Tekil Mesaj gösterimi
Alt 30 Ekim 2017, 20:36   Mesaj No:8

Mihrinaz

Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:15
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:44
Mesaj: 12.607
Konular: 1329
Beğenildi:12752
Beğendi:9377
Takdirleri:29100
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

M. TARİHİ Ü- 8 ELİF KARADOĞAN
1)Kadıyaniliğin kurulduğu bölge aşağadıkalarden hangisidir.
a)Hint alt kıtası b)Kuzey Afrika c)Mısır d)İran
Not:Kadiyanilik Hindistanın Alt kıtasında Pencap Kadıyan’da kuruldu
Cevap:a sf:171

2)Kadiyaniliğin kurucusu aşağadıkilerden hangisidir?
a)Mirza Beşiruddin Mahmud b)Mirza Nasır Ahmed c)Mirza Gulam Ahmed d)Hakim Nuredddin Biheyrevi
not:Kadiyenilik Mirza Gulam Ahmet Kadiyani tarafından kuruldu.
Cevap:c sf:171

3)Aşağıdakilerden hangisi Kadiyaniliğin kuruluşuna sebep olan ve o dönemlerdeki Hindistan’da yaşanan olaylardan değildir?
a)Hindistan’da İngilizlerin hakimiyet kurma çabaları sebebiyle bölge yalnız siyasi ve ekonomik değil aynı zamanda Batıda gelişen fikirler bölgedeki çoğulcu yapıyı olumsuz etkilemiştir.
b)Bölgede Müslümanlar tarafından İngiliz sömürgesine karşı gerçekleştirilen 1857 sipahi ayaklanmasının başarıyla sonuçlanması ve Müslümanların bundan cesaretle örgütlenmeleri.
c)İngilizlerin idaresiyle Hırıstiyan papazların yürüttüğü misyonerlik faaliyetleri gerilimi tırmandırmış ve Müslümanlar arasında arayışa sebep olmuştur
d)Mezhep kavgaları ve tarikatlar arası çekişmeler İslam toplumunu iyice yıpratıp zayıflatarak bazı şahısların faaliyetleri için müsait hala gelmiştir.
Not:1857 Sipahi ayaklanması başarının aksine başarısızlıkla sonuçlanmş ve kargaşa daha da derinleşmiştir.
Cevap:b (sf-172)

4)Aşağıdakilerden hangisi Mirza Gulam Ahmet için yanlış bir bilgidir?
a)Doğu Pencap’ın Gurdaspur bölgesinde doğmuştur.
b)1864-1868 yılları arasında Sialkat’ta Bölge Mahkemesinde memurluk yaptı
c)1878 yılında Hindular ve Hiristiyanlara karşı mahalli gazetelere yazılar yazmaya başlar.
d)1880 yılında Merasim-i Mirzaiyye adıyla bir eser yazmıştır.
Not:1880 yılında Mirza Ahmet Berahin-iAhmediyle adlı bir kitap yazmıştır.
Cevap:d (sf 172-173)

