Tekil Mesaj gösterimi
Alt 20 Nisan 2023, 12:49   Mesaj No:4

Kara Kartal

Medineweb EDİTÖRÜ
Kara Kartal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Kara Kartal isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 59105
Üyelik T.: 03 Şubat 2018
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 3.911
Konular: 498
Beğenildi:3875
Beğendi:4572
Takdirleri:26719
Takdir Et:
Standart

Bakara sur.220.ayet;(Dünya ve âhiret hakkında... Sana yetimlerden de soruyorlar. De ki: "Onları, işe yarar hale getirmek kendileri için daha hayırlıdır. Eğer onlarla bir arada yaşarsanız, onlar sizin kardeşlerinizdir." Allah, bozguncuyu barışseverden ayırmasını bilir. Eğer Allah dileseydi, sizi zora sürerdi. Allah, tüm onurların sahibi, tüm hikmetlerin sahibidir.)

Peki, dostlar bu ayetler bu kadar açık iken nasıl olurda birileri çıkarda aynı evde yaşamaları doğru değildir der? Lütfen birde kendinize sorun bu soruyu, siz olsanız söyleyebilir misiniz? Doğrusu bu konularda o kadar çok yanlış konuşan var ki söylemeye utanıyorum.
İsterseniz konuyu biraz dağıttık birde özet yapalım daha iyi anlaşılması için. Demek ki İslam dininde evlatlık almak var, yalnız dikkat edin evlat edinme yerine evlatlık alma, bu iki kelime günümüzde değişik anlamlarda kullanılıyor. Eğer bu iki kelime bahsettiğimiz şekilde kullanılıyorsa sorun yok demektir. Yalnız Yaradan bu konuda şunları söylüyor. Alacağınız evlatlıkların ailesi ve geldikleri yer belliyse babalarını yani ailesini asla unutturmadan yetiştirilmesini istiyor. Buradan şunu da çıkarabiliriz, eğer ailesi belli ise gerçek babanın soyadını da taşımalıdır anlamı çıkıyor. Yalnız ayete dikkat ettiğinizde bir istisna söz konusu şöyle diyor. (. Eğer onların babalarını bilmiyorsanız, o takdirde onlar sizin din kardeşleriniz ve dostlarınızdır. Yanılarak işlediğiniz şeyde, üzerinize günah yoktur.) Bu durumda yanılarak yapılacak bir yanlıştan sorumlu tutmuyor Rabbim. Bu ne olabilir dersiniz? Aile belli değilse kendi adını vermenin günah olamayacağını ben anladım, doğrusunu Rabbim bilir. Sizde düşünün lütfen bu durumda yanılarak ne yapılabilir ki? Konumuz evlatlık almak ve onun babası belli değil, ayette istenen babasını unutturmadan büyütmek. Babada belli değilse Allah a sığınılarak yapılan tek yanlış kendi adını vererek büyütüp onu yetiştirmek, ama ilerde onun evlatlık olduğunu söylemek şartıyla tabi. Kuran bu konuda açıklık getirmeye devam ediyor. Bildiğiniz gibi kendi evladımızın eşi ile boşanmış olsalar dahi evlenmemizi yasaklıyordu yani gelinimizle. Ama bu durumda yani evlatlık aldığımız kişi ile yani o boşandığında böyle bir durumun olmadığı örneğini veriyordu Yaradan ayetinde. Nedeni de onunla kan bağı olmadığı için. Şunu da söylemeliyim ki okuduğum birçok yazıda karşı çıkanların birçoğu ileride evin içinde namahrem olacağını söyleyerek buna karşı çıkmaktadırlar. Kuran islamın akıl ve mantık dini olduğunu ve bizler için kolaylaştırıldığını söyler ve her türlü örneğin kuranda olduğundan bahseder. Ama bizler her nedense rabbim in koymadığı bir kuralı sanki dinin temellerini bizler kurmuş gibi kurallar koyarsak, güzel dinimizi hem mantıksız hale getirir, hem de zorlaştırırız. Şimdi ayetleri bir düşünelim lütfen hiçbir tanesinde aldığınız evlatlıklarla beraber oturmayın diyor mu? Ya da aldığınız evlatlıkları şu ya da bu yaşa getirdikten sonra evden çıkarın diyor mu? Yine bahsettiğimiz ayetlerde bu çocuklar evin hanımına ya da beyine veya beraber yaşadığı kardeşlerine namahremdir diyor mu? Kesinlikle hayır. Hatta evlatlarınızdan ayırmadan onlara eşit davranın diyor. Peki, ne diyor? Onları işe yarar hale getirinceye kadar evinizde yetiştirebilirsiniz. Eğer bir arada yaşarsanız onlar sizlerin kardeşinizdir diyor. İnsan kardeşi gibi görmesini istediği biri için nasıl olurda namahremdir damgasını vurabilir? Bunu rabbim açıkça söylemiş. Bakın Allah bozguncuyu barışseverden ayırmasını bilir diyor ayetinde. Doğrusu insanın niyeti bozuksa, kalbi fesatsa, bu tür insanlar bozguncudurlar, rabbimde bu tür insanları barışsever insanlardan ayırmasını ben bilirim diyor. Lütfen bu ayeti iyi düşünelim Rabbim in koymadığı bir yasağı bir kuralı koyarak islamı zorlaştırmaktan öte, mantıksız hale getirmeyelim. Tabi en önemlisi bizleri ilgilendiren, ayetler bunu söylüyor. Bahsettiğim hadislerde ne diyordu, evlatlıklarınıza baba gibi olunuz. Maddi ve manevi ihtiyaçlarını görünüz. Allah katında evlerin en güzeli içinde yetimin yaşadığı evdir diyordu. Ama birileri çıkıp namahrem diyebiliyor Rabbim hiçbir sınır ve yasak koymamasına rağmen onlar koyabiliyor, sanki eksiği tamamlarcasına (HÂŞÂ). En güzel sözde peygamberimizin yetimi himaye eden kimseyle cennette beraber olacağını söyleyerek bizleri nasıl teşvik ediyor? Sizlere bu konu hakkında Diyanet İşleri başkanlığına sorduğum soruya verilen cevabın içinden özet olabilecek bir parağrafıda aynen sunmak istiyorum fikir vermesi açısından.

( Bu itibarla, mahremiyet ile ilgili dini kayıt ve şartlara riayet etmek kaydıyla, gerek kimsesiz çocukları sırf hayır işlemek amacıyla bakıp yetiştirmelerinde; gerekse çocuğu olmayan ailelerin çocukları gibi büyütmek üzere evlatlık edinmelerinde bir sakınca görülmemektedir.)

Şimdinin Diyanetinin saçma saçma açıklamaları var. Tamamını okumadım şu kadarı bile yetti.Böyle güzel açıklanabilirdi. Sitede Kuran bakış açısı bulmak kadar güzel bişey yok. Emek veren arkadaş saolasın.
__________________
Ben yalnızca sevdiklerimden korkarım.
Çünkü beni sadece onlar incitebilirler
Alıntı ile Cevapla