Tekil Mesaj gösterimi
Alt 02Haziran 2009, 12:52   Mesaj No:40

FECR

Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1089
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart RE: 8.Haftanın Konusu İslam'da Tevbe.

Tevbe kavramı da Kur'an'ın bazı dejenere edilmiş,yalama olmuş kavramlarından biri haline getirilmiştir maalesef.
Tevbe;geri dönmek,aslına dönmek yani fıtrata-öze dönmek,yapılan hatayı,günahı farkedip terketmek,bırakmak anlamlarına gelir.
Tevbe,insanın hayatında beyaz sayfa açmasıdır,bir anlamda bulunduğu,yaptığı hatayı hayatında silip rektefe yapmasıdır.
Halk tevbeyi nasıl anlıyor,Kur'an nasıl anlatıyor?
Halkın tevbe anlayışı yalama bir anlayıştır.Gençliğinde her türlü fahşayı-kötülüğü yaparken yaşlanınca bu işleri terketmek olarak anlıyorlar.Adam,torun sahibi olmuştur,yaşlanmıştır,artık el ayaktan düşmeye başlamıştır,bir hacca gider gelir,"artık tevbe ettim ben" der işin içinden çıkmaya çalışır.
Tevbeyi sanki günah çıkarma şeklinde anlıyor insanlar.Bazı insanlar da tevbeyi illa bir şeyhin gözetimi altında olması gerektiğini sanarlar.Halk arasında "tevbe aldım,tevbe verdim" gibi ifadeler kullanılır.Bu anlayışlar sakat bir anlayıştır.
Tevbe;yaptığı hatayı,günahı bıraktıktan sonra,o günahı işleyecek gücü olduğu halde yapmamakta direnmesi,sebat göstermesi ve tamamen terketmesidir.
Örnek vererek olayı somutlaştıralım:
Bir adam 50 yaşına kadar içki içmiş diyelim.Bu adam içki nedeniyle hasta olmuş,Doktor "Bir daha içki içersen ölürsün" dedi.Bu adamda içki içmeyi bırakıyor ve çevresine "Ben artık içkiye tevbe ettim" diyor.Bu tevbe gerçek anlamda tevbe değildir.
Bu kişi Allah haram kılmıştır diye içkiyi bırakmıyor,doktor dedi diye bırakıyor.Bu gerçek anlamda nasuh bir tevbe olmaz.
Tevbenin nasuh ve kabul olabilmesinin şartları vardır:
-Yalnızca Allah için bırakacak
-Samimi olacak
-Pişman olacak
-Pişmanlığını hareketlerinde gösterecek
-Hatırlatıkça bıraktığı için Allaha şükredecek.Yoksa adam eski cahiliyye zamandan övgüyle bahsederse o gerçek anlamda tevbe olmaz.("Eskiden bir oturuşta 5 şişe içki içerdim" gibi övünç meselesi yaparsa o işin özlemini duyuyordur.)
-Bir daha o hareketi-fahşayı yapmayacak
-Hayatında sıfırı tüketmeden önce olması lazım.(Firavun gibilerin ölüm anındaki tevbesi kabul olunmaz)
-Tevbe sadece Allaha yapılması lazım.Çünkü günahları bağışlamak yetkisi Allaha aittir.Kulun bağışlama yetkisi yoktur.Bir insan (Şeyh falan) Allah adına kulun günahlarını affedemez.
Alıntı ile Cevapla