5)Aşağıdakilerden hangisi Mirza Gulam Ahmet’in hareketi desteklemek için ileri sürdüğü görüşlerden değildir?
a)Ahir zamanda gelmesi beklenen Mesih Hz İsa değil Hz Muhammed ümmetinden yaradılış bakımından ona benzeyen biri olacak.
b)Şeriat getiremediğini,sahip olduğu velayet nurundan dolayı nebiliğinin yalnızca Hz.Peygamberin manevi yansımasından ibaret olduğunu savunur.
c)İngiliz hükümetinin sömürüsüsüne karşı kılıçla,katı bir tutumla karşı konulması gerektiğini ve cihada başvurulması gerektiği üzerinde önemle durur.
d)Davasının doğrulandığına dair ileri sürdüğü deliller,kendisine indirilen vahiyler ilham ve keramatleri nedeniyle ona inanmanın zorunluluğunu savunur.
Not: Gulam Ahmet İngiliz hükümetinin husumetini çekmemeye özen gösterir.Övgüler dizdiği İngiliz hükümetine karşı kılılçla cihad etmenin gereksiz olduğunu savunur.
Cavap:c(sf173-174)
6)Aşağıdakilerden hangisi Mirza Gulam Ahmed’in görüşlerini ortaya koyduğu ilk iki cildinde,diğer dinlere karşı İslam’ı savunduğu eserdir?
a)Berahin-i Ahmediyye b)Tuhfetun Vedve c)Tasdikli Berahin-i Ahmediyye d)Hutbetul ilhamiyye
cevap:a(sf173)
7)Aşağıdakilerden hangisi Mirza Besiruddin Mahmut Ahmed dönemi (kadıyankolu)olaylarından değildir?
a)Encümen-i Ensorullahi kendi emrine tabi bir kuruluş haline getiridi.
b)Mezhebi tanıtmak amacıyla Londra,Washington gibi yerlerde çeşitli yayınlar çıkarıldı.
c)Kur’an-ı Kerim İngilizceye çevrilmiş vebu çeviri esas alınarak Batı ve Afrika dilerine tercümeler yapıldı.
d)1974 yılında Pakistan’ın kuruluşuyla,Kadıyan Hindistan sınırları içinde kalınca bunun mezhep için iyi olmayacağını anlayan Beşiruddin başarıyla sonuçlanan bir savaşla Kadıyan’ı geri almıştır.
Not:Pakistan’ın kuruluşuyla Hindistan sınırında kalan Kadıyan’ı buradaki merkezi korumakla birlikte Pakistan Pakistan sınırı içinde kalan eski adı Cenc olan kasabayı satın alarak topluluğu oaraya taşır.
Cevap:d(sf176)

8)Lahar kolunu Kadıyan kolunda aıran farklardan aşağıdakilerden hangisi değildir?
a)Lahar kolu Halife sıfatını kesinlikle kullanmaz,liderlerine başka sıfat kullanır.
b)Gulam Ahmed’in nebilik iddasını reddederler,onu müceddid olarak nitelerler.
c)Kadıyan kolu Washington,Londra gibi merkezlerde çeşitli yayınlar çıkarırken Lahar kolunda bu çeşit faaliyetlere yer verilmştir.
d)Gulam Ahmed’e atfedilen bazı olağanüstü faaliyetler kadıyan kolu lideri Beşirüddin’e de atfedilirken,Lahar kolu liderlerinde bu çeşit atıflar görülmez.
Not:Kdıyan koluda ,lahar koluda dünyanın değişik merkezlernde cemaati genişletmek için çeşitli faaliyetlerde bulunup çeşitli dillerde dergi vb yayaınlar çıkarmışlardır
Cevap:c(sf176-177)
9)Kadiyanilerin Hindistan’da İslam topluluğundan ayrı tutulması isteğini dile getiren kişi kimdir.
a)Muhammed ikbal b)Muhamed abduh c)Mehmet akif

Not:Kadiyaniler aleyhine arka arkaya yayımlanan fetvalar ve konuşmaların üstüne Muhammed ikbal böyle bir teklifte bulunmuştur.
Cevap:a(sf178)

10)Aşağıdakilerden hangisi Kadıyanilerin iman esaslarına aykırıdır?
a)İman,Allah’ın Birliğini dil ile ikrar kalp ile tasdik edip Hz.Peygamberin getirdiği hakikatlere inanıp bunlara uygun amel işlemektir.
b)Amentü’de zikredilen iman esaslarını aynen kabul edip kndilerini Sünni olarak görmüşlerdir
c)İslam’ın şartları konusunda tamamen Hanefi fıkhına tabidirler.
d)Her iki kolu da Hz.Peygamberin son peygamber olduğunu ve sonrasında başka bir nebi gelmeyeceği konusunda hemfikirdirler.
Not:Lahor kolu Gulam Ahmed’in nebilik iddiasını reddederken Kadiyan kolu bu konuda kelime oyunlarıyla Gulam Ahmed’in vahiy aldığı ve nebi olduğu iddiasında bulunmuşlardır.
Cvp:d (s.f.180-181)

