden hangisidir? A) Bakıllani B) Gazzali C) Cad b. Dirhem D) Mabed el-Cüheni E) Ebu Hanife 15. Aşağıdakilerden hangisinde Ehl-i Sünnet’in ön-cü ve makbul kabul ettiği şahsiyetler doğru ola-rak verilmiştir? A) Hasan-i Basri-Ebu Hanife B) Hasan-i Basri-Mabed el-Cüheni C) Ebu Hanife-Cehm b. Safvan D) Ebu Hanife-Gaylan ed-Dimeşki E) Mabed el-Cüheni-Cehm b Safvan 16. Kelam ilmini ilk defa sistemleştiren ekol aşağı-dakilerden hangisidir? A) Ehl-i Sünnet B) Mu’tezile C) Havaric D) Şia E) Eş’ariye 17. Aşağıdaki ilim adamlarından hangisi Mu’tezile mezhebine mensuptur? A) Cürcani B) Şehristani C) Kadı Abdulcebbar D) Nureddin Sabuni E) Taftazani 18. Aşağıdaki ifadelerden hangisi Mu’tezile’nin in-san hürriyeti konusundaki yaklaşımlarından biri değildir? A) Allah kullarını fiillerini yaratmasa da ezelde ira-de eder. B) Kul kendi fiilini kendi yaratır. C) Fiil kula ait olursa hesaba çekilmesi adil olur. D) Kula fiil işleme kudretini allah verir. E) Fiil işleme anında kulda bulunan kudret Allah tarafından yaratılmış değildir. 19. Kulunun menfaatine en uygun olanı yapması Al-lah için vaciptir anlayışı aşağıdaki kavramlardan hangisi ile ifade edilir? A) Va’d-Va’id B) Emri bil maruf nehyi ani’l münker C) Tevhid D) Adalet E) Salah-aslah 20. Aşağıdakilerden hangisi Allah’tan başka birçok kadim varlığın mevcudiyetinin kabul edilmesine verilen addır? A) Salah-aslah B) Mihne C) Kebire D) Va’d-Va’id E) Teaddüd-i Kudema CEVAP ANAHTARI 1D 2A 3D 4D 5B 6A 7D 8C 9B 10E 11D 12B 13E 14E 15A 16B 17C 18A 19E 20E ALINTIDIR |
Teşekkür ederim hcm
GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi