İstişare meclisimiz olacak kendi başımıza kararlar alacak değiliz ya. Olur olur bal gibi olur. Önünde de hiç bir engel yok.) Biraz duygusallik odunluktan daha iyi gelir tüm dünyaya.)
Konuyu sabote etmeden şöyle cevap vereyim.
Kuran'da kadının yönetici olamayacağina dair ne bir ifade ne de bir ima vardır. Kuran Bilakis Sebe Melikesi Belkıs'tan, basiretinden òvgüyle bahseder. Belkıs'ın basiretli tavrı kavmini gereksiz bir savaştan korumuş ve doģruyu bulmalarını saglamıştır.
Firavun gibi bir çok erkek yönetici Kuran'ın en çok eleştirdiği kişilerdir. Örneği çok.
Cemel vakası ilk iç savaş ve fitnenin sebebi olarak gösterilen Hz Aişe....Detaya girmeyecegim ama tarihi vesikalara ve her ne hikmetse Cemel sonrasi ortaya çıkan hadislere baktığımızda, kadından yönetici komutan olmaz, ne derse tersi yapılır, pismanliktir gibi hadisler, tamamen siyasi gerekçelerle uydurulmuştur.
Hz Aişe ve Hz Ali'yi karşı karşıya getiren bu olayda, Hz Aişe'nin ordusunda bulunan sahabeler " Ey Aişe davanda haklısın ama senden komutan olmaz. Duygusal davranabilirisn. Sen şöyle kenarda dur. Peygamberin bu konuda şöyle dedigini duyduk. Talha yada Zübeyr veya bir başkası bizden biri komutan olsun" diyemezlermiydi. Kaldı ki ortada ALLAH rasulüne isnat edilen bir hadis var. Hükme muhalefet olmazmıydı? Bunu hem birbirlerine hem Aişe'ye hatirlarmaları gerkmezmiydi?
Cemel Savaşını sahabe, Hz Aişe'nin haklı haksız taraftan elestirmişlerdir ama kadın komutan oluşunu asla dile getirmemislerdir.
Hz Ali zafer kazaninca, Hz Aişe ye doğrudan saldıramayanlar kadından yönetici olmayacağı uydurma hadisleriyle onu suçlu ilan etmiş ve sonrasında da bütün günahı kadınlara yıkmışlardır.
Kuran iyi bir idareci, yönetici, komutanda cinsiyet değil, ehliyet arar. Kim ehliyse ona verin der. (Nisa 58) Cins ayrımı yapmaz. Ehliyet, samimiyet, liyakat, adalet cinsiyetin önundedir her zaman.[emoji257][emoji257][emoji257]
__________________
~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |