Konu Başlıkları: Mirac Olayı ve Allah'ın Kudreti
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 12 Nisan 2018, 21:03   Mesaj No:5

nurşen35

Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.475
Konular: 1144
Beğenildi:4423
Beğendi:3685
Takdirleri:11319
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

İSRA VE MİRAÇ İLE İLGİLİ AYETLER

İsra Sûresi

Kulunu (Muhammed -aleyhissalâtü vesselâm-ı) bir gece, Mescid-i Harâmdan kendisine bâzı âyetlerimizi göstermek için, etrâfını mübârek kıldığımız Mescid-i Aksâya götüren Allâh, her türlü noksan sıfatlardan münezzehtir. Şüphesiz O, her şeyi hakkıyla bilen, hak*kıyla görendir.(el-İsrâ, 1)

Necm Sûresi

İnmekte olan yıldıza[1] and olsun. (en-Necm, 1)

Sâhibiniz (Muhammed Mustafâ) sapmadı ve bâtıla inanmadı. O, arzûsuna göre de konuşmamaktadır. Onun konuşması vahiyden başka bir şey değildir. Çünkü (bildirdiklerini) Ona güçlü, kuvvetli ve üstün yaratılışlı biri (olan Cebrâîl, Rabbinin emri üzere) öğretti. Sonra en yüksek ufukta (Sidretül-Müntehâda) iken asıl şekliyle istivâ etti (doğruldu).(en-Necm, 2-7)

Sonra yaklaştı ve tedellî etti.(en-Necm, 8)

(Muhammed Mustafâ ile Rabbinin) araları, iki yay arası kadar, ya da daha yakın oldu. (en-Necm, 9)

Allâh o anda kuluna vahyini bildirdi. (en-Necm, 10)

(Muhammed Mustafânın) gözleriyle gördüğünü kalbi yalanlamadı. (Ey inkârcılar!) Onun gördükleri hakkında şimdi kendisiyle tartışacak mısınız?(en-Necm, 11-12)

And olsun ki (Muhammed Mustafâ), onu (Cebrâîli) Sidretül-Müntehâda bir defâ daha gördü.(en-Necm, 13-14)

Orada Mevâ cenneti vardır. O Sidreyi kaplayan kaplamıştı. (en-Necm, 15-16)

(Muhammed Mustafânın) gözü, oradan ne kaydı, ne de sınırı aştı. And olsun O, Rabbinin en büyük âyetlerinden bir kısmını (da) gördü. (en-Necm, 17-18)

İSRA VE MİRAÇ İLE İLGİLİ HADİSLER

Şerh-i Sadr (Kalbinin Temizlenmesi)

Rasûlullâh -sallâllâhu aleyhi ve sellem- mirâca çıkmadan sadrının temizlenmesini şöyle anlatır:

Ben Kâbenin Hatîm kısmında yatıyordum. Uyku ile uyanıklık arasında bana biri geldi, şuradan şuraya kadar (göğsümü) yardı. (Bu sözünü söylerken boğaz çukurundan kıl biten yere kadar olan kısmı gösteriyordu.) Kalbimi çıkardı. Sonra bana, içerisi îman ve hikmetle dolu, altından bir kab getirildi. Kalbim (çıkarılıp su ve Zemzem ile) yıkandı. Sonra içerisi îman ve hikmetle doldurulup tekrar yerine kondu (Buhârî, Bedül-Halk 6, Enbiyâ 22, 43; Müslim, Îman 264)

Efendimizin Sütü Tercihi

Ebû Hüreyre -radıyallâhu anh-tan rivâyet edildiğine göre, İsrâ gecesi Rasûl-i Ekrem -sallâllâhu aleyhi ve sellem-e, birinde şarap diğerinde süt bulunan iki kâse getirildi. Hazret-i Peygamber -sallâllâhu aleyhi ve sellem- şöyle bir baktıktan sonra süt kâsesini tercîh etti. Bunun üzerine Cebrâîl:

Seni, insanın yaratılış gâyesine uygun olana yönlendiren Allâha hamd olsun. Şâyet içki dolu bardağı alsaydın, ümmetin sapıklığa düşerdi. dedi. (Müslim, Îman, 272; Eşribe, 92)[2]

Miraca Çıkış Hâdisesi

Ben Kâbenin Hatîm kısmında uyku ile uyanıklık arasında idim Yanıma merkepten büyük, katırdan küçük beyaz bir hayvan getirildi. Bu Buraktı. Ön ayağını gözünün gördüğü en son noktaya koyarak yol alıyordu. Ben onun üzerine bindirilmiştim. Böylece Cibrîl -aleyhisselâm- beni götürdü. Dünyâ semâsına kadar geldik. Kapının açılmasını istedi.

Gelen kim? denildi.

Cibrîl! dedi.

Berâberindeki kim? denildi.

