Alıntı:
FECR Üyemizden Alıntı
Şimdi olaya bir de şu açıdan bakalım
Başka ayetlerde "huden lin nas" yani "insanlar için hidayet" ifadesi vardır.Yani Kur'an bütün insanlar için bir hidayet kaynağıdır,yön bulmadır,çıkmazdan kurtulma vesilesidir.Bütün insanlar için hidayet olmasına rağmen bütün insanlar hidayete eremiyor.İşte burda "takva" kavramı devreye giriyor.
Bu Kur'an takva sahipleri/erdemli olanlar/Allah'ın helal ve haram sınırlarına riayet edenler/koruyanlar için yol gösterici oluyor.
Kur'anın hidayete ulaştırması için takva gerekli.Takva sahibi olmadan hidayet olmaz.Takva hidayetin vesilesi olmuş oluyor,hidayetin aslı olmuyor.
Bir anlamda hidayeti asıl olarak kabul edersek,takvayı usül olarak kabul edebiliriz.Aslıla ulaşmak için usulü bilmemiz,yaşamamız gerekir ki Allahın istediği din olsun.Zaten ayetin hemen akabinde takva sahiplerinin özellikleri de tek tek sayılıyor |
Sevgili Fecr
Biz kendimizi öyle şartlandırmışız ki, takvadan ancak hidayetten sonra söz edilebilir sanmışız. Hidayetten önce takva olmaz sanmışız. Ama ayet bunun tersini söylüyor. Hidayetten önceki takvadan söz ediyor. Hatta bir adım daha atarak, zımnen şunu söylüyor sanki :
“İnsanı hidayete ulaştıran hidayete ermeden önceki takvasıdır.”
Hidayete ermeden önceki takva?..