Kuranı kerim cenneti,ehennemi ve diğer konularda tasvir ederken Resulullah(sav)'ın :"insanlara akıllarının alacağı seviyede konuşunuz" prensibini sık kullanmıştır.Yani Allah vahyi orjinalnden seviyemize/kapasitemize tenezül ederek nazil etmiş,dahasını canlı kuran Resulullah vasıtası/dili ile şefaflaşmasını/anlaşılmasını sağlamıştır.
Konuya girmeden önce şunun altını çizmemiz lazım."eşyanın aslı ibahadır" yani her şey aslında helaldır.aslını rengini zaman zeminini özelliğini bozmamak kaydı ile.
bir örnekle açıklarsak,üzüm helaldır ama içkiye çevirirp aslını bozarsan haram olur.veya kadınlar güzellikleri ile özellikleri ile cazibeleri ile asıl olarak kişiye özel olarak helaldır.yani nikah...dahası kadınların kendisi haram değil.namahreme haram olur.harem yapılan nikah kıyılan eş edinen kadın helaldır hemde kişinin eşi ile tüm alakası sadaka sayılmıştır.haram olan kadının kendisi değil düşebileceği namahrem durumudur.
şimdi ayete geçelim.
Kuran cenneteki kadını tasvir ederken,o ödüllere ulaşmak için çaba itaat şart koşar.ey iman eden zat,imanından sadıksan,itaatinde dürüst isen,rabbine karşı muttaki isen sana ödüller vardır.köşkler,yeşil bahçeler,tatlı sular,içecekler,huriler,nuriler hizmetçiler ölümsüzlükler hastalıksızlıklar yaşlanmaya vedalar vs vs....
ayetlerde cenneteki kadın tasvir edilirken şu cazip özellikleri öne sürmektedir:" güzel gözlü,tatlı sözlü,eşinin etrafında pervane olan,eşine bağlı ve düşkün,fiziki güzelliği,eşen özel olan her türlü özelliği vs" ile vahy aklımızın anlıyacağı şekilde akıl seviyemize göre inzal tenezül tasvir edilmektedir.
nebe 33.ayetinde KEWAİB VE ETRAB kelimeleri üzerinde durmak lazım. KEWAİB ( eşler genç kızlar),ETRAB (eşi ile uyumlu,yaşıt,denk,eşinin fiziksel ruhsal taleplerine arzularına mutluluklarına tam uyumlu kaliteli değerli muhteşem harika eşler) manaları verilmektedir.tomurcuk göğüslü tabirini de bu ayetin çerçevesine alabiliriz.kaldı ki ayette cinsiyet değil kadın erkek için farketmeyen genel bir tabir kullanılıyor.tomurcuk göğüslü uc bir manadır bunu sadece kadın için kullanmak ayetın genel mesajına aykırıdır.dilimizce erkek için atletik kaslı tabirinide içinde barındırmaktadır.yani erkek için tomurcuk göğüslü kadın,kadın için atletik kaslı erkek ayetin kapsamındadır.moda tabiri ile erkek için huri kadın için nuri....
yukarıda belirttiğim gibi kadının güzel olması,cazip olması,özellikleri ile göz kamaştırması haram değildir.Allahın yarattığı güzellikler neden haram olsun ki.haram olan kadının yalnış zaman zemin kişiye açılmasıdır.yani nikahsızlık....
Dolayısıyla Kuranı kerimde bu tasvir helal dairesinde doğru bir tasvirdir.yadırganması hafife alınması biz müslümanların işi değil,kurana art niyetle yaklaşan sefih ahmak cahil esfel olanların işidir.
Çocuklara gençlere işin aslını akli seviyelerine inerek anlatmak ikna etmek lazım.
__________________ Büyükler fikirleri, Ortalar olayları, Küçükler kişileri tartışır.
|