Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08 Nisan 2019, 23:15   Mesaj No:2

Mihrinaz

Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu: Mihrinaz isimli Üye şuanda  online konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:15
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:44
Mesaj: 12.545
Konular: 1328
Beğenildi:12678
Beğendi:9310
Takdirleri:28874
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Bu testte 30 soru bulunmaktadır.
Cevaplarınızı, cevap kâğıdının Sistematik Kelam Testi için ayrılan kısmına işaretleyiniz.
1. “Ma’lûm”un kelam ilminin konusu haline gelişi aşağıdaki mütekellimlerden hangisiyle olmuştur?
A) Râzî
B) Bâkıllânî
C) Gazâlî
D) Mâturîdî
E) Eş’arî
2. Aşağıdaki eserlerden hangisi Mutezile kelamcısı Kâdı Abdulcebbâr’a aittir?
A) el-Muhtasar fî Usûli’d-Dîn
B) Usûlu’d-Dîn
C) el-Erba’în fî Usûli’d-Dîn
D) eş-Şâmil fî Usûli’d-Dîn
E) el-Bidâye fî Usûli’d-Dîn
3. Allah’ı kabul etmeyip O’nun dışında doğrudan başka ilahlar edinme aşağıdaki kavramlardan hangisiyle ifade edilmiştir?
A) Şirk-i Teb’îz
B) Şirk-i İstiklâlî
C) Şirk-i Takrîb
D) Şirk-i Taklîd
E) Şirk-i Esbâb
4. Ebu Hanîfe’nin iman tanımına göre iman ile tasdik-amel-ikrar arasındaki ilişki hakkında aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) İman sadece kalbin tasdîkidir.
B) İman ikrardan ibarettir.
C) Amelsiz iman makbul değildir.
D) İman; tasdik, ikrar ve amelin tümünü içerir.
E) Tasdik ve ikrar, Allah katında mümin sayılmak için şarttır.
5. Aşağıdaki cümlelerden hangisi Allah’ın birliğini ispatta kullanılan “Temânü” delilinin özüdür?
A) Âlemdeki her şey sonradan yaratılmıştır.
B) Yaratılmış her şeyde bir ahenk ve düzen vardır.
C) Var olan her şeyin bir yaratıcısı vardır.
D) Varlığı düşünülen ilâhlar arasında irade uyuşmazlığı vardır.
E) Varlığı düşünülen ilahlar arasında kudret çatışması vardır.
6. “Âlem değişimden uzak değildir. Değişimden uzak olmayan her şey sonradan yaratılmıştır. Sonradan yaratılan her şey de bir yaratıcıya muhtaçtır. Bu yaratıcı da Allah’tır.” şeklinde ifade edilen delil aşağıdakilerden hangisidir?
A) Gaye ve Nizam
B) Fıtrat
C) Hudûs
D) Tevârud
E) İmkân
A
6 Diğer sayfaya geçiniz »
7. “Allah’ın sıfatlarında bir olması” aşağıdakilerin hangisinde tam olarak ifade edilmiştir?
A) Allah’ın sıfatlarının mahiyet açısından mahlukata benzememesidir.
B) Allah’ın sıfatlarının keyfiyet açısından mahlukata benzememesidir.
C) Allah’ın sıfatlarının isimlendirme noktasında mahlukata benzememesidir.
D) Allah’ın sıfatlarının keyfiyet ve mahiyet açısından mahlukata benzememesidir.
E) Allah’ın sıfatlarının isimlendirme ve sayı açısından mahlukata benzememesidir.
8. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’de üzerinde en çok durulan sıfattır?
A) Kelâm
B) İlim
C) İrade
D) Vücud
E) Kudret
9. Eş’arîlere göre Allah’ın uygun bir ölçü ve nizamla ezeli ilmiyle bilip düzenlediği şeylerin vakti gelince uygulanmasına ne ad verilir?
A) Kaza
B) Takdir
C) Kader
D) Hüküm
E) Tedbir
10. “Allah’ın, insanların kendi iradeleri ile yapacaklarını Levh-i Mahfuz’da yazması, hüküm koymak şeklinde değil, vasıflama iledir” sözü aşağıdaki kelamcılardan hangisine aittir?
