Konu Başlıkları: Bir Öğretim Tekniği:Drama
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05 Temmuz 2009, 13:15   Mesaj No:2

NUR

Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:NUR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 127
Üyelik T.: 10 Eylül 2007
Arkadaşları:4
Cinsiyet:
Memleket:ankara
Yaş:32
Mesaj: 1.805
Konular: 527
Beğenildi:30
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: Bir Öğretim Tekniği:Drama

YARATICI DRAMA;

• Günlük sıkıntılardan kurtulup deşarj olmayı

• Olaylara olgulara eleştirel bakabilmeyi

• Yaratıcılığı ve estetik duyguları geliştirmeyi

• Sosyalleşmeyi, işbirliği yapabilme becerisini

• Toplulukla çalışma yeteneğini, katılımcılığı

• Toplumsal duyarlılığın artmasını,

• İletişim becerilerini geliştirmeyi, özgüvenin artmasını

• Utangaçlık, çekingenlik v.b. gibi olumsuz duygulardan arınmayı

• Ruhsal olarak sağlıklı bir birey olmayı

• Hayal gücünü geliştirmeyi

• Kendini tanımayı-keşfetmeyi-geliştirmeyi ve daha iyi ifade etmeyi

• Özgürce düşünebilmeyi ve düşündüklerini söyleyebilmeyi

• Düzgün konuşabilme becerisinin gelişmesini

• Verileni olduğu gibi kabullenmeden çok, araştırıcı olmayı hedefler.



DRAMA 1

SINIF: 4

ÜNİTE I. Din ve Ahlak Hakkında Neler Biliyorum?

KONU: Allah’a Şükür

OYUNUN TEMASI: Bilgisayarı bozulan çocuk çok üzgündür. Çünkü babası şehrin en iyi tamircilerine götürmüş ancak bilgisayarı tamir olmamıştır.

SAHNE: Sınıftaki masalardan biri ortaya çekilir. Üzerine bilgisayarı canlandırmak üzere bir çanta veya klasör konulur. Öğretmen sandalyesi yanına konulur.

ETKİNLİKLER: (Çocuk Sinirli ve üzgün bilgisayarın düğmelerini bilinçsizce karıştırıyor) -Hadi ! Hadi! Çalış,ne olur! Çalışsana ne olur! Hadi, hadi ya! (Sinirli ve üzgün sandalyeden kalkan çocuk çaresizlik içerisinde ellerini başının arasına alıp oflayıp,puflar. Sonra birden yerinden kalkar yere yumulur,secdeye kapanır. Yüksek sesle dua etmeye başlar.) – Allah’ım ne olur! Bilgisayarım yap. Senden başka yapacak kimse kalmadı. Ne olur Allah’ım yap! Ne olur yap! Ne olur! (Bilgisayardan değişik sesler gelmeye başlar. Az sonra başını secdeden kaldıran çocuk sevinçten çığlık atar. ) - Allah’ım sana çok şükür! Allah’ım sana çok şükür!

DEĞERLENDİRME: Öğretmen oyunu canlandıran çocuğa: Niçin Allah’a dua etme ihtiyacı hissettin? Biz sadece zor durumda kaldığımızda ve çaresiz olduğumuzda mı dua ederiz? Bilgisayar çalışmaya başlayınca niçin Allah’a şükretme ihtiyacı hissettin? Şükretmesek olmaz mıydı? vb. sorularla konuyu açmaya ve öğrencileri konu üzerinde fikir sahibi yapmaya çalışır. Konuyu toparlayarak özetler ve dersi bitirir.





DRAMA 2

SINIF : 4

ÜNİTE 1. Din ve Ahlak Hakkında Neler Biliyorum?

KONU : Din Güzel Ahlaktır.

OYUNUN TEMASI: Bir eve misafir gelen iki kadın , evin kızının yaşı küçük olmasına rağmen çok güzel davranışlarını ve hamaratlığını görüp, takdir ediyorlar.

SAHNE:Senaryo sahibi istediği arkadaşlarını seçer ve sahneyi istediği gibi düzenler. Dört kız öğrenci sahnede yer alır. Bunlardan ikisi misafir, birisi anne, diğeri kız çocuğu rolündedir. Sahne sınıf imkanlarıyla düzenlenir.

ETKİNLİK: (Kapı çalınır. Kız kapıyı açar. Misafirleri buyur eder. Anne misafirleri odaya alır. Hoş-beşten sonra kız ikramlarda bulunur. Önce kahve, ardından çikolata,kolonya, çay vb. ikramları sunar. Misafirleri tatlı dille, nezaketle ağırlar. Misafir kadın diğerine: - Ay ne ahlaklı bir kız. Çok hanımefendi! der. Misafirler aynı nezaketle uğurlanır.

DEĞERLENDİRME: Öğretmen misafir kadına :Niçin “ahlaklı” kelimesini özellikle seçtin?

Kız hangi yönden ahlaklı kabul edilir? Ahlaklı insanın davranışları nelerdir? V.b. sorularıyla konuyu irdeleyerek öğrencileri yönlendirir.



KAYNAKLAR

OKVURAN, Ayşe (2001). Drama Öğretmeninin Yetişimi Sorunsalı. Öğretmen Dünyası Dergisi, Özel Dosya: Eğitimde Yaratıcı Drama. Yıl 22, Sayı 257, Ankara.

OKVURAN, A. "Yaratıcı Drama Eğitiminin Empatik Eğilim Düzeylerine Etkisi" Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, A. Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü. Aııkara:l993.

ÖMEROĞLLI, E. "Yaratıcı Dramanın Zeka Gelişimine Etkisi" Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, H.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara : 1 990.

ÖNDER, Alev. (1999). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Kuramsal Temellerle Uygulama Teknikleri ve Örnekleri. Epsilon Yayıncılık. İstanbul.

ÖZDEMİR, Emin. (1965). Uygulamalı Dramatizasyon. MEB Öğretmeni İş Başında Yetiştirme Bürosu Yayını. Ankara.

SAN, İ "Eğitimde Yaratıcı Drama" A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 2, Ankara : 1990.

SAN, İ. "Eğitimde Yaşayarak Öğrenme Yöntemi ve Estetik Bir Süreç Olarak Yaratıcı Drama" Eğitimde Nitelik Geliştirme Sempozyumu, Kültür Koleji Yayınları. İstanbul : 1991.

SAN, İ. "Yaratıcı Drama. Eğitsel Boyutları" Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi 1.İzmir Kongresi, Bildiri, 1991

SAN, İ., ve diğerleri. 5.Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Seminere Drama ve Öğrenim Bilgisi. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayın Dizisi, No:5, Ankara:1994

SAN, İnci. (1996). Yaratıcılığı Geliştiren Bir Yöntem ve Yaratıcı Bireyi Yetiştiren Bir Disiplin: Eğitsel Yaratıcı Drama. Yeni Türkiye Dergisi. Eğitim Özel Sayısı. Ocak-Şubat 1996. Yıl 2. Sayı 7. İstanbul

SAĞLAM, Tülin. (1997). Eğitimde Drama ve Türk Çocuklarının Ritüel Nitelikli Oyunlarının Eğitimde Dramada Kullanımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
__________________
EN GÜZEL AŞK: ALLAH!
Alıntı ile Cevapla