11)Kadiyanilerin iman esasları hakkındaki görüşleri hangi mezheple uyuşmaktadır?
a)Mutezile b)Eş’ariye c)Maturudi d)İmamiyye
Not:Kadıyanilerin iman esasları hakkındaki görüşleri Eş’ariyeden farklı değildir.
Cvp:b (sf.180)

12)Kadiyaniliğin tam bir mezhep olarak hüviyet taşımamasının sebebi nedir?
a)İslam’ın doğrudan itikadi konularına giren meseleleri değil,kıyamet ve ahir zaman rivayetleri gibi ikincil hususlar üzerinde durmaları
b)Hareketin temel görüşlerinin Gulam Ahmed’in mesihlik,nebilik,mehdilik gibi iddialarının İslam esaslarıyla örtüşmemesi
c)Karşıt görüş sahipleri tarafından Hindistan’da İslam topluluğundan ayrı tutulmalarına dair talepte bulunanların öne sürdüğü delillerin geçerliliği
d)Kadıyaniliğin geliştiği coğrafya sebebiyle Hindu ve Hıristiyan dinlerinin etkisinde kalması ve bu dinlerin esaslarını da benimsemesi
Not:Kadiyanilik bütünüyle İslam kültüründeki kıyamet ve ahiret konularıyla ilgili hususlar çerçevesinde görüşlerini geliştirmişlerdir.bu sebeple mezhepler tarihinin yerleşmiş kurallarına göre tam bir mezhep sayılamaz. Cevap:a (sf.180)

13)Aşağıdakilerden hangisi Kadiyanilğin Pakistan Parlamentosunda İslam dışı azınlık olarak kabulünü hazırlayan sebeplerden değildir?
a)Kadiyaniler ile bölgedeki Müslümanlar arasında karşılıklı sataşma saldırıların artması
b)Muhammed İkbal’in İslam dışı sayılmaları konusunda seri yazılarının zaten mevcut düşmanlığı tetiklemesi
c)Kadiyaniliğin Müslümanlar ve Hıristiyanlarca bir çok reddiye mahiyetindeki yazılarla yıpratılması ve delillerin çürütülmesi
d)Mirza Beşirüddin’in Gulam Ahmed’in gerçek nebi olduğu iddiası ve buna inanmayanları kafir ilan etmesi,İngiliz hükümetine mutlak itaati savunması Müslümanlar arasında büyük tepkilere neden olması
Not:c şıkkındaki reddiyeler ,Kadıyaniliğin İslam dışı sayılmasına sebep teşkil etmez.Ancak diğer üç şık buna sebep olmuştur. Cevap:c (sf.178)

14) Rabva nedir?
a)Mirza Gulam Ahmed’in kendi adına hutbe okuturken oturduğu yüksek yer
b)Mirza Beşiruddin’in Pakistanın kuruluşundan sonra Hindistan sınırında kalan kadıyandaki topluluğu Pakistan sınırları içerisinde birkasaba satın alarak taşır. Bu yeni kasabaya’da Rabva adı verilir.
c)Kadiyeniliğin İslam dışı azınlık olarak ilan edilmesinin ardından mezhebin ismi Rabva olarak değiştirilmiştir.
d)Mirza Gulan Ahmed’in görüşlerini anlattığı daha sonrada mezhebin temel prensipleri olarak kabul edilen eserinin adı.
Not: )Mirza Beşiruddin’in topluluğu taşıdığı Pakistan sınırındaki yeni kente verdiği isme Rabv adenir
Cevap:b (sf176)

