Tekil Mesaj gösterimi
Alt 08 Nisan 2009, 00:43   Mesaj No:7

MERVE DEMİR

Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:MERVE DEMİR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5587
Üyelik T.: 05 Aralık 2008
Arkadaşları:14
Cinsiyet:
Memleket:İstanbul
Yaş:35
Mesaj: 2.537
Konular: 2038
Beğenildi:116
Beğendi:0
Takdirleri:270
Takdir Et:
Standart Evrim teorisini savunanlar ve inançlı insanlar arasında neden tartışma olur

Evrim olarak ifade edilen değişme ve başkalaşma gibi faaliyetler, evrende her an devam etmektedir Hiçbir şey kararında değildir Dolayısıyla bu manada bir değişikliği herkes kabul etmektedir Ancak, bu değişikliğin kimin tarafından yapıldığı hususu tartışma konusudurYani, işin temelinde, bir yaratıcının varlığını kabul edip etmeme yatmaktadır Evrimciler her şeyi tesadüf ve gelişigüzellikle açıklarken, karşı görüşte olanlar, evrende bir düzen ve ölçünün bulunduğunu ve dolayısıyla her şeyin bir yaratıcı tarafından idare edildiğini kabul etmektedirler
Varlıkların ortaya çıkışıyla ilgili ileri sürülen değerlendirmeleri dört grupta toplamak mümkündür Bunlar;
1- Eşyanın, kendi kendine var olduğu görüşü
2- Sebeplerin o şeyi vücuda getirdiğini kabul eden görüş
3- Tabiatın, o varlığın teşkilinde rol oynadığı görüşü
4- Varlıkları, ilim, irade ve kudret sahibi birisi tarafından vücuda getirildiği görüşü
Bu ihtimalleri test edebilmek için, tahtaya bir varlığın ismini yazalım Meselâ, bu koyun olsun Şimdi, bu beş harfli yazının tahtaya nasıl yazılmış olabileceğini, yukarıdaki ihtimaller ile ayrı ayrı değerlendirelim
1-Eşyanın, kendi kendine var olduğu görüşü
Tahtadaki koyun kelimesinin, kendini kendini yazmasını açıklamak imkânsızdır Bu beş harfli kelimedeki harflerin kendilerini yazmış olduğunu hiçbir kimseye inandırmak mümkün olamaz Kaldı ki, bu beş harfin kendi kendine olabilmesi için, öncelikle kendileri mevcut olmalıdır Başlangıçta yok olan bir şey, nasıl kendini yazacaktır? Dolayısıyla böyle bir yaklaşımın mantıklı hiçbir yanı yoktur
2- Sebeplerin o şeyi vücuda getirdiğini kabul eden görüş
Koyun kelimesini yazan sebeplerin başında tebeşir gelmektedir Tebeşirin kendiliğinden yerinden kalkıp bu kelimeyi yazdığını, aklı başında olan bir kimseye inandırmak mümkün değildir
3- Tabiatın, o varlığı meydana getirdiği görüşü
Tabiatı; canlı ve cansız varlıkların tamamı olarak tarif ediyoruz Cansızlar; hava, su ve taş gibi varlıklardır Bunlar tahtaya koyun kelimesini yazamaz Canlı varlıklar ise, bitkiler, hayvanlar ve insanlardan meydana gelmektedir Bitkiler ve hayvanlar böyle mana ifade eden bir kelimeyi yazamayacaklarına göre, demek ki, bu koyun kelimesi, akıl, ilim ve kudret sahibi bir insanın eseridir
Beş harfli bir isim dahi kendi kendine veya tesadüfen ya da tabiat tarafından tahtaya yazılmazken, dokuları, organları ile milyonlarca hücreli bir koyunun da tesadüfen, kendi kendine, ya da tabiat tarafından yapılması ve yazılması mümkün değildir
Koyun isminin yazılması için, nasıl ki bir irade, kuvvet ve ilim sahibi birisi gerekiyorsa, bizzat koyun ve benzer bütün varlıkların yazılması, yani ortaya çıkarılması için de elbette bir Yaratıcıya ihtiyaç vardır

Prof Dr Adem Tatlı
Alıntı ile Cevapla