Alıntı:
namzet davadar Üyemizden Alıntı
Sorum şu olacak ama soruma ispatlı ve Kuran'a uygun cevap bekliyorum.
Sıradan bir insana sorun diyinki en hayırlı nesil hangi nesil en takvalı nesil vs hangi nesildir şüphesizki verecekleri cevap sahabe neslidir peki en takvalı en hayırlı nesil sahabe nesli iken neden sahabe neslinde biz keramet olayını göremiyoruzda bugünki şeyh hazretlerinde öyle kerametler görüldüğü söyleniyorki ayet ve hadislerle çelişmektedir.
Örnek olarak ifk hadisesi Peygamber efendimize vahiy gelmiyinceye kadar gerçeği bilemedide bizim şeyhler geleceği, yardıma uçarak gitmeyi,koltuk altında kabeyi görmeyi,bir adımla suyu geçmeyi,ruhlarının müritleri ziyaret ettiğini,kelepçeli ellerinin çözüldüğünü,evde iken kabede görüldükleri örnekler haddinden fazla iken biz bunları sahabe neslinde neden göremiyoruz yoksa şeyhler sahabelerden üstünlermiydi? |
Aklınıza yatması için ilkönce tanımlarla konuyu netleştirmek istiyorum:
1-Olağanüstü bir olay peygamberler tarafından meydana getirilirse ''mucize'' olur
2-Olağanüstü bir olay veli- Allah dostundan meydana gelirse''keramet ''olur.
3-Olağan üstü bir olayı fasık mü'min veya kafir meydana getirise ''istidrac'' olur.
Aslında bahsedilen, harikulade fiilleri meydana getirenin asıl faaili Allah-u Teala'dır.Bu tasnifleri yaptıktan sonra üçüncü maddeye dikkat çekmek istiyorum.Olağanüstü bir olayı Allah dilerse fasık bir kul veya kafir de meydana getirebiliyor.O halde kerametin bir takım farkları olmalı.Üstelik bu konu bazı kesimler tarafından istismar edilmeye müsait bir konumda.Kerametin özellikleri:
1- Peygamberler mucezeyi göstermek zorundadır, ama keramet sahibi bu fiilini gizlemelidir.Kamil insan kerametlerle değil, Allah'a kulluk vazifesiyle ilgilenir.Hatta sufiler kendilerinde bir keramet belirince bundan endişe etmişler, ve gizlemeye özen göstermişlerdir.Hata hiç bir veli kerametini ispata kalkışmaz, çünkü bununla mükellef değildir.
2-Keramete değil, şeriata uymak esastır.Beyazıt ı Bistami:Adam seccadesini suya serse, havada bağdaş kuruup otursa da Alah eın emir ve yasaklarına uymadıkça aldanmayız d emiştir.
3-Keramet velinin maksada ulaşmasında bir perde olabilir.Bazı kimseler bu durum kendilerine zuhur edince bunu meziyet kabul eder ve asli vazifelerini ihmal eder.Bu yüzden amaca ulaşamayıp yarı yolda kalırlar.
Ez cümle, keramet vardır.Kur'an da geçen Hz süleyman ın veziri Asaf b Behriya nın melekesi Belkıs ın tahtını göz açıp kapayıncaya kadar getirme hadisesi(NEML 38- 40)
Hz Meryem in mabede girişinde hazır bulduğu rızıklar(AL-İ İMRAN37) Bunların delidir.Yukarıda da dediğimiz gibi keramet bir araçtır, amaç değildir.