şimdi sıra bende hocam misafirliğim'ize hoş geldiniz.....anlarsın ya hocam hoş geldiniz?
hoş bulduk..anladık..
1-peygamber ve sahabe vede tabiin zamanında tasavvuf var mıydı var diyorsanız deliliniz nedir?
bu soru klasik ama içi boş bi soru..varmıydı demek,tezkiye ,zikir,teheccüt,nefisle mücadele,cihadı ekber,keramet varmıydı gibi bir soru olur..
hz ömerin medinede hutbede iken günlerce uzaklıktaki mücahitleri uyarması gibi...
delil olarak,kuranda geçen nefsi emmare,mutmaine konusu...konu nefis ise adı tasavuftur...
2-tasavvufun kendisine nispet edildiği hz Ebubekir'in İslam anlayışı ile istisnasız bugünün tasavvufçuları arasında ki farkı göz önüne aldığımızda hz Ebubekir tasavvufçuydu diyebilirmiyiz?
tasavuf aslen bir ise de,sonradan anlayış farklılığı ve dejenere söz konusu olmuştur..hz ebubekir gündüz mucahit gece zahid idi..aynı zamanda devlet başkanı..aynı zamanda alim,mürşit ve siyaset adamıydı..
vermı böyle tasavufçu günümüzde...?tasavufçudan kastın cübbe sarık sakal ve bi kaç murit ise bi şey diyemem...
3-ne kadar alim olursa olunsun her söylediği doğrudur mantığının izahı nedir?
tek geçerli tartışılmaz Allah ve vahiy penceresi Resuludur..
4-tasavvufa baktığımızda kur'an'i mesajla çelişen o kadar inanış ve eylem var ki anlatmakla bitmez bu durumda tasavvufa sığınmak ne kadar akılcıl olur?
tasavuf bireyın nefsini tezkiye etmesi,ahlakını güzelleştirmesi,organlarını terbiye etmesi bakımından özel alanıdır...
özel alan aleni olamaz,kurumsal olamaz,zikir ayınleri olamaz,Allah sağır değildir...
müslüman sadece tasavufla yetinemez,ilim cihad siyaset tıp güncel yaşam eğitim öğretim gibi her alanda olmalıdır..tasavuf vucudun bir organıdır..diğer organları köşeye atıp tek organla yetinmek ne kadar sağlıklı ise tasavufa sığınmakda budur...
5-tasavufçular diyor ki mürşidi olmayanın itikadı bozuktur mürşidi olmayan cennete giremez ne dersiniz?
cebrailin mürşidi Allah cc,Resulullahın sav mürşidi Cebrail as bizlerim mürşidi Resulullah sav dir...
muttaki alimler ise birer mürşittir inkar edilemez..her irşatçı bir mürşittir..baba ana çocuğuna mürşittir..öğretmen öğrencisine mürşittir..kainattaki düzen akıl sahiplerine mürşittir..ölüm dünya sevdalılarına mürşittir..
bu demektir ki her öğretici bir mürşittir..
mürşitliği genel olarak düşünürsek mürşitsiz insan yoktur..tek sorun mürşidin kalitesidir..
şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü akılcı reelci ilimci değildir..
6-peki bana göre tasavvuf hedefinden/gayesinden saptırılmıştır ve benim gibi düşünen insanlar vardır bu durumda benim gibi düşünenlerin itikadlarına halel gelmiş olabilir mi?????
genelleştirmek doğru değildir...ashabı kiram ahlakı taşıyan alimlerimiz çoktur...günümüz tasavufun ekserisi dejenere olduğu doğrudur..bu tasavufu çöpe atmak anlamına gelmemelidir..ben tasavufu severim yaşamaya çalışırım ama özel olarak..bayraklı amblemli reklamlı tüzüklü şeyhilisini sevmem...