RE: 11.Hafta : Kurana Dokunma/Okuma Konusu... ASIM YILMAZ Tefsirinden
79-- Abdestsiz ve Cünüp olanlar dahi onlara el sürüp sahip çıkabilir. Çünkü tağutun ruhsatı ile Âlim, Âbid, Şeyh ve Mücahid olanlar kırk kez yıkansalar bile Kur'ân'a el süremezler. Çünkü Müşriktirler. Şirk ve Müşrikler mutlak bir necasettir. Yıkanmakla temizlenmezler. Ancak son Resule İmân edip Halifesine Bi’at kaydıyla teslim olmakla temizlenmiş olurlar
--LA YEMESSUHU İLLEL MUTAHHERUN-- Ayetinde izah edilen yasağın üzerine bir nebze duralım: Kur'ân ismini alan Kitabullah'a temiz olandan başkası yani Abdestsiz el sürülmez olduğunu tevatüren bilmeyen yok gibidir. Bu bilgiyle atbaşı yürüyen bir bilgisizlik da vardır ve o da şudur: Abdestin ve temizliğin ne şey olduğunun bilinmemesidir, şöyle ki: İmân ismini taşıyan ve taşıdığı ismi korumaya çalışan hemen herkes abdest için yani temizlik için Teyemmüm’ün farz olduğunu bilir. Teyemmüm denilen bu temizlik abdesti, su ile alınan Abdestin tam tersidir. Çünkü Teyemmüm eli yüzü bulaştıran bir yerden tozlanıp bulaşmaktır. Ve bulaşarak temizlenmektir.
Şimdi ALLAH (c.c) temiz olan bu Kur'ân'a el sürer derken, su bulup Abdest alamazsak Teyemmüme başvurup yani tozlanarak, bulaşarak mı Kur'ân'a el süreceğiz? Elbette. Su olmadığı yerde tozlanarak Kur'ân'a el süreceğiz. Öyleyse temizlikten maksat sadece Zahiri temizlemek değildir. Esasen Zahiri temizlerken kalbi, ruhu, ihlâsı, akideyi temizlemektir temizlik. Tevhidi Şirkten, ALLAH’ı Tağutlardan, Putlardan arındırıp Hüküm ve Hükümette onu üstün getirmektir temizlik. ALLAH’ı üstün getirmek için su ile temizlenmek olmazsa tozlanarak ALLAH’ı ve Kur'ân'ı üstün getirmek lazımdır. Öyleyse Mümin, bir kalıp sabunla temizlenip Kur'ân'a tutsa ve fakat Tağutların emriyle emirleri altına durmayı İmanın bir emri ve ALLAH’a İbadetin bir gereği bilse, hem Vallahi hem Billahi, hem Tellahi bu kişinin Kur'ân'a el sürmesi İndellah yasak edilmiştir.
Çünkü bu kişi ve böyle olan kişiler, Müşriktirler. Müşrik, ALLAH’ın Beyânına göre necistir. Hem Müşriklerin necaseti su ve sabun ile temizlenmez. Tevbe ile yeniden İmân etmesi şarttır. Yani son Resule İmân edip Halifesine Bi’at kaydıyla itaat etmek şarttır. Müşriğin necasetini ancak bunlar temizler. ÂMİN.
|