Konu Başlıkları: 13. Haftanın Konusu (TAHRİF)
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07 Temmuz 2009, 11:16   Mesaj No:4

Yitiksevda

Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart RE: 13. Haftanın Konusu (TAHRİF)

b-Hadislerde Tahrif Istilahı
Hadislerde tahrif ıstilahı ayetlerdeki kullanıma yakın olarak değiştirmek, bozmak, aslından uzaklaştırmak anlamlarında kullanılmıştır. Örneğin, Dârimî’ de buna örnek olarak şöyle bir hadis geçmektedir.
“ Takva ehli olmayan iki adam İbn Sîrin ise siz okumayın da ben okuyayım dedi. Bunun üzerine adamlar çıktılar. Halktan bir grup İbn Sîrin’e sordu: “Niçin Allah’ ın kitabından sana ayet okumalarını istemedin”. İbn Sîrin ise: “bana ayeti yanlış okumalarından ( فيحرفانها ) ve ayetin zihnimde o şekilde yer etmesinden korktum.”

Yanlış okumak yani asıl olan doğru okuyuşu bozmak, telaffuzunu değiştirmek suretiyle yapılan tahrif burada geçmektedir.
İbn Abbastan rivayet edilen bir hadiste Peygamber efendimiz: “şeytanlar kulaktan bir şeyler kapmaya çalışırlar ve bunun üzerine onlara akan yıldızlar atılır. Onlar da meleklerden işittiklerini dostlarına iletirler. Bunlar onu (kendilerine iletileni) olduğu gibi getirirlerse o haktır. Fakat onu tahrif ederler ve ona bir takım ilavelerde bulunurlar.”( ولكنهم يحرفون و يزيدون ) demiştir.


İKİNCİ BOLÜM
KURÂN-I KERÎM'DE TAHRİF KAVRAMI
I- KURANDA TAHRİF KAVRAMININ TANIMI VE TAHLİLİ
A- KURANDA TAHRİF KAVRAMININ TANIMI
l- Kurân'da HRF Maddesi ve İştikâkı
Harefe maddesi Kurân-ı Kerîm'de fiil olarak tef’îl vezninde çoğul kullanımlarıyla 4 ayet-i kerîmede, isim olarak ise 2 ayeti kerîmede olmak üzere toplam 6 yerde geçmektedir. Harefe maddesinin fiil olarak kullanıldığı ayetler Bakara Suresi 75, Mâide 13 ve 41. Ayetler ve Nisâ suresi 46. Ayetlerdir. İsim olarak kullanıldığı Enfal suresi 16. Ayette savaşta bir tarafa çekilme anlamında yine Hac suresi 11. Ayet-i kerîmede ise kulun Allah'a tek taraflı yalnızca bolluk ve rahatlık dönemlerinde ibadet etmesi anlamında kullanılmıştır.
Tahrif, bozmak ve değiştirmek manasınadır. Bunun aslı, bir şeyden dönmek ve meyletmek anlamındadır. Tahrif bir şeyi hakkından saptırmaktır.

Tahrifin geçtiği ayetlerde tahrifin ne şekilde olduğu konusunda farklı görüşler söz konusudur. Tahrif kelimesinin geçtiği ayetlere baktığımızda;
" Şimdi (ey müminler!) onların size inanacaklarını mı umuyorsunuz? Oysaki onlardan bir zümre, Allah'ın kelâmını işitirler de iyice anladıktan sonra, bile bile onu tahrif ederlerdi "
Ayette kastedilen tahrifin hükümleri değiştirme, Tevrat'ta peygamberin sıfatlarını değiştirme veya gizleme, recm ayetini tevil yapma, dillerini kalplerindekine göre eğip bükme şeklinde olduğu söylenmiştir.
Nisa süresi 46. Ayette "Yahudilerden bir kısmı kelimeleri yerlerinden değiştirirler, dillerini eğerek, bükerek ve dine saldırarak;" işittik ve karşı geldik", " dinle dinlemez olası", "râina" derler. Eğer onlar " işittik, itaat ettik, dinle ve bizi gözet" deselerdi şüphesiz kendileri için daha hayırlı ve daha doğru olacaktı; fakat küfürleri sebebiyle Allah onları lanetlemiştir.

Artık pek az inanırlar."
"Dilleri eğip bükerek dine dokunarak" ifadesiyle iki manaya hamledilmesi gereken kelimeyi hoş görülmeyen bir manaya hamledecek tahrif yapmak ve Peygamberin nübüvvetin gerçekliğini küçümsemek kastedilmişti.
Yahudilerin dillerini eğip bükerek ayette söyledikleri ibareler, dini kötülemeleri ve Peygamber Efendimize hakaret etmek istemeleridir.
Mâide Suresi 13. Ayette: "Sözlerini bozmaları nedeniyle onları lânetledik ve kalplerini katılaştırdık. Onlar kelimelerin yerlerini değiştirirler. Kendilerine öğretilen ahkâmın önemli bir bölümünü de unuttular. İçlerinden pek azı hariç, onlardan daima bir hainlik görürsün. Yine de sen onları affet ve aldırış etme. Şüphesiz Allah iyilik edenleri sever."
Bu ayette değiştirilen şeyin recm ayeti olduğu söylenmiştir.
Râzî'ye göre buradaki tahrif işi " batıl, yanlış tefsir ve teviller yapma" manasınadır.

Hükümlerde yapılan tahrifin dayanağı olarak Mâide 41. ayeti göstermişlerdir. Ayetin metni; " Ey Râsul! Kalpleri iman etmediği halde ağızlarıyla "inandık" diyen kimselerden ve Yahudilerden küfür içinde konuşanların hali seni üzmesin. Onlar durmadan yalana kulak verirler ve sana gelmeyen bazı kimselere kulak verirler; kelimeleri yerlerinden kaydırıp değiştirirler." "Eğer size şu verilirse hemen alın, o verilmezse sakının!" derler.

Müfessirlerin genel görüşü ayetteki tahrifin hükümlerde yapılan tahrif olduğudur. Recm cezasını sopa ve tahmini (yüzü karartma) cezası ile değiştirmeleri gibi.
Ayrıca Nebi'den işittiklere şeye yalan isnat ederek değiştirmeleridir.
Alıntı ile Cevapla