hımm..
izah etmeye gerek duyuldu devam edeyım..
ashabı kiram melek değildir.vahiyle korunmuş değildir.o ashabın imanına basiretine bağlı olarak o an yaptığı kendisini bağlar..
o
gerektiğinde sözcüğü kendi kafasına yapısına imanına basiretine bağlı bir şey..doğru veya yalnış kuran ölçer..ama kendisine göre
gerektiğinde doğru yada yalnış uygulamıştır.
mesela ifk iftirasında emeği olanlardan biri hasan bin sabittir..resulullahın şairidir..gerektiğinde iftirasını yapmıştır ama 80 sopasınıda yemiştir
yani her gerektiğindeyı hak veriyorum kabul ediyorum doğaldır demedim.
hz ömerin veya ebubekirin veya alinin gerektiğindeleri genelde kuranla uyumludur..
yukarıdaki makalede hz osmanın bazı gerektiğindelerin kuranla uyumsuz olduğunu izah etmeye çalıştım.
gene anlamadıysan namazdan sonra sana anlatmaya gelirim