Tekil Mesaj gösterimi
Alt 01 Temmuz 2007, 15:33   Mesaj No:15

AŞK'ÜL İSLAM

Medineweb Sadık Üyesi
AŞK'ÜL İSLAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:AŞK'ÜL İSLAM isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38
Üyelik T.: 30Haziran 2007
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Yaş:43
Mesaj: 984
Konular: 245
Beğenildi:29
Beğendi:0
Takdirleri:146
Takdir Et:
Standart RE: İlim Öğrenip Onunla Amel Edelim

Sorum şuna yönelik bakınız. Bir insan düşünün ki belki tüm insanlık için büyük şeyler yapamıyor ama oturup kendi konusunda çalışmalar yapıyor yani bilimle uğraşıyor. Ama ibadet boyutu sizin deyiminizle güdük kalmış. Bu insan belki Allahı reddetmiyor ama ona olan vazifelerini de yerine getirmiyor. Şimdi sizce bu insan Allah katında değersiz midir

Ve yine bir insan düşünün ki alnı secdeden kalkmıyor ya da tümüyle ibadetine hassas. Gelgelelim ki bilimle alakası yok ve ibadeti sadece kendisi için. Şimdi bu insan mı yoksa diğeri mi daha değerlidir

Sayın Zeynepekim;

Bu iki portreyi kuran haritasındaki yerlerine yerleştirdiğimizde ortaya iki tür insan çıkar ; evvela alnı secdeden kalkmayan, islamiyeti TESLİMİYET bazında yaşayan insan, artık Allah cc.'e tam anlamı ile kul olmuştur. İbadetinde hassas, Allah cc. yolunda ''Kuran ne derse o'' cümlesini düstur edinmiştir.

Şimdi burada bir parantez açalım; Allah cc.
Kuran_ı Kerim'de her canlının kendisine has özellikler ile yaratıldıgını belirtmiş; Öyle ki, hiç bir insan Allah cc.in kendisi için yazdıgı, hazırladıgından başka bir görev ile sorumlu tutulmamıştır. Şu ayetler konuyu açıklayıcı olur diye düşünüyorum buyrun birlikte göz atalım :

HAREKETTE OLAN HİÇ BİR MAHLÛK HÂRİÇ OLMAMAK ÜZERE HEPSİNİ ALNINDA (BEYNİNDE) ÇEKİP YÜRÜTEN O'DUR!.. (Hûd: 56)

DE Kİ: HEPSİ DE KENDİ PROGRAMLARI DOĞRULTUSUNDA (şakûllerinde) FİİLLER ORTAYA KOYARLAR. (İsrâ: 84)

Bir de hadislere göz atalım;

1_İmran İbn Husayn (radıya’llâhu anh) şöyle dedi
_Herkes niçin yaratıldı ise, onun yolları kendisine kolaylaştırılmıştır!..

2_Tâvûs şöyle dedi:

Ben Rasûlullah’ın sahabîlerinden birçok insanlara eriştim. Onlar "HER ŞEY KADER İLEDİR" diyorlardı. Ben Abdullah ibn Ömer radıyallâhu anh’dan şöyle işittim:

"Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem buyurdu ki:

– HER ŞEY KADER İLEDİR!.. HATTA ÂCİZLİK İLE ZEKÂ VE BECERİKLİLİK BİLE!.. YAHUT BECERİKLİLİK VE ZEKÂ İLE ÂCİZLİK BİLE.

Veee son olarak;

Ebû Hureyre (radıya’llâhu anh), Rasûlullah (salla’llâhu aleyhi vesellem) şöyle buyurdu, dedi:

– Her birinde hayır olmakla beraber, Allah’a göre kuvvetli mü’min zâif mü’minden daha hayırlı ve sevimlidir. Sana yararlı şeyler üzerinde hırs ile çalış, Allah’dan yardım iste acze düşme.

Bu durumda;Bu ayet ve hadisler ışığında Allah katında bu iki insanı değerlendirdiğimizde;

1_ İnsanoğlu Allah.cc'in kendisine kolaylaştırdıklarını yaşar.

2_ Allah insana 2 yol vermiş ve seçim sizin demiştir. Bahsettiğiniz bilim ile uğraşan, Belki allaha inanıyor fakat ibadet boyutu güdük kalmış bir insana Allah cc.der ki, sen beni sana verdiğim ilim ile bilim ile bulup da neden bana teslim olmadın ? Olsa idin benim rızamı alır idin. Benim ahlakım ile ahlaklanır idin... Gerisi Allah Azze ve Celle'nin hükmüne kalmıştır ki, orası bizi aşar...

3_Alnı secdeden kalkmayan ya da tümüyle ibadetine hassas. Gelgelelim ki bilimle alakası yok ve ibadeti sadece kendisi için olan insan ise yine Allah cc.in kendisi için kolaylaştırdıgını yaşamaktadır. Efendimiz Aleyhisselatü veselam, der ki; ''Aslolan Niyetlerdir'' ve Yanılmıyorsam İmam_ı Gazzali olmalı der ki, bu hadis 5000'den fazla fıkhi sorunun çözümüdür.

Yani tüm bunların özü;

Allah cc.Kul'un halis niyetine bakar. Kalplerin içini gören, bize şah damarımızdan daha yakın olan Allah cc'in bu iki insana da niyetlerine göre nazarla baktıgını bilişimiz sanırım tüm soruların cevaplarını açıklamaktadır...

Selametle efendim..
Saygılar...
Alıntı ile Cevapla