Alıntı:
FECR Üyemizden Alıntı
Kurban kesilirken önce boynu kesilir , sonra bacakları
kesilir, sonra derisi soyulur. Burada bir gariplik yok. |
Doğru, ancak kurban kesmeyi kastettiğimizde tüm aşamalarını zikretmeyiz; boynun kesilmesi zaten yeterlidir ve maksadı yerine getirir. Ayrıca ayetteki "ve" bağlacı, sıralama bildirmekten çok, aynı anda yapılan iki eylemi veya "biri ya da ötekini ifade eden" bir bağlam yansıtıyor.
Ek olarak, eğer gerçekten "kesmek" kastedilseydi, Allah-u Teala neden doğrudan bu anlama gelen bir kelimeyi kullanmadı?
Kısacası, Rabbimizin bu ayetinde kelimeyi bilinen manasında okuduğumuzda ortaya çıkan mantık gayet tutarlı iken, bazı zayıf rivayetlere bakarak "bu da olabilir" diyerek zorlama yaptığımızda ayet birçok yönden tutarsız hale geliyor.
Ve genel olarak baktığımda, üzerinde en çok durduğum detay: Süleyman (aleyhisselam)'ın, kendisine ait olduğu söylenen bir gaflet hali sebebiyle, iyi bir cihad atının -ki yetiştirilmesi oldukça zordur- "tercih edilen bir gıda olmadığı hâlde" kesilmesi. Böyle bir zararı insan normalde kendine yapmaz. Ancak düşmanının sevineceği bir şey olur bu, haliyle ancak düşmandan beklenir.