Öğretmen dersine girdiği lise öğrencilerine şöyle bir soru sorar:
+ Sizce İYİ İNSAN KİME DENİR ?
Gençler, sırayla iyi insanı tarif ederler..
+Dürüst olana, yalan söylemeyene, hırsızlık yapmayana, merhametli olana, sevgi dolu, kötü söz söylemeyene, yumuşak huylu, güzel ahlaklı, fakire muhtaca yardım edene, başkasına zulmetmeyene vs vs vs. Devam eder bu tanımlama..
+Peki; "İYİ MÜSLÜMAN KİME DENİR ? "
+Namaz kılan, hacca giden, kelimei Şehadet getiren, zekatını veren,oruç tutana..Lise öğrencileri 32 farzı sayarlar
___________
İyi bir insan olmadan iyi ve ahlaklı müslüman olunmayacağını çocuklara, gençlere anlatmak şart...
Yoksa hırsız hacı, yalan söyleyip, işinde her türlü hile hurdayı yapan 5 vakit namazı camide kılan dindarlar, fakiri yoksulu gözetmeyip Allah versin diyen dinidarlarımız çoğalır.
Ve iyi insan ve iyi müslüman hiçbir zaman yanyana gelemez..
Oysa Allah'ın "Üsvei hasene" diye övdüğü bir peygamberin ümmetiyiz.İslam olduktan sonra değişen bir ahlak değildi bu. Mekke müşriklerinin "el Emin" diyecekleri kadar güvenilir ve güzel bir ahlaka sahipti...
Allah'ın (cc) "Sen elbette yüce bir ahlâk üzeresin.” diyerek övdüğü ve " Ben güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderildim” diyen bir peygamberin ahlakını, eğitim metodunu özellikle biz müslümanların doğru anlayıp, çocuklarımıza ve gençlerimize doğru anlatması gerekiyor..
Sait Çamlıca