15)I-Mirzaiyye II-Kadiyaniyye III-Ahmediyye
Yukarıdakilerden hangisi kadiyanilik için kullanılan isimlerdendir?
a) I b) II c)II-III d)I-II-III
Not:Kadiyanilik başlangıçta kurucusundan dolayı Mirzaiyye,ortaya çıkış yerinden dolayı Kadiyaniyye diye anılmıştır.XX.yy.dan itibaren Hindistandaki resmi kayıtlar esas alınarak Ahmediyye olarak isimlendirilir cvp:d(sf.171)

16)Mirza Gulam Ahmed’in kendisini Müslümanlar için Mehdi,Hıristiyanlar için Mesih,Hindular için Krişna ilan etmesindeki amacı aşağıdakilerden hangisidir?
a)Mezhep içinde otoritesini sağlamlaştırmak.
b)Kendisinden sonra mezhebin dağılması endişesiyle mezhebine bağlılığı arttırmak
c)Hindistanda yaygın olan bu üç din arasında uzlaşma sağlamak
d)Ölümünden sonra yerine geçecek olan Hakim Nureddin’in karşılaşacağı zorluklara ve karşıt görüşlü kimselerin işine yarayabilecek bozgunlara moral vermemek.
Not:Hindistanda yaygın olan bu üç din arasında başından beri var olan sürtüşmeleri ,bu dinlerin mensuplarının ahir zamanda birer kurtarıcı beklemelerinden faydalanarak arada uzlaşma sağlamak istemiş ancak başarılı olamamıştır. Cvp:c sf:174

17)Tuhfetu’n Nedve nedir?
a)Gulam Ahmed’in 1902de yayınladığı kendisini Allah’ın zılli bir nebisi ilan ettiği tebliğidir
b)Hakim Nureddin’in başa geçtikten sonra Gulam Ahmed’i desteklemek için yazdığı eseri
c)Kadiyan kolunun mezhebin görüşlerini yaymak için çıkardığı
d)Lahor kolunun mezhebin görüşlerini yaymak için çıkardığı yayının adı
Not:Tuhfetu’n Nedve Gulam Ahmed’in 1902’de yayınladığı tebliğin adıdır
Cvp:a sf:174

18)Gulam Ahmed döneminde mezhebin işlerini yürütmek üzere oluşturulan teşkilatın adı nedir?
a)Nezaret Makbere-i Behişti b)Tasdik-i Berahin-iAhmediyye
c)Teşkilat-ı Ahmediyye d)Sadr-ı Encümen-i Ahmediyye
Not:a şıkkı Behişti zamanında kurulan bir teşkilattır.b şıkkı Hakim Nureddin ‘in Gulam Ahmed’i destekleyen eserinin adıdır.c şıkkı uydurma bir şık.d şıkkı doğrudur.
Cvp:d sf:175

19)Mezhep mensuplarının bazıları Gulam Ahmed’i nebi olarak kabul etmeyen diğer Müslümanların kafir olduklarını söylerken,bir kısmıda buna şiddetle karşı çıkmıştır.Bu olayın sonucu nedir?
a)Mezhep içi huzursuzluklar ve çatışmalar başlamıştır.
b)Hakim Nureddin’inölümüyle mezhep Kadiyan ve Lahor olarak iki kola ayrılır.
c)Mezhep içinde bazı anlaşmazlıklar çıksada Hakim Nureddin’in ardından Beşiruddin mezhebin bölünmesine meydan vermemiştir.
d)Çıkan anlaşmazlıklar zaten yeni yapılanmakta olan mezhebin dağılmasına neden olmuştur.
Not:Bu iki görüş Hakim Nureddin’in zamanında da olmasına Hakim güçlü kişiliği ile buna izin vermemiş ancak 1914 yılında ölümünün ardından mezhep Kadiyan ve Lahor olarark iki kola ayrılır. Cvp:b sf:175

