Cvp: sureleri bazı rekatlarda neden sessiz okuyoruz
Okuyuşun sahih olabilmesi için, en az kendisi işitebilecek kadar bir teleffuzla okumak lazımdır. Yanında bulunan kimsenin en hafif bir sesle duyması da gizli okuyuşun azami derecesidir. Okuyuş hükmüne girebilmesi için, en az okuyucu yanındakilerin kıraati duymuş olması şarttır.
-Kalpten geçen nezirler geçerli değildir nezir olamaz.
- Kalpten geçen itak (köle hür etme) lafızla olmadıkça bir geçerliliği yoktur.
- Kalpten geçen secde ayeti ne kadar geçerse geçsin secdeyi gerektirmez.
- Kalpten geçen zikirler asla kıraat değildir.
- Kalpten geçen Kur’an ibadet olmaz.
Sabahın iki rekatında, akşam ve yatsının ilk iki rekatlarında kaza dahi olsun imamın kıraati sesli yapması vaciptir. Yalnız kılan sesli ve sessiz okumada serbesttir.
islami kaynaklarda işin özü budur.
sorduğun incelliği ise kaynaklardan araştırıyorum.paylaşırım inşaallah..
|