A) Ebu Hanîfe
B) İmam Mâturîdî
C) İmam Eş’arî
D) İmam Gazâlî
E) Fahreddin Râzî
11. Aşağıdaki şıklardan hangisinde “Peygamber gönderilmese dahî aklın kendi başına bazı şeylerin iyi (hasen) ve çirkin (kabîh) olduğunu kavrayabileceğini, ama diğer bazı şeylerin iyi ve çirkin olduğunu kavramakta güçlük çekeceğini” iddia eden/edenler doğru olarak verilmiştir?
A) Mutezile ve Mâturîdî
B) Mâturîdî
C) Filozoflar ve Mutezile
D) Filozoflar ve Mâturîdî
E) Hiçbiri
12. “İmkân” açısından nübüvvetin ispatı problemini değerlendirirken aşağıdaki başlıklardan hangilerinin kullanılması doğru değildir?
I. Nübüvvet müessesesine muhatap olan insanların dünya saadetini elde edip etmeme açısından nübüvvetin imkânı.
II. Nübüvvet müessesesine muhatap olan insanların oluşturdukları inanç grupları açısından nübüvvetin imkânı.
III. Nübüvvet müessesesine muhatap olan insanların mutlak doğruyu elde edip etmemeleri açısından nübüvvetin imkânı.
IV. Nübüvvet müessesesine muhatap olan insanların aklı açısından nübüvvetin imkânı.
V. Nübüvvet müessesesine muhatap olan insanların, tanrının isteklerini doğru bilip bilmemeleri açısından nübüvvetin imkânı
A) I-II
B) III-V
C) II-IV
D) I-III
E) I-IV
A
7 Diğer sayfaya geçiniz »
13. Aşağıdakilerden hangisi nübüvvet ile mucize arasındaki bağlantıyı göstermez?
A) Destek vermek
B) Güçlü kılmak
C) Başka bir şeyi yapmaya izin vermemek
D) Engel olmak
E) Peygamberin yenilemez olduğunu ortaya koymak
14. İslam filozoflarının mucize ile ilgili görüşü aşağıdaki şıklardan hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Peygamberin değer kazanma sebebidir.
B) Peygamberlerin şahsi fiili değildir.
C) Peygamberin nübüvvetini onaylamaya yönelik bir işlevi vardır.
D) Peygamberin mucizesinde meydan okuma (tehaddi), mucizenin aslı veya parçasıdır.
E) Nübüvvette doğruluğa kesin olarak delalet eder.
15. Harikulâde (olağandışı) şeylerden olan istidrac ile ihanet arasındaki farkla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) İhanetin, kâfirlerin istek ve arzularına uygunluk arz etmesidir.
B) İstidracın, kâfirlerin istek ve arzularına uygunluk arz etmemesidir.
C) İhanetin, kâfirlerin amaçlarına aykırı bir şekilde ortaya çıkmasıdır.
D) İstidrac ile ihanet arasında bir fark bulunmaz, çünkü istidrac veli kullarda olur, ihanet kâfirde olur.
E) İstidrac ile ihanet arasında bir fark bulunmaz, çünkü istidrac velilik derecesine ermeyen iyi kullarda olur, ihanet ise kâfirde değil, günahkâr kullarda olur.
16. Torah’ı oluşturan beş kitabın hangisinde ifadeler, kendi tecrübelerinin bir aktarımı olarak Musa’ya aittir?
A) Tekvin
B) Çıkış
C) Levililer
D) Sayılar
E) Tesniye
17. İslam düşüncesindeki vahiy anlayışıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Vahiy, Allah’ın dilediği hükümleri, sır ve hakikatleri peygamberlerine özel yollardan biriyle bildirmesidir.
B) Vahiy, Allah’ın peygamber ya da melek gibi bir varlığa zâtıyla tecelli etmesidir.
C) Vahiy, Allah’ın nebi ve rasullerine irade ettiği bilgileri söz ve mana olarak bildirmesidir.
D) Vahiy, Allah’ın, peygamberlerine çeşitli şekillerde söz ve emirler göndermesidir.
E) Vahiy, Allah’ın, kullarına bildirmek istediği hidayet ve emirlerini, onların arasından seçtiği peygamberlerine, onların alışık olmadığı gizli ve süratli bir yolla bildirmesidir.
18. Cinler ile meleklerin birbirlerinden farklılığı hakkında aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Cinler nurdan melekler ateşten yaratılmıştır.
B) Cinler Allah’a isyan etmezler, ama meleklerden zaman zaman zelle meydana gelir.
C) Cinler gaybı bilebilirler, ama melekler hiç bilemezler.
D) Cinler hızlı hareket edemezler ama melekler hızlı hareket edebilirler.