20)Aşağıdakilerden hangisi XX.yy.ın sonlarında Hindistan’da Kadiyaniliğin kurulmasını kolaylaştıran etkenlerden değildir?
a)bölgede bir çok etnik unsur ve dinin bir arada yaşaması ve çok kültürlü bir yapı olması
b)İngiliz sömürgesinin bölgenin halkının kafasını karıştıracak misyonerlik faaliyetleri
c)Mirza Gulam Ahmed’in Müslüman halkın arasında sevilen bir şahsiyet olarak parlaması ve kendini mehdi ilan etmesi
d)Müslüman toplum içine düştüğü bunalımdan kendini kurtaracak ilahi desteğe mazhar karizmatik şahsiyetleri çaresizlik psikolojisiyle beklemeye başlaması.
Not:Müslüman halk arasında Gulam Ahmed’in böyle bir sevilme ve parlama durumu söz konusu değildir.Aksine daha sonraları tepkilerle karşılaşmıştır.
cvp:c sf:172

KADIYANİLİK

SORU:1) XIX .asırda, önceki benzer dönemlerde olduğu gibi, kurtarıcı fikrini esas alan mehdici hareketler ortaya çıkmıştır.Bunlardan biri olan ve Hint alt kıtasında teşekkül eden hareketin ismi aşağıdakilerden hangisidir?
a) Vehhabilik B) Babilik C)Kadiyanilik D)Nusayrilik

Cevap: C şıkkı. Kadiyanilik İslam dünyası açısından son derece bunaltıcı bir zaman olan 19.yy da Hint alt kıtasında ortaya çıkan hareketin ismidir. sf(170)
SORU:2) Kadıyanilik kim tarafından ve nerede kurulmuştur?
a) Mirza Gulam Ahmet tarafından, Hindistan Pencap - Kadiyan'da.
b) Mevlana Muhammed Ali tarafından, Hindistan Lahor'da.
c) Hakim Nureddin tarafından, Hindistan Pencap - Sargo'da.
d) Mirza Beşiruddin Mahmud Ahmed tarafından, Hindistan kadiyan'da.

Cevap: A şıkkı. Hindistan Pencap-Kadiyanda, Mirza Gulam Ahmed tarafından kurulan Kadiyanilik, İslam kültüründeki (eskatolojik) yani kıyametle ilgili haberlere dayanan bir mezheptir. sf (171)
SORU:3) Aşağıdakilerden hangisi Kadıyanilik'in ortaya çıkışına zemin hazırlayıcı bir sosyal olay olarak görülebilir?
a) Hakim Nureddin'in ölümü (1914)
b) Sipahi ayaklanması (1857)
c) Pakistan'ın kuruluşu (1947)
d) Gulam Ahmed'in Kurban Bayramı Hutbesi
e) (1900)

Cevap: B şıkkı. Müslümanlar tarafından ingiliz sömürüsüne karşı gerçekleştirilen 1857 Sipahi Ayaklanması'nın başarısızlıkla sonuçlanması, hıristiyan misyonerlerinin Hindistanda'ki müslümanları inançları hakkında şüpheye düşürecek faaliyetleri ve sıkıntılarla bunalan toplumun içine düştüğü durumdan kendilerini kurtaracak ilahi desteğe mazhar ''karizmatik'' şahsiyetleri, çaresizlik psikolojisiyle beklemeye başlamaları'da Kadıyaniliğin ortaya çıkışına zemin hazırlayan sosyo-kültürel etkenler arasındadır.sf(172)
SORU:4) Gulam Ahmed tarafından 1880 yılında yazılan ,diğer dinlere karşı İslam'ı savunduğu ve bir takım kehanetler bulunarak mücedditliğini ilan etmesine zemin hazırladığı eseri aşağıdakilerden hangisidir?
a) Tuhfetü'n- Nedve,
b) Encümen-i Ensarullah
c) Berahin-i Ahmediyye
d) El-Hutbetü'l- İlhamiyye

