Alıntı:
ÂlâLeyl Üyemizden Alıntı
40.ayette burada zalike , Allah'ı işaret etmiyor. Allah Kuranda hiç bir yerde lafzai celalı "zalike" ile ifade edilmemiştir. Ayrıca "zalike" canlılar için değil cansızlar için kullanılır. Mesela "zalikel kitap" gibi. Canlılar için "haza" ifadesi kullanılır.
Rum süresinin 50. Ayetinde " Zalike lemuhyil mevta" diye bir kısım var. Yine Allah'ın ölüleri diriltmesinden bahsedilmekte ve baktığım tüm meallerde "O ölüleri diriltendir," şeklinde meal edilmiş.
Bu ayeti de açıklar mısınız anlamaya çalışıyorum. Eğer dediğiniz gibiyse neden böyle meal ediliyor? |
Öncelikle Rum suresi ayetin metnine bakalım:
فَٱنظُرْ إِلَىٰٓ ءَاثَٰرِ رَحْمَتِ ٱللَّهِ كَيْفَ يُحْىِ ٱلْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَآ ۚ إِنَّ ذَٰلِكَ
لَمُحْىِ ٱلْمَوْتَىٰ ۖ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ
"Allah'ın rahmetinin belirtilerine bir bak, yeryüzünü ölümünden sonra nasıl diriltiyor? Şüphesiz ölüleri O diriltir. O her şeye Kadir'dir."
Bu ayette geçen إِنَّ ذَٰلِكَ ifadesi "İşte, şüphesiz ki , böylece " anlamlarına gelir. Eğer "zalike" Allah'ın yerine kullanılmış olsaydı , ayetin devamında gelen "vav" harfinden sonra "huve " (O ) zamiri açıkça yazılmazdı. Çünkü cümlenin devamı niteliğinde olup "vav" harfi atıf harfidir vav'dan sonra kihuve zamiri ise Allah'ı ifade ediyor.
Bu ayetin başlarında Allah'ın rahmetinin belirtilmesine bakılmasını ve yeryüzünü ölümden sonra diriltilmesinden bahsediyor ve devamında "İşte böylece (Allah) ölüleri de aynı bu şekilde diriltir. ve O (Allah) her şeye kadirdir " deniliyor.