26. Bakara süresi 177. âyet hangi kavramın açıklamasını yapmaktadır? Ayeti yazınız.
a. Semi', Allah'ın herşeyi işitmesinin tarifi yapılıyor
b. Birr, saf iyilik ve erdemi tarif ediyor.
c. Basir, Allah'ın herşeyi görmesini tarif ediyor.
d. Halk, en güzel şekilde yaratması
Yüzlerinizi doğuya ve batıya çevirmeniz erdemlilik değildir. Asıl erdemli kişi Allah'a ahiret gününe , meleklere, kitaba ve peygamberlere iman eden sevdiği maldan yakınlara , yetimlere, yoksullara , yolda kalmışlara ,yardım isteyenlere ve özgürlüğünü kaybetmiş olanlara harcayan, namazı kılıp zekatı verendir. Böyleleri anlaşma yaptıklarında sözlerini tutanlar, darlıkta, hastalıkta ve savaş zamanında sabrederler. İşte doğru olanlar bunlardır ve işte takva sahipleri bunlardır
Bakara 177
B
27. Bakara süresi 177.ayette tarif edilenler hakkında hangisi söylenebilir?
a. Bu âyet, heran münafıklığa dönüşmwye meyyal olan gösterişçi dindarlığı yerden yere vuruyor.
b. İmanın 5 şartı sayılmaktadır.
c. Kudüs veya Kâbe'yi kıble edinmenin aslî değil, tali birşey olduğu, aslî olanın birr (saf iyilik) olduğunu söylüyor.
d. Hepsi
D
28. Ali İmran süresi 92. ayeti yazınız ve bu âyetler ışığında " saf iyilik birr'le " ilgili ne söyleyebilirsiniz?
Allah yolunda sevdiğiniz şeylerden harcamadıkça iyiliğe asla eremezsiniz . Ne harcarsanız Allah onu hakkıyla bilir
Ali İmran 92
Erdemlilik , ihsan , hayırlı anlamına gelen "Birr" kişiyi Allah'a yaklaştıran iman, ibadet ve ahlak ile en doğru ve en güzel hayatı yaşamaktır. Allah'ın rızasına, Cennetine, lütuf ve inayetine ulaşabilmenin şartlarından biri de kişinin sahip olduğu ve sevip bağlandığı nimetleri Allah yolunda kullanmasıdır
29. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
a. Berr, birr'i standart davranış haline getirendir.
b. Berr'in çoğulu ebrâr'dır.
c. Ebrâr'ın yeri cennettir.
d. Hepsi doğrudur.
D
30. Hangisi doğrudur?
a. Birr'e ulaşmamızı isteyen Allah'ın muradı, bizi kurtuluşu garantileyen ebrâr arasına katmaktir.
b. Hiç kimse insana, Allah kadar iyilik yapamaz. Şu halde insanda hiç kimseye Allah'a yaptığı nankörlük kadar nankörlük yapamaz.
c. İyilikten en büyük yararı bizzat yapan görür. İşte bunun için iyiliğe ödül beklenmez. İyiliğin bizzat kendisi òdüldur.
d. Yapılan her iyilik aslında başkalarına senin yaptığın değil, Allah'ın sana yaptığı bir iyiliktir.
e. İyiliğe iyilikle mukabele etmemek kötüdür. Ama iyiliğe kötülükle mukabele etmek çok daha kötüdür.
f. Hepsi