Rüyalar, gerçeğin üzerine giydirilmiş bir gömlek gibidir.
Hz. Yusuf'un gömleğine kan sürülerek öldüğüne delil olarak kullanılır gömlek. Gerçeğin saptırılmasında delil olarak kullanılır.
Hz. Yusuf'un gömleği yırtılmıştır. Ve gerçek, gömleğin arkadan mı yoksa önden mi yırtıldığının bildirilmesiyle ortaya çıkacaktır. Gerçeğin doğrulanmasına ispat olarak kullanılır gömlek.
Hz. Yusuf gömleğini babasına gönderir ve yaşadığına ispat olarak kullanılır gömlek.
Dediğim gibi, gömlek sadece ispat olarak kullanılır gerçeğe. Gerçeğin ta kendisi değildir. Tıpkı rüyalar gibi...
Süt ise gömleğe hiç benzemez. O, gerçeğe giydirilen bir gömlek değildir. Gerçeğin özüdür. Bedenin üzerine giydirilmez süt, bedenin içinden çıkar. İnsanın sadrından/göğsünden çıkar. Süt insanın göğsü üzerine giydirilen bir giysi değil gerçeğin ta kendisidir.
Hz. Musa'yı annesi nehre bırakmadan hemen önce emzirir. Ölüm, kalım meselesidir bebek için süt. Bebeğin tek gerçeğidir.
Hz. Musa süt annelerin sütünü kabul etmez. Gerçek annesinin sütü gelene kadar emzirilemez. Gerçeği ister.
Hz. Musa'ya atfedilen suç bir yumruk sebebiyledir. Öylesine gerçektir ki o yumruk. İnsanın hayatına son verecek kadar gerçek bir yumruktur. İnsanın özünden canını alan bir yumruktur. Bence Hz. Musa, insanın bedeninden can çıkaran bu yumruğu askerin göğsüne atmıştır. Sizce?
Hz. Yusuf'un mucizesinde gerçeğin üzerindeki bir örtüden, rüyalardan haber verilir.
Hz. Musa'nın mucizesinde asanın yılana dönüşmesi gibi gerçeğin özü değiştirilir.
Yusuf 1. ayet:
Elif, Lâm Râ, Tilke âyâtul kitâbil mubîn
Kasas1-2:
Tâ, Sîn, Mîm Tilke âyâtul kitâbil mubîn
SübhanAllah.
|