Alıntı:
namzet davadar Üyemizden Alıntı
zührüf suresi 61 ayeti
onun gelişi kıyametin alametlerindendir.
bu ayeti nasıl anlamaliyiz.
birde ali imran suresi 191"ci ayeti nasil anlamaliyiz. |
Öncelikle Zuhruf 61.ayeti okuyalım.
O kıyametin kopacağını bildirir; o saatin geleceğinden şüphe etmeyin, Bana uyun, bu doğru yoldur.
Buradaki "o" yani "ha" zamirinin neye raci olduğu tartışılmıştır.Burada kastedilen O kimdir ya da nedir
Kimi müfessire göre buraki "O"dan kasıt Kur'andır.Yani Kuran kıyametle ilgili bilgi kaynağıdır.Artık kıyametin kopacağının,yaklaştığının göstergesidir.Kıyamet gibi gaybi bir konunun Kur'anla bilinmesini ifade eder.
Kimileri de bu ayetteki "O" zamirinden kasıtın "Hz.İsa" olduğunu söylemişlerdir.Arapçadaki kurala göre zamirlerin en yakını kastedildiği ilkesine binaen böyle düşünülmüştür.O zaman Hz.İsa'nın gelmesi kıyamet alametlerindendir.Bu Hz.İsa'nın babasız doğması,Allahın izniyle ölüleri diriltmesi,hastalara Allahın izniyle şifa vermesi gibi özellikleri yüzünden kıyametin yani yeniden dirilişin alametlerinden birisidir.
Bu anlamın yanında bazı hadislere dayanılarak verilen yorumunda Hz.İsa'nın yeryüzüne tekrar geleceğine dair yorumlar vardır ki bunu pek uygun görmediğimi ifade edeyim.Ordaki hu zamirinin yani "O" ifadesinin Kur'ana raci olması da mümkündür.Çünkü bundan sonraki ayette şöyle buyruluyor:
[/i]Sakın şeytan sizi bu yoldan alıkoymasın; şüphesiz o size apaçık bir düşmandır.
Zuhruf-62
Genellikle Kur'an hakkında bir ayetten sonra insanlar uyarılır,bu kitabtan yüz çevirmelerini engellemek ve şeytanın adımlarını izlememeleri istenilir.Burda da şeytanın bizleri Kur'an'ın yolundan alıkoymaması emrediyor.
Ali İmran 191.ayetine gelince;bakalım önce mealine:
Onlar, ayakta dururken, otururken, yanları üzerine yatarken (her vakit) Allah'ı anarlar/zikrederler, göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler (ve şöyle derler:Rabbimiz! Sen bunu boşuna yaratmadın. Seni tesbih ederiz. Bizi cehennem azabından koru!
[i]
Bu ayet aslında çok açık.Müslümanın her anında Allahı hatırlamasını gerektiğini ortaya koyuyor.Yani Müslüman her hareketini,hayatını Allahı hatırlayarak yapacak.Allahsız bir hayattan uzak duracak,Allahlı bir yaşam sürecektir.Yaptıkları amelleri Allah için yapacaklar,tefekkür edecekler,hayatın her devresinde Allahın hakimiyetini görecek,aklından çıkarmayacak ve Allahı tesbih edecektir.Buradaki zikir ve tesbih kavramlarının bugün insanların anladığı zikir ve tesbih ile alakası yoktur.
Müslüman yaptığı hareketleri "falanca ne der"diye değil "Allah ne der" diye düşünerek yapmalıdır.