Bazı Amerikalı markaların reklamlarında şöyle sloganlar var : " You can do it," "Just do it." Yani "yapabilirsin, hadi!" Ve " hadi yapsana" gibi güya teşvik edici sözler bunlar. Güya o spor ayakkabiyi giyince 50 km koşabilecek , incecik hanımlar ve beyler olacak! Bunların hiçbirini doğrudan söylemeden demiş oluyor bu sloganlar.
Batının bu "başarı" odaklı sözleri, bugün neredeyse bir din haline geldi.Din namına birşey kalmayınca yerini böyle saçmalıklarla dolduruyorlar"
"Başarılı insan" deyince akla, mesela iyi insanlar, bağış yapan, fakirler için çalışanlar gelmiyor. Kariyerinin zirvesine ulaşan, çok para kazanan, iyi kötü meşhurlar anlaşılıyor. Yani şöhretin iyisi kötüsü yok! Oysa İngilizcede iyi şòhretliler için "famous" kötü şöhretliler için "infamous" derler. Fransızcada da aynı fark var. Dilimizde malesef bu farkı tek kelimeyle ifade edemiyoruz. Ama bizde "şöhret" dediğimizde daha çok kötü şöhretliler önde.
Oysa başarmak, Allah Teâla'nın izniyle, lutfuyla olur.
|