Kur’an-ı Kerim, insanın yaratılışındaki özelliğini dikkate alarak, mümin de olsa kişinin günah işleyebileceğine işarette bulunmakta ve peygamberler dışında hiç kimsenin bütünüyle günahtan korunup uzak kalmasının söz konusu olamayacağını dolaylı şekilde bildirmektedir. Buna karşılık Allah’ın rahmet ve mağfiret kapısının, tevbekâr kullarına bazı istisnalarla her zaman açık tutulduğunu ilham etmektedir.
**** Hz Peygamber (SAV)’in: “Siz günah işlemeseydiniz, Allah günah işleyen bir kavim getirirdi de onları bağışlardı.” mealindeki hadisi, tamamıyla insanın hayvanî ve melek’i iki zıt duyguyla donatıldığına, yani insanın manevî yapısında bu iki ayrı sıfatın bulunduğuna; o bakımdan günahlardan tamamıyla kurtulmanın bir bakıma imkânsızlığına; nefsanî duygunun her vesileyle günahlara yönelikliğine işarettir.
**** O halde günahla sevap arasında mekik dokuyan müminlerden, imkân nispetinde günahlardan kaçınmaları, hiç değilse asgariye düşürmeleri; ona nispetle iyiliklerini, sevap ve faziletlerini arttırmaları istenmekte ve günahlardan sonra pişmanlık duyup dönüş yapanların bağışlanacağı müjdelenmektedir.
|