Muhammed -aleyhissalâtü vesselâm dedi.

Ona Mîrâc dâveti gönderildi mi? denildi.

Evet!dedi.

Hoş gelmişler! Bu geliş ne iyi geliştir! denildi ve kapı açıldı.

Kapıdan geçince, orada Hazret-i Âdem -aleyhisselâm-ı gördüm.

Bu babanız Âdemdir! Ona selâm ver!denildi.

Ben de selâm verdim. Selâmıma mukâbele etti. Sonra bana:

Sâlih evlât hoş geldin, sâlih peygamber hoş geldin! dedi.

Sonra Hazret-i Cebrâîl beni yükseltti ve ikinci semâya geldik. Burada Hazret-i Yahyâ ve Hazret-i Îsâ -aleyhimesselâm- ile karşılaştım. Onlar teyzeoğullarıydı.

Sonra Cebrâîl beni üçüncü semâya çıkardı ve orada Hazret-i Yûsuf -aleyhisselâm- ile karşılaştık. Dördüncü kat semâda Hazret-i İdrîs -aleyhisselâm- ile, beşinci kat semâda Hârûn -aleyhisselâm- ile, altıncı kat semâda ise Hazret-i Mûsâ -aleyhisselâm- ile karşılaştık.

Sâlih kardeş hoş geldin, sâlih peygamber hoş geldin!dedi.

Ben onu geçince, ağladı. Ona:

Niye ağlıyorsun? denildi.

Çünkü, benden sonra bir delikanlı peygamber oldu, Onun ümmetinden cennete girecek olanlar, benim ümmetimden cennete girecek olanlardan daha çok! dedi.[3]

Sonra Cebrâîl beni yedinci semâya çıkardı ve İbrâhîm -aleyhisselâm- ile karşılaştık.

Cebrâîl -aleyhisselâm-:

Bu, baban İbrâhîmdir; ona selâm ver! dedi.

Ben selâm verdim; O da selâmıma mukâbele etti. Sonra:

Sâlih oğlum hoş geldin, sâlih peygamber hoş geldin! dedi.

Daha sonra bana:

Yâ Muhammed! Ümmetine benden selâm söyle ve onlara cennetin toprağının çok güzel, suyunun çok tatlı, arâzisinin son derece geniş ve dümdüz olduğunu bildir. Söyle de cennete çok ağaç diksinler. Cennetin ağaçları Sübhânallâhi vel-hamdü lillâhi ve lâ ilâhe illâllâhu vallâhu ekber! demekten ibârettir. dedi.

Sonra Sidretül-Müntehâya çıkarıldım. Bunun meyveleri (Yemenin) Hecer testileri gibi iri idi, yaprakları da fil kulakları gibiydi.

Cebrâîl -aleyhisselâm- bana:

İşte bu, Sidretül-Müntehâdır! dedi.

Burada dört nehir vardı: İkisi bâtınî nehir, ikisi zâhirî nehir.

Bunlar nedir, ey Cibrîl? diye sordum.

Cebrâîl -aleyhisselâm

Şu iki bâtınî nehir, cennetin iki nehridir. Zâhirî olanların biri Nil, diğeri de Fırattır![4] dedi(Buhârî, Bedâl-Halk, 6; Enbiyâ, 22, 43; Menâkıbul-Ensâr, 42; Müslim, Îman, 264; Tirmizî, Tefsîr 94, Deavât 58; Nesâî, Salât, 1; Ahmed, V, 418)

Sidretül-Müntehâda Cebrâîl -aleyhisselâm-:

Ey Allâhın Rasûlü! Buradan öteye yalnız gideceksin! dedi.

Rasûlullâh -sallâllâhu aleyhi ve sellem

Niçin ey Cibrîl? diye sordu.

O da cevâben:

Cenâb-ı Hak bana buraya kadar çıkma izni vermiştir. Eğer buradan ileriye bir adım atarsam, yanar kül olurum!.. dedi. (Râzî, XXVIII, 251)

Sidre-i Müntehâ

Fahr-i Kâinât -aleyhi ekmelüt-tahiyyât- Efendimize soruldu:

Yâ Rasûlallâh! Sidreyi kaplayan ne gördün?

Buyurdular ki:

Altundan pervânelerin onu bürüdüğünü ve her yaprağında bir meleğin oturup Allâhâı tesbîh ettiğini gördüm.(Taberî, XXVII, 75; Müslim, Îman, 279)

Peygamberimizin Allah Teâlayı görmesi

İbn-i Abbâs -radıyallâhu anh-tan gelen rivâyete göre Rasûl-i Ekrem -sallâllâhu aleyhi ve sellem-:

Ben, yüce Rabbimi gördüm!†buyurmuştur. (Ahmed, I, 285; Heysemî, I, 78)

Bir başka rivâyette Peygamber Efendimiz “Rabbini gördün mü? sorusuna cevâben:

Bir nûr gördüm! buyurmuşlardır. (Müslim, Îman, 292)

Yetim Malı Yiyenler

Allâh Rasûlü -sallâllâhu aleyhi ve sellem-, Mîrâcda bir topluluğa uğradılar ve gör*düler ki, onların dudakları deve dudağı gibidir. Birtakım vazîfeli memurlar da onların du*daklarını kesip ağızlarına taş koyuyor.

