Konu Başlıkları: 28 haftanın misafiri fecr abimiz
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28Haziran 2009, 14:01   Mesaj No:47

FECR

Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1087
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart RE: 28 haftanın misafiri fecr abimiz

Alıntı:
HasanNasrallah Üyemizden Alıntı
4-vahiyle çelişen çok sayıda hadis ve sünnet argümanları var ve bunlar çoğu kaynak kitaplarda ve bir cemaatlerde delil olarak kulanılıyor?

bu soruyu unutun abi herhalde?
Haklısın atlamışım o soruyu

4-Hadis tarihinde uydurma hadislerin varlığı tarihsel bir gerçektir.İnsanlar önce kendi anlayışlarını,yaşamlarını sistematik haline getirirler sonra da bu anlayışlarına uygun argumanları oluşturmaya çalışırlar.Cemaatler ve tarikatlar kendilerine göre bir yapılanması vardır,bu yapılanmayı meşruiyet kazandırmak için delil olarak kaynak arayışına girerler.Kendilerine uygun nerede bir haber,hadis varsa onları ön planda tutmaya çalışırlar.Tarikat yolunu benimseyen kimselerin hadis literatürü ile hadis ilimleriyle uğraşanların hadis literatürü farklıdır.Tasavvuf erbabının delil olarak gösterdiği hadisleri Kutubis sitte de bulmak zordur.Onu bırakın kitaplarındaki bir çok hadisin kaynağı bile yazmazlar.Mesela İhyau Ulümiddin adlı İmamı Gazali'nin kitabındaki hadislerin bir çoğunun kaynağı belirtilmez.Hatta tercüme edenler o hadisin alt kısmında "Bu hadisin kaynağını bulamadım,bilmiyorum" diyerek de şerh düşmüşlerdir.Bu gibi kitaplarda bir sözün yanına "Bu kudsi hadistir" diyerek o hadis hakkında söz söylenmesini de engellemeye çalışırlar.
Hz.Peygamberin vahye aykırı söz söylemeyeceğini gerçeğini göz önünde bulundurarak bu tür hadislere yaklaşmak daha güzeldir.