RE: 33.Haftanın misafiri YitikSevda... Ecin
3-fırka-i naciye kimdir? yani bir grubun isminden çok bir tavrın/anlayışın ortak adımıdır?
Benim bildiğim insanların toplumsal yapısı iki esas üzeredir biri Hakk diğeri batıl.
1:Allah'ın Hizbi olabilenler Hakkın temsilcileri
2:Şeytanın hizbi olanlar Batılın temsilcileri
İslam fırka veyahut başka bir isim ile adlandırılmamalı tek Rehber Kuran Sünnet ve Sahih hadislerdir bunları anlayan ve hakkıyla yaşıyıp yaşatabilenler Kurtuluşa erenlerdir.Frıkalaşma hep ayrılıklara neden olmuştur ve halen bir araya toplanamayışımızın ana sebepleri arasında gruplaşma vs bölünmeler Vahdete engel olmaktadır.
Allah'a ve resulüne uyan herkes Selamete uyanlardan dır . 4-mezhep taasubu hakkında kısa bir görüş?
Mezheplerin hükümleri dokunulmaz değildir,kendi çağlarının sorunlara gereken hükümleri belirlemişlerdir süre geçtikce Kuran ve Sünnetten uzak bir yaşam sergiliyen toplumlar Mezhep kelimesinin anlamını dahi bilmeden bilgiçlik taslayarak mezhepçilik adına savunmalar yapmaya başladılar mezhepçilik yapanları eleştirmek O kutlu görevi yerine getirmiş olan alimlere dil uzatmak gibi anlaşılmamalıdır çünkü onlar görevlerinin bilinci ile hareket edip insanlara doğruları vermeye çalıştılar ama günümüzde mezhepleri din haline getirenler 4 hak diğerlerini bidat ilan etmeye kadar götürdüler bu 4 hak mevzuu Kuran söylemine uygun bir davranış değildir.
Uyma zorunluluğu yoktur Mezhepsizlik dinsizliğe gider söylemi mezhepleri Kuranın üstünde tutma fikrine yol açar . 5-islamda tebliğ/irşad nasıl olmalıdır?
Bir öncesinde açıklamıştım .
Aşağıdaki kavramlara kısa birer cümle:
cemaat:Ümmet ve Müslüman ismi ile yetinirim
şia:Hüseyni çizgiyi takip etmeye çalışanlar eğrisi doğrusu ile
mezhep:Olmazsa olmazlardan değildir.
içtihad:Günümüzde Lübnanlı alimler birliği her sene yapmaktadır.
medineweb:Tatlı ve üzücü olaylara şahid olduğum kardeşlik ortamının gerçekleştiği bir ortam Allah herkesten razı olsun.
Ecrin için diyebileceğim değer verdiğim araştırmacı bir kardeşim
|