Evrim kainatta gerçekten var mıdır?
Burada evrimden ne kastedildiği önemlidir Evrim terimi; değişme, başkalaşma, farklılaşma, ilerleme, terakki, tahavvülat, istihale ve evolüsyon gibi, aralarında değişik nüanslar bulunan pek çok kelime, tâbir ve deyim yerine kullanılmaktadır
a- Tekamül= Kemale erme
Tekâmül manasında “evrim” kullanılıyorsa, bu manadaki evrim, teori değil, bir kanundur Tekamül, bir varlığın kendi içersinde kemale ermesi olarak alınır Mesela, bir elma çekirdeğinin filiz, fidan ve meyveli ağaç haline gelişi tekamülle ifade edilir Aynı şekilde, insanın bir hücreden derece derece gelişerek mükemmele ermesi, yine tekamülle açıklanmaktadır
Yeryüzü de bu şekli birden bire almamıştır Zaman içerisinde yavaş yavaş tekamül ederek günümüzdeki şekline ulaşmıştır İşte bütün bu farklılaşmalar yerine tekamül kullanılmaktadır Dolayısıyla evrim bu manada alınıyorsa, o teori değil bir kanundur
b- Tahavvülat
Aynı şekilde, “evrim” terimiyle, tahavvülat, yani hâl değiştirme kastediliyorsa, o da teori değil, bütün kâinatta cereyan eden umumi bir kanundur Mesela, bir kiraz ağacı kışın kuru odun gibi bir halde iken, ilk baharda yeşil elbisesiyle ayrı bir halde, beyaz çiçekli iken ayrı bir halde, meyveli iken başka bir halde, son baharda sararmış yapraklarıyla da daha ayrı bir haldedir Bu şekildeki değişiklikler bütün yer yüzünde sergilenmektedir ve bu değişme ve farklılaşmalar teori değil kanundur
c- Tahavvülat-ı zerrat
“Evrim” terimiyle, tahavvül-ü zerrat, yani atomların hâl değiştirmesi kastediliyorsa, o da teori değil, bütün kâinatta cereyan eden umumi bir kanundur Mesela, insan bünyesinde yer alan bir demir atomu, değişik bileşikler halinde çok farklı yolları takip ederek buraya ulaşmıştır Demir atomu başlangıçta bir kayacın yapısındadır Bu kayacın toprak şeklinde ayrışmasıyla onun içerisine geçecektir Daha sonra bitki tarafından iyon, ya da küçük bileşikler halinde alınacaktır O bitkiyi hayvanın yemesi halinde, hayvanın vücudunda bileşikler teşkil edecek, o hayvanın insan tarafından yenmesiyle de o demir atomu insana geçmiş olacaktır
Elementlerin bu şekildeki devri daimi, tahavvülat-ı zerrat (zerrelerin hal değiştirmesi) olarak ifade edilmiştir Evrimle bu manadaki bir değişiklik kastediliyorsa, o da teori değil, bir kanundur
Evrimle, evolüsyon manasında, bir canlıdan bir başka canlının tesadüfen meydana geldiği ifade ediliyorsa, böyle bir teşekkülün numunesi kainatta yoktur
Prof Dr Adem Tatlı
|