Konu Başlıkları: Bir Sorum Var
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16 Nisan 2019, 16:53   Mesaj No:25

FECR

Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1087
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart

Yol anlamına gelen SEBİL (çoğulu: SUBUL ) ile SIRAT kelimelerinin farklılığı soruyorsunuz. Bu iki kelimenin yanında başka bir kelime olan TARİK de vardır. Bunların hepsinin anlamı da Türkçeye “yol” olarak tercüme edilir. Bunlar eş anlamlı kelimelerdir. Ama aralarında ince ayrıntılar vardır. Buları izah etmeye çalışalım:
Fatiha suresinde “اهدنا الصراط المستقيم” deniliyor da yani SIRAT deniliyor da “TARİK “ ifadesi kullanılmamış.
Ya da “واتبع سبيل من أناب الي.”
“Bana yönelen kimsenin yoluna uy”
(Lokman -15) ayetinde “SEBİL “ kullanılıyor da “TARİK “ kullanılmamış
Ya da ;
إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَظَلَمُواْ لَمْ يَكُنِ اللّهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَلاَ لِيَهْدِيَهُمْ طَرِيقاً

“Muhakkak ki inkâr edenleri ve zulmedenleri (başkalarını da mürşide ulaşmaktan men edip saptıranları), Allah mağfiret edecek değildir ve yola (Allah’a ulaştıran Sıratı Mustakîm’e) hidayet edecek değildir.” (Nisa-168)

Bu ayette niçin “TARİK” kullanıldı da “SIRAT “ kullanılmadı?
Bu 3 tane eş anlamlı kelimenin aralarındaki ince ayrıntıya gelelim:
SEBİL: Kolay yol
SIRAT:Anayol , otoyol ve açık yol, dosdoğru yol
TARİK: Yalnızca yayaların hareket edebileceği yol. Ayrıca yöntem anlamına da gelir

Kuranda bu kelimelerin farklı yerlerde kullanılır ve cümleye kendine has özellikleri vardır

2.Sorunuza gelince:

Ankebut 68.ayete bakalım:
وَمَنْ اَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرٰى عَلَى اللّٰهِ كَذِباً اَوْ كَذَّبَ بِالْحَقِّ لَمَّا جَٓاءَهُۜ اَلَيْسَ ف۪ي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِلْكَافِر۪ينَ

“Allah'a karşı yalan uydurandan yahut kendine hak geldiğinde onu yalanlayandan daha zalim kim olabilir? İnkar edenler için cehennemde barınacak yer mi yok?”

MESVA ismi ثوي kökünden ismi mekan olup , yurt , barınak , konaklama yeri,kalınacak yer,uzun süre kalınan yer, oturulan yer anlamına gelir.
Ragıp İsfahani meşhur eseri MÜFREDAT adlı eserinde bunu şöyle tarif eder:”Sürekli ikamet edilen yer “
Mesva ; Kuranda geçen Cehennem isimlerinden birisidir. Kafirlerin barınacakları , ikamet edecekleri yer olarak geçer.Derinlği , uzunluğu , kısalığı , boyutu hakkında net bilgi yoktur. Gaybi bir konu olduğu için tefarruat üzerinde yoğunlaşmak , ayetlerin vermek istediği mesajı örtebilir.
__________________
Selam Hidayete Tabi Olanlara
Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir
(Müslim)
Alıntı ile Cevapla