Alıntı:
ilahi sevda Üyemizden Alıntı
1-tevhid nedir nasıl anlaşılır vahdet kavramını anlatırmısınız.
2-toplumda var olan islami anlayış (camiye girdiğimizde faizci,zinacı,içkici,vb )yani mücrim kavramına haiz olan tüm insanlara öğretilen gel neolursan ol yine gel mantığına bakış açınız nedir
3-mücrim kavramını yani günahı hayat tarzı edinenleri anlatırmısınız. |
1-Tevhid kelime olarak birlemek demektir.Kur'an'da Allah'ın bir takım sıfatları vardır.Uluhiyyet ve rububiyyet sıfatları.Bunu açıklayan en net sure İhlas suresi ve ayetel kürsi dediğimiz Bakara 255.ayetlerdir.Zaten İhlas suresine tevhid suresi de denir.Allah'ın özelliklerini,ilahlığını ortaya koyan ayetlerdir.Kur'an'da tevhid kavram olarak kullanılmaz ama Kur'an ayetleri içerisinde tevhid kavramın özünü görmekteyiz.Tarih boyunca iki akımın/düşüncenin savaşımı olmuştur:Tevhid ve Şirk
Allahın kendi için ifade ettiği sıfatları tek bir çatı altında toplamaya tevhid diyebilmek mümkündür.Allahın sıfatlarından bazılarını Allah dışı varlıklara tahsis edilmeye çalışılması da şirki ortaya çıkarmaktadır.Zaten şirk;ortak,eş koşma anlamına gelmektedir.Uluhiyette ve rububiyette Allahı kabul etmekle birlikte başka varlıkların da sözü olduğunu veya Allah'ın yardımcı kuvveti gibi kabul etmeleri şirki oluşturur.Mesela;Allah "Ben içinizden geçeni bilirim,her şeyi görürüm" derken bazı kimselerin "Falanca içimizden geçeni bilir,bizim yaptıklarımızı görür" demesi Allah'a şirk koşmaktır.
2-Toplumdaki "Gel ne olursa ol yine gel" anlayışı hayatı parçaları bölüp dini hayatın belli bölümlerine hapsetmenin bir tezahürüdür.Toplumdaki anlayış namazın yeri farklı,zekatın yeri farklı,içkinin yeri farklı anlayışıdır.Kur'an'a baktığımızda bu kavramlar içiçe geçmiş,birbirlerini tamamlayan kavramlardır.Kişi hem namaz kılıp yeri geldiğinde içki içebiliyorsa o gerçek anlamda salatı/namazı ikame etmiyordur.Onun namazı spor hareketlerinden farksız olmaktadır.Çünkü Allah,namazın insanı fahşa ve münkerden alıkoyması gerektiğini belirtmektedir.
Geçmişte ne yaparsan yap ama tevbe ettikten sonra artık yapman gerekenler farklıdır,eski cahiliyye amellerine devam etmeye çalışısırsan o tevbe,yalama olmuş bir tevbe olur ve Allah katında geçerli olmaz.
3-Mücrim kavramı Kur'ani bir kavramdır ve suçlu,cürüm işlemiş kişi anlamına gelir.
Mücrim kavramı içerisine kafir,fasık,zalim,müşrik,münafık gibi kavramlar da girmektedir.Yani geniş açılımı olan bir kavramdır.
Bu kimselere günahı kendini kuşatmış kimseler de diyebiliriz.Günah işlemek artık onlar için sıradanlaşmış,olağanlaşmış,işlemiş oldukları günahlardan tevbe etmeyi düşünmezler,iman etmemekte direnirler,inat ederler,vahye karşı gözleri,kulakları,kalpleri kapalıdır.Toplumdaki ifsadı yayarlar,engel olmaya çalışmazlar hatta teşvik ederler.Allah bu tür kimselerin ebedi olarak cehenneme gireceklerini bildirir.