E) Cinler nârdan melekler nurdan yaratılmıştır.
A
8 Diğer sayfaya geçiniz »
19. İnsanlarla meleklerin derecelenmesinin sırası aşağıdakilerden hangisinde doğrudur?
A) Meleklerin peygamberi konumunda olan dört büyük melaike - insanların peygamberleri – insanların salihleri – diğer melekler – diğer insanlar
B) İnsanların peygamberleri - meleklerin peygamberi konumunda olan dört büyük melaike - diğer melekler – insanların salihleri – diğer insanlar
C) İnsanların peygamberleri - meleklerin peygamberi konumunda olan dört büyük melaike - diğer insanlar - diğer melekler – insanların salihleri
D) İnsanların peygamberleri - meleklerin peygamberi konumunda olan dört büyük melaike - insanların salihleri - diğer melekler - diğer insanlar
E) Hiçbiri
20. Aşağıdakilerden hangisi ahiret hayatının Kur’ân’daki isimlerinden birisi değildir?
A) Aldanış günü(Yevmu’t-Teğâbun)
B) Kurtuluş günü(Yevmu’l-Felah)
C) Pişmanlık günü(Yevmu’l-Hasret)
D) Ebediyet günü(Yevmu’l-Hulûd)
E) Kavuşma günü(Yevmu’t-Telâk)
21. İnsanların canlarının alınmasıyla görevli meleğin Kur’ân’daki adı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Cebrail
B) Mikail
C) İsrafil
D) Azrail
E) Hiçbiri
22. Kıyametin, “Feryad, figan günü” anlamına gelen diğer ismi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yevmü’l-Hasret
B) Yevmu’l-Va‘îd
C) Yevmu’t-Tenâd
D) et-Tâmmetu’l-Kübrâ
E) Yevmu’l-Ba’s
23. Aşağıdakilerden hangisi kıyametin büyük alametlerinden birisi değildir?
A) Güneşin batıdan doğuşu
B) Hz. İsa’nın inişi
C) Akşam mümin olarak yatan kişinin sabah kâfir olarak kalkması
D) Dâbbetu’l-Arz
E) Duman (duhân)
24. “Ba’s” kelimesi sözlükte hangi anlamlara gelmektedir?
A) Defterini sağdan alma
B) Diriltme, gönderme ve sevk etme
C) Sırat köprüsünü geçme
D) Hesaba çekilme
E) Bedene ruhun iade edilmesi
25. “Acbü’z-zeneb” kelimesinin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Canlıların bütün özelliklerini taşıyan kök hücre
B) Bedenine ait aslî parça
C) Kuyruk sokumu kemiği
D) Tekrar yaratılış
E) Diriliş
A
9 Diğer sayfaya geçiniz »
26. Aşağıdakilerden hangisi A’raf ehli olarak sayılanlardan değildir?
A) İyilikleri, kötülükleriyle eşit olanlar
B) Babalarının izni olmadan savaşa çıkıp şehit olanlar
C) Cennetliklerin fakir ve yoksul olanları
D) Namaz ehli kişilerden fâsık ve günahkâr olup Allah’ın affettiği kimseler
E) Salih amelleri bulunan inkârcılar
27. Aşağıdakilerden hangisi “cennet” kelimesinin kök anlamıdır?
A) Örtmek ve gizlemek
B) Mükafat
C) Mutluluk
D) Müjdelemek
E) Karşılık
28. Şia’ya göre on iki imamın sonuncusuna ne denilir?
A) İmam nâibi
B) Beklenen mehdi
C) Gaybubet
D) İmamet-i kübra
E) Mehdi
29. Şia kelimesinin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Ali’nin taraftarı olanlar
B) Hz. Ali’yi sevenler
C) Hz. Ali’nin neslinden gelen imamları sevenler
D) Hz. Ali’ye tapanlar
E) Diğer üç halifenin aleyhinde olanlar
30. “İmam, Kureyş kabilesinden olmalıdır” ilkesi aşağıdaki ekollerden hangisine aittir?
A) Şia
B) Mutezile
C) Hariciler
D) Ehli Sünnet
E) Hiçbiri
SİSTEMATİK KELAM
1) C
2) A
3) B
4) E
5) D
6) C
7) D
8) B
9) C
10) A
11) B
12) D
13) E
14) A
15) C
16) E
17) B
18) E
19) D
20) B
21) E
22) C
23) C
24) B
25) C
26) E
27) A
28) B
29) A
30) D
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla