Sayın Ebu Bekir, gayet seviyeli bir münazara ortamı oluşturulmuşken neden varsayımlar üzerinden giderek, konuyu silme, banlama yoluna gidelimki..
Meselenin sorunlu olduğunu bile bile paylaştığınİz bir konu hakkında , eleştiri, onay, tenkit, karşı argüman sunmakta normaldir...Buna hazırlıklı olacaksınız..Burdan konu açıp telefondan devam ettirmekte pek ilginç geldi kusura bakmayın
))
Alimlerin bu şekilde insanların önünde her doğruyu söyleyeceğim çabasına girmeleri saygınlıklarını zedeliyor...Bütün hocalar bildiğini okuyorsa, Allahın ipine sımsıkı sarılmak gerek...Çokluğun prim yaptığı ama azlığın Kuran'da övüldüğünü hatırlarsak; herkes yanlış bir senmi doğrusun önermeside anlamsız kalır..
Şuna eminiz Kuran'da aslı olmayan bir sözü Peygamberimiz (.as) söylemez. Dine dair ne söylediyse aslı Kuran'dadır. Ondan ayrı ondan bağımsız bir sözü yok. Ama öyle şeyler uydurulmuş, Allah Rasûlü ne mâledilmişki; Allah muhafaza deyip, ateşteki yerini hazırlamaktan korkuyor insan.
Alimlerin kendi içtihadları ile eserlerine aldıkları sahih hadisler bile farklı farklı.., Buhârî nin sahih dediği hadisleri Müslim sahih değil deyip almıyor...Ya aldıkları zayıf attıkları sahihse yada tam tersi ise. Şimdi bu duruma haşa ve kella mı demeliyiz...Onlar alim ne yapmışlarsa doğrudur tartışılmaz mı demeliyiz? En doğrusunu Allah bilir...
Buhârî de geçen hadisler kendi öğrencileri başta olmak üzere , âlimler tarafındanda Gazali tarafındanda tartışılmıştır...İmam Malik eleye eleye yazdığı sahih hadislerden oluşan Muvatta sı için; keşke şu kadarını daha almasaydım eserin içine demiştir. Bunlar eseri kıymetsiz kılmaz bilakis eleştirilebilir, tenkit edilebilir olduğunu gösterir..
Unutmayalım ki Allah rızası için teşvik ve korkutma maksatlı hadis uyduran dönemin hafız, dindar ilim erbablarına ait yalanlardan müteşekkil Allah Rasûlü ne izafe edilmiş hadis Külliyatımız bile var..İşte hadis usulü bunlara cevap verebilmeli...Cevap verilmesi için tartışılabilmeli..
Günümüz hadis bilgilerinin hadis ilmi ve usulüne dair; bu sorulara sorunlara cevap vermesi, açıklama getirmesi gerekmezmi?
Ya siz doğru söylüyorsunuzdur yada karşı taraf.. Bir münazarada; iki tarafta birbirine "sen yanlışsın" bakış açısıyla yaklaşır sa, birbirini ikna çabası, saldırıp boğma altetmeye çalışma çabasına girerki; bu da Muhammedî bir münazara şekli değildir...Taraftar değilizki takım tutar gibi fanatizm yapalım...sen haklısın, sen haksızsın paslarına girelim. .
Bizim şer gördüklerimizde Hayır, hayır gördüklerimizde şer olabilir...Hal böyleyken, gençlerin dimağları kirlenmez dahada açılır..
Eleştirilebilen, araştırılabilen, itiraz edilebilen, irdelenebilen bu dönemi seviyorum ben...Suyun berraklaşması için önce bulanması gerekir.)) O yüzden bilginin sunulduğu ilmi bir münazara ortamının devam etmesi hoşumuza gider.İstifade ederiz..
Devam etsin isteriz elbette Ebu Ömer hocam...
Soner Duman hocam güzel ve her zamanki gibi istifade edilir bir makale ele almış...Onun gibi hocalarımıza çok iş düşmekte bu anlamda...