Alıntı:
muhammed can Üyemizden Alıntı
1-PEYGAMBERİ/HADİSİ/HAC'I/NAMAZI/ VB İSLAMİ İMAN ESASLARINI VE İBADET KAVRAMLARINI RED EDEREK GÜYA HANİFLİK İDİASINDA BULUNANLARIN İNANÇ DURUMU HAKINDA Kİ FİKRİNİZ NEDİR.
2_"De ki: 'Şüphesiz Rabbim beni doğru yola, dosdoğru dine, hanîf/Allah'ı birleyen İbrâhim'in milletine/dinine iletti. O, şirk/ortak koşanlardan değildi." (6/En'âm, 161)
BU AYETİ NASIL YORUMLAMAMIZ GEREKİR HANİFLİK DİYE BİR İNANÇ ŞEKLİ İSLAM GELDİKTEN SONRADA ÖZELİNİ KORUYABİLMİŞMİDİR.
3-HANİF DİN İNANCI HALA GEÇERLİMİ?
4-HANİF DOSTLAR GRUBUNUN YOĞUN ÇALIŞMALARININ HEDEFİNDE NASIL BİR POTANSİYEL HESABI VARDIR?
5-HANİF DOSTLAR GURBUNUN İBADETSİZ VE ÖRNEKSİZ İNANÇLARININ KAYNAK VE DAYANAKLARI NELERDİR? |
1-Kayıpkentli kardeşin de dediği gibi mealciliğin uç noktasını temsil etmektedirler.Hanifdostları sitesine ara sıra göz atarım.Akla hayale gelmeyen uç fikirleri görünce insanın morali bozuluyor."Bu kadar da olmaz" demekten kendimizi alamıyoruz.Son günlerde bir yazı dikkatimi çekti."Mushafın tertibi hatalı mı?".Buruc suresinde ayet sıralamasının yanlış dizildiğinden bahsediyorlar.Bunu mealine bakarak söylüyorlar.Halbuki Arapçasından okusalar veya arapça ahenki hakkında bilgileri olsa bunu söylemekten çekinmeleri gerekirlerdi.Arap Edebiyatın şahikada olduğu bir zamanda nazil olan bu ayetlerde gerek ahenk gerek anlam olarak bir dizilişte hata olmuş olsaydı,Mekkeli müşrikler ve Arap Dilbilimcileri ile şairler bunu dillerine dolarlar ve Kur'an aleyhinde kampanyanlar düzenlemekten hiç çekinmezlerdi.Ama Kur'anın edebi icazı karşısında söz söyleyememişlerdir.O zaman söz söyleyemeyen kimselerin yerine bugün Arap Edebiyatından anlamayan insanların söz söylemesi ve de kendini Hanif olarak lanse eden ve kendi dışındaki kimseleri müşrik kabul etmekten sakınmayan kimselerin söylemesi ne kadar da garib.
2-Bu ayetin anlamı çok basit,anlaşılır bir bir ayet.Gerek bu ayete gerekse hanif kavramı geçen diğer ayetlerin hepsine birden bakın "hanif din" tabiri geçmez.Hanif kavramı dinin adı değil durumu olarak kullanılır.Yani Allahı birleyen/dosdoğru/lekesiz/şaibesiz/tertemiz anlamlarına gelir.Bir ayette de müslüman kavramıyla beraber kullanılır.Hanif, dinin özelliğini,olması gerektiği şeklini ortaya koyan bir isimdir,yoksa bir din adı değildir.Hanif din diye bir tabir uydurursak,müslüman din diye de bir din diye kullanmamız gerekir o zaman.Ama gerek müslim olma gerekse hanif olma,Allahın dinine inananların bir özelliğidir.
Yani haniflik bir inançın adı değil,inancın nasıl olması gerektiğini ortaya koyan özelliklerden sadece birisidir.
3-Yukarda söylediğim gibi haniflik yani Allah'ı birlemek,dosdoğru olmak inancın bir özelliğidir.Müslüman aynı zamanda haniftir diyebiliriz.Ama bugün kendililerini hanif kabul edip de gerek Peygamberi gerekse bize kadar gelen tüm verileri toptan reddedici bir anlayışın ürününü kastetmiyorum.
4-Potansiyel hesablarını bilemeyiz.Ama bu potansiyel kimlerin işine yarıyor ona baktığımız zaman Müslümanların lehine işlemediğini görebiliyoruz.
5-İbadetsiz ve örneksiz inancın kaynağı kendilerine göre Kur'an'dır.Kur'anın ayetlerinin uygulayıcısı olan Hz.Peygamber a.s'ı devreden çıkarırsan ayrıca tüm tarihsel verileri tamamen reddedersen ve Kur'an ayetlerini kendi aklına göre açıklamaya çalışırsan sonuç böyle bir şey olur.İnandığını yaşamayan insanlar bir süre sonra yaşadıkları gibi inanmaya çalışırlar.