Konu Başlıkları: Kurani Kerim Hakkinda Malumatlar
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 29 Ocak 2009, 11:32   Mesaj No:4

FECR

Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1084
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart Cvp: Kurani Kerim Hakkinda Malumatlar

Yukardaki Kur'an-Kerim hakkındaki bilgilerle ilgili bir kaç düzeltme yapmak istiyorum.
1-Kur'an'ın nazil olmaya başladığı yer CEBEL-İ NUR'(NUR DAĞI)da bulunan HİRA MAĞARASIDIR.
2-SEVR MAGARASI ise Hz. Muhammed (s.a.s)'in Mekke'den Medine'ye hicreti sırasında Hz. Ebu Bekir ile birlikte müşriklerden gizlendikleri ve üç gün süreyle kaldıkları mağara.
3-Kur'an'daki ayet sayısı hakkında:
Halk arasında Kur'an'daki ayet sayısı:6666 ayet.Bunun kesin bir dayanağı yok,sağdan say,soldan say bir türlü tutturamazsın 6666 rakamını.Herhalde çocukların kolay ezberlenmesi için söylenmiş olabilir.
Kıraat İmamlarına göre Kur'an'daki ayet sayısı
Nâfî: 6217
Şeybe: 6214
Mısırlı bilginler:6226
Bir rivayete göre İbn-i Abbas: 6616 olduğunu söylemişlerse de, Kufelilerin görüşü olan 6236 sayısı kabul görmüş.
Bu ihtilaflar ayetlerin numaralandırılmasıyla ilgili olup, Kur'an'ın metni ve muhtevası ile ilgisi yoktur.
Kimisi her surenin başındaki besmeleyi müstakil bir ayet saymış,ayet sayısı ona göre söylemiştir.
Yine bazı ayetlerin üstünde bulunan "la" harfinde ayeti bırakmış,diğer tarafı başka ayet olarak kabul etmiştir
Yine sure başlarındaki mukattaa harfler müstakil ayet sayılmış bazılarınca.
Yine bazılarınca uzun ayetlerin bazısı 2-3 ayete bölünmüş.
Bu gibi durumlar nedeniyle ayet sayısı hakkında ihtilaf vardır

4-Kur'an ayetlerin şu kadarı
1000 tanesi Emri Ilahi
1000 tanesi Nehyi Ilahi
1000 tanesi Vadi Ilahi
1000 tanesi Vaidi Ilahi
1000 tanesi Darbul Mesel
1000 tanesi Ahbar
1000 tanesi Zikri Ilahi
1000 tanesi Dua
66 tanesi Nasih ve Mensuh'dur. Bu 66 dan ise 33 ü Nasih, 33 ise Mensuhdur
. gibi ifadeler zanni bilgilerdir.Kesin bir dayanağı yoktur.

5-Fatiha suresi içeriğine ve nuzul sıralamasına bakıldığında Mekki bir sure olduğu bellidir.Medine döneminde bu surenin yeniden gündeme getirilmesi o surenin Medeni olduğunu göstermez.

6-Kur'an'ın harekenlenmesi Hz.Ali döneminde olmamıştır.Harekelenmesi olayı şöyledir:
Kur'an'ın harekelenmesi ve noktalanması üç merhalede tamamlanmıştır.
Birincisi: Muaviye b. Ebu Süfyan döneminde, Muaviye, Ebu'l-Esved'i görevlendirmiş, O da Kur'an okurken meydana gelebilecek okuma hatalarını ortadan kaldırmak amacıyla nokta şeklinde hareke işaretleri koymuştur.
İkincisi: Abdülmelik b. Mervan döneminde Kur'an'daki bazı harfleri birbirinden ayırmak için noktalar konulmuştur. Mervan bu işte el-Haccac b. Yusuf'u görevlendirmiş; o da bu işi Nasr b. Âsım ve Hayy b. Yasmur'a havale etmiştir.
Üçüncüsü: Bu dönemde i'rab alametleri olan Fetha, Damme, Kesre ve Sükûn konulmuştur. Bu harekelendirmede Halil b. Ahmed el-Ferahîdî'nin yolu izlenmiştir.
Alıntı ile Cevapla