Cevap: C şıkkı. Aynı eserin 3.ve 4. ciltlerinde vahyin kesilmemesi gerektiğini ve kesilmediğini; Hatta kendisinin de pek çok vahiy aldığını ileri sürer..sf (173)
SORU:5) Aşağıdakilerden hangisi Gulam Ahmed'in taraftarlarından aldığı beyat şartlarından birisi değildir?
a) Dine , İslam'a bağlılığa, kendi hayatı ve malından, şerefi, çocukları ve kıymetli bildiği her şeyden çok değer verecek.
b) Her durumda Allah'a bağlı kalıp kendini O'na adayacak.
c) Her iyi şeyde kendini Gulam Ahmed'e kopmayacak biçimde bağlayacak ve ölünceye kadar ona itaat edicek.
d) Çalışılması haram olan dokuz güne dikkat edicek.

Cevap: D şıkkı. Beyat şartlarında böyle bir kural yoktur. Gulam Ahmed'in diğer beyat şartlarıda şöyle devam etmektedir..Bütün insanlara iyi davranmak,kur'an'ın yolundan gitmek,dini dünyanın üstünde tutmak,şirkten ve her türlü günahtan sakınmak,namazı ve teheccüt namazını aksatmadan kılmak gibi...sf(173)

SORU:6) 11 Nisan 1900 tarihine rastlayan Kurban Bayramı namazında ,Mirza Gulam Ahmed'in irticalen okuduğu hutbenin ismi aşağıdakilerden hangisidir?
a) Nezaret Makber-i Behişti
b) Kelimat-ı Meknune
c) Hutbetü'l-İlhamiyye
d) Hutbetü'l-Firdevsiyye

Cevap: C şıkkı. Ona göre bu , Allah'ın vahyine dayalı olarak Arap dilinde benzerinin yapılması mümkün olmayan bir hutbedir.
SORU:7) Aşağıdakilerden hangileri Kadıyanilik'in kollarındandır?
a) Nasır - Kadıyan
b) Nasır - Lahor
c) Lahor - Rebva
d) Kadıyan - Lahor


CVP D SYF 175
SORU: 8) Gulam Ahmed'in ölümü sonrasında, 1200 mensubun bey'atıyla mezhebin başına getirilen kişi aşağıdakilerden hangisidir?
a) Hakim Nureddin Biheyrevi
b) Mirza Hüseyin Ali
c) Mirza Beşiruddin Mahmud Ali
d) Şeyh Ahmed el-Ahsai

Cevap: A şıkkı. Sistemli ve ciddi bir eğitim görmüş olması, Arapça ve Farsça bilgisi ve dini ilimlerdeki üstünlüğü onu hareket içinde ön plana geçirerek, hareketin fikir babası olarak tanınmasına da yol açmıştır.sf (175)
SORU: 9) Mesih'in ikinci halifesi ünvanı aşağıdakilerden hangisine verilmiştir?
a) Mirza Tahir Ahmed
b) Melik Gulam Ferit
c) Mirza Mahmud Ahmed
d) Mevlana Muhammed Ali

Cevap: C ) şıkkı .Kadıyan kolu, kendilerine '' Mesih'in İkinci Halifesi'' ünvanıyla Gulam Ahmed'in oğlu Mirza Beşiruddin Mahmud Ahmed'i halife seçerler.sf(175)
SORU:10) Kadıyaniliği dünyaya yaymak için 1911'de Hakim Nureddin döneminde oluşturulan kuruluşun ismi aşağıdakilerden hangisidir?
a) Tasdik-i Berahin-i Ahmedyye
b) Encümen-i Ensarullah
c) Tuhfetü-n Nedve
d) Encümen-i İş'at-ı İslam

