Cvp: 10.Haftanın Konuğu Kebuter seydanur ve ecrine ortak cevap vereyim Nasil yasarsaniz öyle ölürsünüz, Nasil ölürseniz öyle hasr olursunuz ne ifade ediyor öldümüzde, hangi yaşam şekli üzere hayat devam ettiriyorsak, mead'da (ahırette) da aynı şekilde yaşayacağımızı anlıyorum. nasıl yaşarsanız öyle yaşarsınız da diyebiliriz buna. çünkü haşrolmak, ölümden sonra yaşamaya atılan adımın ilk basamağıdır. ahiret sözünün mead ile aynı anlamda kullanılması da manidardır. mead, iyd (sevınc, bayram denılse de asıl anlamı donus demektır) ile aynı köktendir. ıyd'in bayram anlamında kullanılması ıse mumınlerın donusunun cennet olacagı ve bu nedenle sevınenlerden olacagı dusunulerek ve temennı edılerek sevınc ve bayram anlamında, cennetten bır gunun mumınler ıcın dunyaya yansıması manasında kullanılmıstır. dunyadakı yaşantımız ne ıse ahıret yaşantımız da ya mead (bayram yerı) olacaktır ya da hazin olacaktır. nasıl yasarsak yanı dunyadakı yasantımız mead'dan yansıma seklınde bır yasantı ıse mahserımız de bayram sevıncı havasında gececektır. yok eger mead her seferınde bıze gelıyor ama bız ondan baglantıyı koparark bır yasam surdurmus ısek, o zaman mahserımız de bayramdan kopuk bır havada gececektır. bu kopuklugun olmaması ıcın de dunyada yasarken, tek dunyalı mı yoksa cıft dunyalı mı yasam surdugumuz onemlı. mumınler cıft dunyalıdır, bu nedenle tek yuzlerı vardır. kafırler ıse tek dunyalıdır bu nednele de ıkı yuzlerı vardır. yenı safak ve zaman, bazen de vakıt okurum samı hocaoglu, yusuf kaplan, tamer korkmaz begendıgım kose yazarları dunyada hedefım zulmu durdurabılecek bır gucun allahtan bana nasıp edılmesı ve buyolda yasamak en sevdıgım sahabe, hepsını severız tabı de ebu zer tavrı ıle benı cok etkılemıstır. haksızlıga karsı kım olursa olsun tepkısını vermekten cekınmemesı yonu yanı |