konuya katkı anlamında teferruat olmadan eksik kalır kanısındayım. Onun için kuranın kullanmış olduğu terimleri menzillerine oturtmak gerekir.
mesela kufuv turkçesi denklik. Kadın erkek bir çift ayakkabıdır. İkisi bir arada olursa denklik olur.ama sağdakini sola soldakini sağa giymek ayaklarada ayakkabıya da zulümdür..kadınlaşan erkeğe erkekleşen kadına lanet edilmesi bu durumu izah ediyor.kadın erkek insandır görev işlev ve alanları farklıdır.hatta abartı gibi gelebilir kadın ile erkeklerin ortak tek noktası insan olmalarıdır.insan olmaları noktası dışında hiç bir fonksiyonları aynı değildir.kanaatimce kadına şiddet ayakkabıları ters giymesini normal karşılayan sakat beşeri düşüncelerinin eseridir.
bir başka kavram ayette geçen kavvam Türkçesi reislik.bu kavramı da yanlış anladık yada işimize geldiği gibi kitabına uydurduk resmen diktatörlük anladık.
bir başka kavram nuşuz/naşice yani kadının asiliği veya aksiliği.bu kavramı da yine yanlış anladık işimize geldiği gibi kitabına uydurduk resmen kölelik anladık. Dediğim dedik çaldığım düdük kadın erkeğin malı kölesi cariyesidir. Karşı ataktaki kadın ise tam tersi kimsin sen panik atakları ile karşılık vermesidir...
bir başka kavram ise wedribuhunne yani kadına şiddet.adeta ayete işkence çektire çektire kafamızdaki düşünceyı kitabına uydurmak çabaları mevcuttur.ayetin genel evrensel prensibi şunu diyor.ey erkek zevcine sahip çık zülmetme insanlıktan çıkma o senin eşin.eğer bir aksilik varsa eşinin hidayeti doğru yolu bulması yörüngesine oturması için ifrat ve tefrit noktasında tazir cezaları uygulayabilirsin.küsersin konuşmazsın sevgini saklarsın sırtını dönersin nasihat edersin yol gösterirsin...hiç biri işe yaramazsa zalimleşmeden gaddarlaşmadan insanlıktan çıkmadan amacın ıslah olacak hafif korkutursun yani wedribuhunne...düzelme olursa artık aşırıya gitme...bu da işe yaramazsa kerih helaller arasındaki boşanmayı uygularsın...ayetin özeti mesajı budur.
zalimliği prensip edinen kesim wedribuhunne kavramını hunharca kullanır öldürmeye kadar gider...şirinliği prensip edinen kesim ise efendim dövmek değil bu terketmektir salmaktır vs.illa dövmek kabul edersek incinmeyecek darp olmayacak kırmayacak misavakla vuracak otlu süpürge ile vuracak daha medenicesi kürdan sapı ile vuracak iz bırakmayacak ecek acak ecek acak...şirinlik o kadar ki resmen okşa diyor. Nasıl wedribuhunne olacaksa artık....incitmek yok kırmak yok iz bırakmak yok hatta öyle ki kadın şiddeti hissetmeyecek ve buna tazir cezası denilecek.) her iki kesimin içler acısı hali bu...
ben bu ayeti kendi adıma şöyle anlıyorum. Evinin/eşinin huzurunu diktatörlüğe girmeden zalimleşmeden çeşitli duygusal cinsel ruhsal fiziksel tazirlerle aile saadetini sağlamaya çalışmaktır. Olmazsa çare kalmazsa boşamaktır...ayete işkence çektirmenin hiç bir anlamı yoktur..
__________________ Büyükler fikirleri, Ortalar olayları, Küçükler kişileri tartışır.
|