Cevap: B şıkkı. Kırk yaşını geçmiş her Kadıyani'nin katılabildiği Encümen-i Ensarullah'ı sonrasında Mahmud Ahmed kendi emrine tabi bir kuruluş haline getirmiştir.sf (176)
SORU: 11) Aşağıdakilerden hangisi Kadiyan Kolu'nun mezhebi tanıtım amacıyla yaptığı faaliyetlerdendir?
a) Aylık Review of Religinios dergisi (1902) den itibaren,
b) Urduca el-Fazl dergisi (1913) den bu yana,
c) Washington'da üç aylık The Muslim Sunris dergileri
d) Londra'da aylık The Muslim Herald dergisi...

Cevap:( hepsi) Bu faaliyetlere ek olarak da Melik Gulam Ferid tarafından Kur'an-ı Kerim İngilizce'ye çevrilmiş ve bu çeviri esas alınmıştır.sf (176)
SORU:12) Mevlana Muhammed Ali başkanlığında Kadıyan'ı terk ederek Lahor'a yerleşen,ve faaliyetlerine burada devam eden Lahor Kadıyanileri çeşitli alanlarda çalışmalar yapmışlardır.Aşağıdakilerden hangisi bunlara örnek teşkil etmez?
a) Muhammed Ali tarafından tamamlanan,The Holy Qur'an- Arabic,ve Translation and Commentary başlıklı Kur'an Meali, bir Müslüman tarafından yapılan ve Lahor'da yayınlanan ilk ve tam tercüme.
b) 1923 yılında Urduca'ya yapılan Kur'an tercümesi.


c) İngilizce haftalık the Light dergisi,Almanca üç aylık Müslimisch R evieu dergisi..
d) Kutlu mezarlık (Nezaret Makbere-i Behişti) gibi nazırlık adını verdikleri bir takım teşkilatlar kurmaları.

Cevap:( D ) Şıkkı. Nezaret Makber-i Behişti, Kadıyan kolu'nun faaliyetlerindendir. Ayrıca Lahor kolu, özelikle İslam'ın Avrupa ve Afrika'ya yayılması ve tanıtılması hususunda hayli faal olmuşlardır.Diğer faaliyetler için sf(177) bkz.
SORU:13) Gulam Ahmed'in şahsına dair mezhebin iki kolu ayrı görüşleri benimsemelerine rağmen Kadıyanilerin, iman esasları hakkındaki görüşleri aşağıdakilerden hangisiyle aynı yöndedir?
a) Eş'ari
b) Nusayri
c) Yezidi
d) Nusayri

Cevap: (A) şıkkı. Kadıyanilerin iman esasları hakkındaki görüşleri Eş'arilerinkinden farklı değildir.sf(180)
SORU:14) Aşağıdakilerden hangisi Kadiyan kolunun HATM-İ NÜBÜVVET ile ilgili görüşlerinden birisidir?
a) O Hatemü'n - Nebiyyindir.
b) Hangi sıfatla olursa olsun O'ndan başka peygamber gelmeyecektir.
c) Hz. Muhammed (s.a.s) son peygamberdir.

d) O nübüvvetin yüzüğü/mührüdür.
Cevap: (D) şıkkı. Baştan beri yaptıkları yayınlarda bu konuda mugalataya başvurarak insanları kandırmaya çalışmaktadırlar.Hatemü'n nebiyyün ifadesini, ''nübüvvetin yüzüğü/mührü'' ''peygamberleri onaylayan mühür'' şeklide tamamen mugalatadan örülü bir kılıf içerisinde açıklamaktadırlar.sf (181)
SORU:15) 7 Eylül 1974 tarihinde Pakistan Parlementosu tarafından Kadiyanilerin her iki kolunun da İslam Dışı Azınlık olarak ilan edilmesinin nedenleri arasında değildir?
a) Mahmud Ahmed'in Gulam Ahmed için, sadece Mesih ve Mehdi değil,gerçek anlamda Nebi olduğunu ileri süren söylemleri ve buna inanmayanları kafir ilan etmesi...
b) Kadıyaniler ile bölgedeki Müslümanlar arasında çıkan kavga ve saldırılar
c) Muhammed İkbal'in Kadıyaniler'in İslam dışı sayılmaları hakkındaki seri yazıları..
d) Kadıyanilerin lehine yayınlanan fetva ve konuşmalar..

