Alıntı:
MEVLÜT HÖNÜL Üyemizden Alıntı
Evet sana ispatlı olarak verecem ama Yinede Kuran dışında hatasız hiç bir şey yoktur.Senin istediğin kaynaklar şöyle sıraliyim.
İbn kesir
Beğavi
İbn hazm
En nuaym
en nevevi
Şirazi
Taberi
hangisinden istersen hazırım buyur bu işi Hakikate bağlıyalım söylemlerimize kirlilik bulaştırmadan Tarafgirlik yapmadan varsan ben sonuna kadar varım . |
Şu kadarını söylim.. Türkçeye çevrilmiş alimlerin eserlerini okudum. Arapça orjınalınden değiştirilmiş. Arapça orjınalleri arasında da değiştirilmişlerine tanık oldum.
Suan sünni kesimde Kuran dan sonra en degerlı kıtap kabul edılen sahihi buharı ye bıle eklenmıs bazı uydurma hadisler vardır.
Ha yukarda ismini zikrettiğin alimlerden vereceğin örnekler doğruda olabilir. Sonradan da eklenmiş olabilir...
Benim anlatmak istediğimi hala algılayamıyorsun. Hz. Muaviyenin zalim yada alim olması itikadi bir mesele değildir. Tut ki zalim ona zalim dedin diye Allah sana ecir vermez. Tut ki alim ama zalim dersen vebal olur.
Alim yada zalim olmasının itikadi bi durumu yoktur. Bu durumda zandan kaçıp doğrusunu Allah bilir demek gerekir.
Ama mesela itikadi bi konuda vermıs oldugu bi fetva olsa( Hz. Ömer'in, Resulullah zamanında 8 rekat kılınan teravih namazını 20 rekat olarak kıldırması) Ha bunu Hz. Muaviye yapmış olsa incini boncunu deşersin. Ona göre 8 yada 20 rekat kılarsın.
Ama şuan ki islamı yaşantıda Hz. Muaviyeden gelen bi ibadet şekli olmadığına göre : Bu konuları deşmek zalimdir demek doğru değildir...
Senin yazdıgın gibi bende bir çok alim den Hz. Muaviye yi övücü yazılar yazabilirim ve hepside islam aleminde yer etmis ehil alimlerdir. O zaman ne olacak hiç bişey yine sen kendi bildigine ben kendi bildiğime kalıcam.
Ne sen benım düşüncelerimi ne ben senin düşüncelerini değiştirebilicem...
İslamda bi haram vardır bi helal bide haram mı helal mı oldugu belli olmayan şüpheli şeyler... Şüpheli şeylere devam eden harama bulaşır. Şüpheli şeylerdende kaçınmak gerekir.( hadis) Hz. Muaviye konusu benım içinde şüpheli bi konudur. Yüzde yüz alimdir diyemem yüzde sıfır kötülük yapmamıştırda diyemem. İtikadımı etkılemeyecegı ıcınde deşmem derinlemesine mevzuyu...
Ama Allah Resulu(sav) ashabıma dil uzatmayın demiştir. Bende uzatamam.
Allah bana ahirette Hz. Muaviye gerçekten zalimdi sen neden ona zalim demedin diye hesap sormayacak. Ama Hz. Muaviye alimse ve ben ona zalim demişsem; sen bu alim kuluma neden zalim dedin diye bana hesap soracak...
Bilmem derdimi düşüncelerimi anlatabildim mi...