RE: Kadir Gecesi Hakkında Yeni Bir Soru !
Hem Kadr Sûresiyle ve hem de Kadir gecesi ile ilgili olarak Nesefî, Süfyan-ı Sevrî, Mücâhid, İbn-i Ebi Hâtim, Amr b. Kays, el- Melâi, Beyhakî, İmam Ahmed b. Hanbel, Ebû Dâvûd, et- Tayalîsi, İbn Ebî Asım en- Nebîl, İbn Kesir gibi bilginler tarafından çeşitli bilgiler verilmiştir. İslâm ilimleriyle uğraşan bu zatların açıklamaları o günün şartlarına göre gayretli birer çaba olsa da, maalesef tatmin edici değildirler.
NEYE GÖRE / KİME GÖRE / TATMİN EDİCİ OLMASI İÇİN NE LAZIMDI ?
Bize göre, انزلناه - enzelnâhu ifadesindeki hu = o zamirinin mercii, bu Sûreden önce 24. sırada inmiş olan Abese Sûresinin 11. Âyetindeki تذكرة – tezkiretün = öğüt ve 23. sırada inmiş olan Necm Sûresinin 59. Âyetindeki الحديث = hadîs ile kastedilen Kur'ândır sözcükleri ile kastedilen Kur'ân'dır. Yani Sûreyi anlayabilmek için önce Abese Sûresi okunmalıdır.
NEDEN İLLAKİ ZORLAMAYLA ABESE SÜRESİNE BAĞLANIYOR BUNU Bİ AÇIKLAYABİLİR MİSİN ?
Kesin olarak bilinen şudur ki, Kadir gecesi Kur'ân'ın inmeye başladığı ilk gecedir. Bu da tarihte sadece bir kez yaşanmıştır. Her yıl yeni bir Kadir gecesi yaşanmaz. Bu, Kur'ân'ın her sene yeniden inmediği anlamına gelir. Sadece Kur'ân'ın indiği vaktin yıl dönümleri olur.
İLK BEŞ AYETİ BİR KEZ DAHA OKU BİR DE BU SÖZLERİ OKU KARŞILAŞTIR NE HİSSETTİN ?
Melek sözcüğünün "elçi [haberci]" anlamında kullanılışına örnek verdiğimiz Âyetler "nüzûl, melek ve melek çeşitleri" hakkında verilen bilgiler ışığında tekrar okunduğunda, Nahl Sûresinin 2. ve Fussılet Sûresinin 30–32. Âyetlerinde Gerçek şu ki: Benden başka ilâh yok, o halde Benden sakının! diye inzar eden [uyaran] ve Korkmayın, üzülmeyin! Size vaat edilen cennete sevinin! diye tebşir eden [müjdeleyen] meleklerin aslında Kur'ân Âyetlerinden başka bir şey olmadığı anlaşılmaktadır
MELEK = KURAN OLABİLİR Mİ ? MANTIĞINA UYUYOR MU ? NEYE GÖRE / NASIL ?
Keza, Al-i-Imrân Sûresinin 124. Âyetinde Allah'ın inananlara üç bin melekle yardım ettiği yolundaki ifade, o gün savaş alanına gökyüzünden üç bin meleğin indiği anlamına gelmez. Bize göre bu Âyette sözü edilen üç bin melek, o güne kadar inmiş olan Kur'ân Âyetleri ya da o savaş esnasında herkesçe bilinen yağmur ve rüzgâr gibi olaylardır. Çünkü gerek bu Âyetlerin her birinin yaptığı uyarı ve verdiği müjdelerin manevî sonuçları, gerekse rüzgâr ve yağmurun sebep olduğu çamur gibi fizikî sonuçlar inananlara destek sağlamaktaydı ve bu destek Müslümanlara yetip artmaktaydı
ÜÇ BİN MELEĞİ ALIP YAĞMUR / RÜZGAR GİBİ OLAYLARA BAĞLAMIŞ ADAM ; ŞİMDİ SORMAK LAZIM ALLAH BİZİMLE HAŞA DALGA MI GEÇİYOR , ÜÇ BİN MELEKTEN KASTI BU TÜRDEN DOĞA OLAYLARI VB . OLSAYDI BUNU KUR’ANIN MUHTELİF YERLERİNDE YAĞMUR VE RÜZGAR TÜRÜNDEN DOĞA OLAYLARINI AÇIKÇA SÖYLEDİĞİ GİBİ SÖYLEYEBİLİRDİ. AYRICA O GÜNE KADAR İNMİŞ OLAN 3 BİN KURAN AYETİ OLDUGU VARSAYIMININ BİR DAYANAĞI OLMASI LAZIM , ÇOK MANTIKSIZ !... ADAM ZATEN BİZE GÖRE DEMİŞ… BİZE GÖRE DENMESİ ZATEN İSLAMIN RUHUNA AYKIRI !.. KURANA GÖRE DESE NEYSE.. DİYE DÜŞÜNÜYORUM ŞAHSEN!...
Âyette şafağın sökmesi ile kastedilen, "meleklerin ve ruhun inişiyle meydana gelen aydınlanma"dır. Buna göre; melekler, [Kur'ân Âyetleri] ve içerdikleri ruh [bilgiler] inişlerini, [içe işleyerek yardım ve destek vermelerini] zihinsel karanlıkların aydınlığa dönüşmesine kadar sürdürürler.
ALAKAYA MAYDONOZ ? BİRİ BANA BU CÜMLEYİ TERCÜME ETSİN LÜTFEN.. MELEKLERİN VE , RUHUN İNİŞİ İLE MEYDANA GELEN AYDINLANMA ??? NEYE DAYANARAK BÖYLE ÇEVİRMİŞ YAZAR ? AYETİ ZORLAMAK DEĞİLSE NEDİR ?
Şimdilik verdiğin yazılardan sorular bunlar .
Bakalım ne diyeceksin abisi :=)
NOT: Bana makale döşenmesinden hoşlanmıyorum, sorularımın net cevaplarını kendi kelimelerinle isterim…
|