Cevap: (D) şıkkı. Yayınlanan fetva ve konuşmalar daha çok Kadıyanilerin lehine değil aleyhine , onların Hindistan topluluğundan ayrı tutulmaları üzerine olmuştur. sf(178)
SORU:16) Gulam Ahmed'in ''kılıçla cihad yoktur'' şeklindeki iddiaları en çok hangi sömürge ülkesinin işine yaramıştır.
a) İngiltere
b) Fransa
c) Portekiz

d) İspanya
Cevap: ( A) şıkkı. Onun bu iddiaları İngiliz emperyalizmi altında inleyen Hint Müslümanlarının istiklal faaliyetlerine ciddi anlamda engel olmuş ve sömürge idaresini sağlama almak isteyen ingiliz hükümetinin çok işine yaramıştır. sf (181)
SORU:17) Kadiyanilik'in tam anlamıyla bir mezhep hüviyetini taşımamasının sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
a) Ruhani varlıklarla ilgili görüşleri
b) Ahir zamanla ilgili rivayetlere dayanmaları
c) Silah ve kılıçla cihada karşı çıkmaları

d) Benimsemiş oldukları iman anlayışları.
Cevap: (B) İslam dininin ,kıyamet ve ahir zaman rivayetleri doğrultusunda, ikinci derecedeki hususlar çerçevesinde görüşlerini geliştirmiş olmaları onlara mezhep hüviyeti kazandırmamıştır.sf(180)
SORU:18) Mezhebin kurucusu ve taraftarlarıyla, Avrupalılar tarafından XX. yüzyılın başlarından itibaren kullanılan ismi aşağıdakilerden hangisidir?
a) Mirzaiyye,
b) Kadıyaniyye,
c) Ahmediyye,
d) İmamiyye

Cevap: ( C ) şıkkı. Hindistan'daki resmi kayıtları esas alarak fırka için Ahmediyye adını
kullanmaktadırlar.sf(171)
SORU: 19) Kadıyaniler, İslam'ın şartları yani namaz,oruç, hac, zekat hususunda hangi fıkhi mezhebe tabi olmuşlardır?
a) Hanefi,
b) Şafii,
c) Mutezile,
d) Zeydiyye,

Cevap: (A) şıkkı. Hanefi fıkhına tabi olmakla birlikte bazı konularda Lahor kolundan ayrıldıkları noktalar ve görüş farklılıkları olmaktadır. sf (181)
SORU: 20) Hayatta iken hareketin bölünmesine meydan vermeyen Hakim Nureddin'in ölümü üzerine mezhep iki ayrı kola ayrılmış ve kurdukları teşkilatlarla varlıklarını devam ettirmişlerdir.Aşağıdakilerden hangisi doğru seçenektir?
a) Lahor Kolu (Tuhfetü'n - Nedve ) / Pencap Kolu (Nezaret Makbere-i Behişti)
b) Kadıyan Kolu (Encümen-i Ensarullah ) / Lahor Kolu ( Encümen-i İş'at-ı İslam )
c) Şiraz Kolu (el-H utbetü-l İlhamiyye ) / Kadıyan Kolu (Berahin-i Ahmediyye)
d) Kadıyan K olu ( Encümen-i İş'at-ı İslam ) / Lahor Kolu ( Encümen-i Ensarullah

Cevap: ( B) şıkkı. Kadıyan kolu (encümen-i ensarullah) / Lahor kolu (encümen-i iş'at-ı İslam) sf(176 -177)
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla