RE: tasavvuf hakkında bir soru
hatime
sevgi değer doslara
işbu hazlı sohbetin gece boyu kimliğini gerek sorguladık gerekse hakkını verdik
bir çok gönülde yeri bir türlü oturmamış taşların yerlerine oturmasına vesile olduk
yaşanmış hallerin yaşanmakta olan islamsı taklidleriyle çelişkilerini dillendirip kıyasladık
sufi hayatın bir ruh ve gönül damıtımı olduğunu kişilerin kendi dünyalarında yaşarken
hazlarını paylaşabildikleriyle anlaşılabilenleri açıklamaya kalktık
edebiyat üslubuyla ve dahi üveysi bir gönlün dilden kelama mana bakış açısıyla
sufi tezkiyenin şiirsel kimliğiyle sizleri tefekküre daldırdık
gayretimiz ve muradımız rab katında bilinirken bir kez daha teyid eyliyerek derimki
sevgili canlar her birimiz bu alemde özelimizde hakka muhatabız
sözelimizde ise tüm insanlıkla bir ve cem olarak yaşanan bir islama talibiz
işbu mana muradı ilahiyedirki biz kullarına ahir demin nebisiyle sunuldu
oki alemlere rahmetliği kuranca beyan edilirken biz başka bir mürşid niçin aramaktayızki
bir an şöylede düşünebiliriz sanırım
allah celle ala bize efendimizin tercumanlığında bir reçete sundu
çünkü onu tabib olarak seçti tüm alemlere ve özelinde ise gine oydu tek sevgili habib
bu algılamaların ilmi açılımında gönlün basiretinnden yola çıkarak
kuranı kadime nazar gerekiyordu velakin dili furkandı onun evet kuran konuşuyordu
ancak furkani dili bilmeyenler nekadar ezberleyipte hava atsada bir türlü anlıyamıyorlardı
nasib olmak muradı olanlar çareyi senanın samimicesiyle dua sigasında dillendirdiklerinde
bir anda bile kendilerine açılıyordu o furkan sırrı
işbu beyanla maksadım sizleri sınamak değil bilakis siz doslarımla bir olup
tevhidin vahdet hazzına ermek ve dahi bir birimize gıyaben dua eylemek
bil miyenleri uyarıp bilenleride bu yolun çile ve cilvelerinden nasiplendirmek
son olarak dillendirilen bir kaç kelamda olsa örneklenen şu satırlara değinelim
İmâm-ı Mâlik hazretleri buyurdu ki:
(Fıkhı öğrenmeden tasavvuf ile uğraşan dinden çıkar, zındık olur. Fıkhı öğrenip tasavvuftan haberi olmayan bid'at sahibi, sapık olur. Her ikisini edinen hakikate kavuşur.) [Merec-ül bahreyn]
evet doğrudur ve haza gereklidir bütün yolların kılavuzu olduğu gibi allaha giden bu müttaki yolunda kılavuzları olmalı değilmi
ama o kılavuzlar günümüzde yozlaşmışsa veya bizler bilgide yabanlaşmışsak elbetteki
bu tarlanın ıslahı gerek hatta nadasa bırakılması lazım
sonrada tohumda veya fidede poülasyon denen bir fenni ilim gerekirki
bunun yolu aklımızı kıyaslıyarak geçmiş allah doslarının yaşamlarından dem vuracağımıza kendi gerçek dünyamızın içindeki yaşama dönerek bu gerçeklere çözümüde kendimizce
sonuçlandırıp yeni bir dünyaya muhammedi bir muhabbetin hazzıyla tebesüm edebilmektir
ama dedikya ilimle ve itminana ermiş bir gönülle
kimse doymamış bir gönlün açlığında içindeki canavarı kuzu olarak görme gibi bir hayale
kapılarak sürüyü bu yolda heder edeceğini göz ardı eylemesin
çevremizde bir kısım alim ve veli sıfatı giyinip binlerce masumun gerek akaidini gerekse uygulamadaki fıkhını nasıl dejenere edbildiklerini hepimiz ibretle görmekteyiz
rabbim bu sahte din yobazlarının hüriyetlerini en karibuzzamanda izmihlele erdirsin amin.
vedahi rabbim her birimizin kuran ve sünnet çerçewvesinde mazideki allah doslarına gıyaben sevgiyle yaklaşarak sözlerindeki muğlak gibi görünen o ince nüansı da ferasetle algılama nasibeylesin amin.
ön yargısız gıyablarında dualarımızda yed eyleyerek ruhlarına bu ramazan deminde
üç ihlas ve bir fatiha yollarken selatu selamıda başlarına tac eyliyelim.amin
sizi allah adına mümin din kardeşlerim olarak ve dahi muhammedi canlar olarak seviyorum.
cafer tayyar kendir
17 eylül 2007 bursa
|