Ey Cibrîl! Bunlar kimlerdir?diye sordu.

Cebrâîl -aleyhisselâm-:

Bunlar, yetimlerin mallarını haksızlıkla yiyenlerdir! dedi. (Taberî, XV, 18-19)

Gıybet Edenler

Rasûlullâh -sallâllâhu aleyhi ve sellem-, başka bir topluluğa rastladı. Onlar da bakırdan tırnaklarla yüzlerini ve göğüslerini tırmalıyorlardı:

Ey Cebrâîl! Bunlar kimlerdir?diye sordu.

Cebrâîl -aleyhisselâm-:

Bunlar, (gıybet etmek sûretiyle) insanların etlerini yiyenler ve onların şeref ve nâmuslarıyla oynayanlardır. cevâbını verdi. (Ebû Dâvûd, Edeb, 35/4878)

Zinâ Edenler

Hazret-i Peygamber -sallâllâhu aleyhi ve sellem- Efendimiz orada; zinâkârları, leş yiyen bedbahtlar olarak; fâiz yiyenleri, karınları iyice şişmiş ve şeytan çarpmış rezil bir vaziyette; zinâ edip çocuklarını öldüren kadınları da, bir kısmını göğüslerinden, bir kısmını baş aşağı asılı hüsrâna dûçâr olmuş bir hâlde gördü. (Bkz. Taberî, XV, 18-19)

Borç Sadakadan Üstündür

Rasûlullâh -sallâllâhu aleyhi ve sellem- yine Mîrâcda yaşadığı müşâhedelerle alâkalı bir hadîs-i şerîflerinde de şöyle buyurmuşlardır:

Mîrâc Gecesinde cennetin kapısı üzerinde şu ibârenin yazılı olduğunu gördüm:

Sadaka on misliyle, borç vermek ise on sekiz misliyle mükâfâtlandırılacaktır.

Ben:

Ey Cibrîl! Borç verilen şey niçin sadakadan daha üstün oluyor? diye sordum.

Çünkü, sâil (çoğu kere) yanında para olduğu hâlde sadaka ister. Borç isteyen ise, ihtiyâcı sebebiyle talepte bulunur.cevâbını verdi. (İbn-i Mâce, Sadakât, 19)

Cennete Girenlerin Ekserîsi

Varlık Nûru -aleyhissalâtü vesselâm- diğer bir hadîs-i şerîflerinde de şöyle buyurmuşlardır:

(Mîrâc esnâsında) cennetin kapısında durup içeri baktım. Oraya girenler ekseriyâ fakirler idi. Zenginler de (hesap vermek için) mahpus idiler. Bunlardan cehennemlik olanların ise ateşe atılmaları emredilmişti. Cehennemin kapısında da durdum. Oraya girenlerin ekserisi kadınlardı. (Buhârî, Rikâk, 51; Müslim, Zühd, 93)

Abdurrahmân bin Avf -radıyallâhu anh-ın Cennetle Müjdelenmesi

Hadîs-i şerîfte buyrulur:

O gece (Mîrâc Gecesinde) Abdurrahmân bin Avfı gördüm. Cennete, oturduğu yerde emekleyerek giriyordu. Ona dedim ki:

Niçin bu kadar ağır geliyorsun?

Dedi ki:

Yâ Rasûlallâh! Malımın hesâbı dolayısıyla, çocukları bile ihtiyarlatacak kadar ağır sıkıntılar geçirdim. Öyle ki, bir daha sizi göremeyeceğimi zannettim(Muhammed Pârsâ, Faslul-Hıtâb, s. 403)

Kaderi Yazan Kalem

Hadîs-i şerîflerinde buyurur:

(O gece) göğe yükseltildim. Öyle bir makâma çıktım ki, orada kalemlerin gıcırtıla*rını duyuyordum. (Buhârî, Salât, 1)

Hz. Ebu Bekir Efendimizin Tasdîki

Varlık Nûru, Kâinâtın Sürûru Efendimiz, İsrâ ve Mîrâc hâdisesini Kureyş müşriklerine haber vereceği zaman:

Ey Cebrâîl, kavmim beni tasdîk etmez! dedi.

Cebrâîl -aleyhisselâm-:

Ebû Bekir Seni tasdîk eder. O sıddîktır. dedi. (İbn-i Saâd, I, 215)
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla