10) Özellikle müzik aletlerinin milliyet taşıdıkları ismin dil köküne göre tayin edilseydi Zil Zurna Saz ve Keman'a eski İran Gitar(ar ve Kanuna eski Yunan kökü San
itçe tap onomatopesine kadar uzanan Davul' a eski Hint Piyanoya da İtalyan çalgısı dememiz gerekirdi.
11) Mesela Arap mûsikîsi nazariyatında kullanılan 'tik arba'' teriminin aslı "dik arpa"dır (bkz. H.S. Arel. Türk Mûsikîsi Kimindir. İst. 1G69. s. 38): başarif peşrevler" El-Çalgı Bağdadî "Bağdad Saz Heyeti" makamçi (makamcı) ise "gazelhan" demektir.
12) Mesela: der-makam-ı Geveşt usuleş Devrikebir vezn-i sagir Kantemir'in veya Ferahnak makamına Ağır Çenber ikaa'ında Murabba Şakir Ağa'nın; Meyl ider bu husn ile kimi görse eygülfem seni (Güftesi: Mardinî Mahmut Ef.) vdl.
13) Tatar Kırım Hanı II. Gazi Giray'ın Osmanlı mûsikîcileri arasındaki adıdır.
14) Bu konuda çok sayıda örnek Baron d'Erlanger'nin La musique arabe'ında Salim al- Hulw'un al-Muvashatat af-Andalusia'sında (Beyrut. 1960) ve Muhammed Kamil al' Hulayî'nin Kitabu musiqi al-sharqi' sinde (Kahire. 1904) mevcuttur.
15) Bizanslı tarihçi Menandros Historia de Abaris (Avar Tarihi)'inde Romalıların Asya orduları ile her temasta gök gürültülerine karışan vahşi hayvan kükreyişleri gibi boğuk ve müthiş gürültülü yığınla davulun sesiyle önce şaşkına döndüklerini sonra perişan olduklarım söyler (Gazimihal. Mûsikî Sozlüğü. İst. 1961 Davul maddesi).
16) İtalyan edibi rahip Giambatista Toderini Letteratura Turchesca başlığı ile 1787 yılında Venedik'te yayımlanan üç ciltlik hatıratında "Bayram donanma hanım sultanların doğum yapmaları vb. şenlik günlerinde mehter takımının ahengi gerçekten ihtişamlı" diyor. (C.I Bl. VI. s. 239).