Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 Arkadaşları:0 Cinsiyet: Memleket:Van Yaş:43 Mesaj:
156 Konular:
13 Beğenildi:1 Beğendi:0 Takdirleri:10 Takdir Et:
| Deccal Hakkında Deccalsözkonusu olunca, nereden ve ne zaman çıkacağı hususları da isteristemezakla gelir. Peygamberimizin, bunlara da cevap verdiğinigörüyoruz. BüyükDeccalkuzeyden çıkacaktır. Bunu "Deccalın birinci günü bir sene, ikincigünübir ay, üçüncü günü bir hafta, diğer günleri de normalgünlergibidir"(1) hadis-i şerifinden öğreniyoruz. Çünkü,Kuzeykutup bölgesinde bütün sene, bir gece bir gündüzdür. Yazın,trenlebirgün güneye doğru gelinse bir ay güneşin batmadığı görülür.Sonraotomobille birgün daha gelinse bir hafta boyunca güneş batmaz.İşte budurum büyük Deccalın kuzeyden çıkıp güneye doğru tecavüzedeceğinimu’cizâne haber verir.(2) Resûl-i Ekrem(a.s.m.),Süfyanın da ümmeti içerisinden çıkacağını44 bildirirken,çıkış yerininDoğu olacağına da dikkat çekmiştir. Buna Resûlullah,öylesine önemvermiştir ki üç defa tekrarlama ihtiyacı hissetmiştir. Bir rivayette Horasan denilen Doğu tarafında bir yerden çıkacağı bildirilmektedir.(3) Başka bir rivayette daha detaya inilerek,"Isbahan(Isfahan) Yahudiyesinden çıkacağı" bildirilmektedir.(4)Isfahanbölgesinde yer alan Şehristan ve Yahudiya’nın, Yahudîlerin ençokbulundukları iki şehir olduğunu biliyoruz. Şuâlar'da bu tip rivayetlere şöyle bir açıklık getirilir: "Şarkınencesur ve kuvvetli ve kesretli kavmi ve İslâmiyetin en kahramanordusuolan Türk milleti, o rivayet zamanında Horasan taraflarındabulunup dahaAnadolu'yu vatan yapmadığından, o zamandaki meskeninizikretmekle,Süfyanî Deccal onların içinde zuhur edeceğine işareteder."(5) Bununlabirlikte Deccal'ınŞam'dan çıkacağı(6) şeklindeki rivayetler debulunmaktadır. ALLAH Resûlü, "Sizleri benden sonra çıkacak yedifitneden sakındırırım"buyururken, "Şam'ın merkezinde zuhur edecekSüfyanî fitneyi de bunlararasında saymıştır.(7) Hâkim'inMüstedrek'inde yer alan birrivayette Süfyanî Deccalden bahsedilirken,Dımaşk'ın [Şam>ortasından çıkacak bu adamın zâlim birisi olduğu,kendisine tâbiolanların çoğunu Kelb Oğullarının teşkil edeceği, ayakbasmadık yerbırakmayacağı, sonunda Âl-i Beytten çıkan bir adamtarafındanaskerleriyle birlikte öldürüleceği bildirilir.(8) Bu rivayetler, öncekilerle çelişki teşkil etmez. Aksine birbirini destekler, tamamlarlar. ÇünküDoğu,Horasan bölgesi, Resûlullah bu sözlerini söylediği andaDeccalıniçerisinden çıkacağı kavmin bulunduğu yerdi. Şam ve civarı da okavminsonradan hâkim olduğu hilafet merkezlerden biriydi. Şam değil de,dahabaşka bir merkez de olabilir. Bu farklılığın sebebi râvîlerinmeseleyekendi yorumlarını da katmış olmalarıdır. Çünkü, "Merkez-ihilafet eskizamanda Şam'da, Irak'ta ve Medine'de bulunduğundan ravîler,kendiiçtihadlarıyla daimî öyle kalacak gibi mânâ verip, merkez-ihükümet-iİslâmiye yakınlarında tasvir etmişler, Halep ve Şam demişler,hadisinmücmel haberlerini kendi içtihadlarıyla tafsil etmişlerdir."(9) Bununlabirliktebu rivayetlerde, İslâm deccalı Süfyanın, uzun yıllar İslâmabaşkentlikyapan Şam'da inançsızlığa dayalı sistemininprojelerinihazırlayabileceğine de bir işaret vardır. Çünkü Hz. Mehdî deyangınısuyla söndürürcesine, “Şam’ın minberine çıkıp”(10) meşhurhutbesiniokuyarak onun sinsî plânlarını akamete uğratmaya çalışacaktır. Deccal'ın Mekke ve Medine'ye girememesi Müthiş,korkunçbir âfet olan Deccalın şerri, bulaşıcı hastalık gibi her yereyayılır,sadece Mekke ve Medine'ye giremez. ALLAH Resûlü onun ayakbasmadık yerbırakmayacağını, ancak Mekke ve Medine’yegiremeyeceğinibildirmişlerdir. (11) Deccalın hükmü heryereulaştığı halde(12)Medine'ye girmesi haram kılınmış,(13) korkusunun bileoradahissedilmeyeceği beyan buyurulmuştur.(14) Resûl-iEkremin(a.s.m.) vefatından sonra bile şerefli yurdunun böyle birfelâkettenkorunmuş olması, oldukça önemlidir. Cenab-ı Hak, onunhürmetine harb,v.s. gibi çeşitli sebeplerle bu mübarek beldeleriDeccalıntasallutundan kurtarır, onun sistem ve rejiminin girmesineengel olur. (1) Müslim, Fiten: 110; Ebu Davud, Melahim: 14; Tirmizî, Fiten: 59; Müsned, 6:455-456. (2) Nursî, A.g.e., s. 506. (3) Müslim, Fiten: 17; İbni Mâce, Fiten: 33. (4) Müslim, Hac: 486; Fiten: 119-121; Ebû Davud, Melahim: 15; Tirmizî, Fiten: 57, 66; İbni Mâce, Fiten: 33; Müsned, 6:412-413. (5) Tirmizî, Fiten: 57; İbni Mâce, Fiten: 33; Kenzü'l-Ummal, 11:261, 301. (6) Müsned, 3:224. (7) Nursî, A.g.e., s. 515. (8)Müslim,Fiten: 34; Muhammed Aliyyü’s-Sabban, İs'âfü'r-Râğıbîn (Mısır:1367/1948[Nuru’l-Ebsar’la birlikte>) s. 150, 151; Ali binHüsamüddin.el-Bürhan fî Alâmeti Mehdî Âhiri’z-Zaman. Konya Yusuf AğaKitaplığı, no:312.), v. 89a. (9) Gümüşhanevî, Ahmed Ziyaeüddin, Râmûzü'l-Ehadis, çev. Abdülaziz Bekkine (İstanbul, ts.), 1:18. (10) Hâkim, Müstedrek, 4:520. (11) Müslim, Fiten: 91. (12) Müsned, 5:16. (13) Buharî, Fezâilü'l-Medine: 9. (14) Buharî, Fiten: 26; Tevhid: 17; Tirmizî, Fiten: 61. Bu konuyu Sorular ve Cevaplar kısmına açtım ama renklendiremedim buraya açmak zorunda kaldım eğer hatayaptımsa lütfen bu mesjımı siliniz! |